האם שימוש ביותר מידי קישורים פנימיים עשוי לפגוע במאמצי הקידום האורגני שלכם? האם עשוי אף לפגוע בדירוגים שלכם בגוגל? שאלה שפורסמה בפורום פופולרי מאד בקרב מקדמי אתרים שופכת אור על הנושא.

שאלה שפורסמה ב- Warriors Forum העלתה על השולחן נושא, שלעניות דעתי, צריך להיות חשוב לכל בעל אתר העוסק בקידומו ביומיום:

“האם יותר מידי אנקור טקסט / קישורים מעמוד אחד באתר לעמודים אחרים באתר שלי יכול להזיק לקידום האתר במנוע החיפוש? אם כן, עד כמה? האם זה נחשב ל- stuffing?”  

 

אציין כאן את התשובות שהיו יותר מעניינות בעיני מכל הדיון שהתפתח בין חברי הקהילה.

כך ענה לו דייויד הרמנסן:

 אין שום מידע שאני יכול להציע המוכיח שזה אכן מזיק, אלא אם כן מדובר באנקור טקסט […] ועדיין, אף אחד לא יכול לנבא את העתיד וזה לא מחוץ לתחום האפשרויות שגוגל עשויה יום אחד להעניש על שימוש בקישורים פנימיים באופן ספאמי באותה הדרך שהם עשו לגבי קישורים חיצוניים ע”י עדכון פינגווין. אם אתה רוצה להיות בטוח, אתה יכול לשקול טיפול בקישורים פנימיים באותו האופן כמו שאתה מתייחס לקישורים חיצוניים. במילים אחרות, נסה לא להשתמש באותה מילת מפתח מדויקת בתוך טקסט העוגן (exact anchor text) והשתמש בקישור פנימי כאשר הוא מועיל למבקר באתר שלך. רנד פישקין עשה Whiteboard Friday על נושא הקישורים הפנימיים לפני כשנה, ייתכן שתרצו להעיף על זה מבט.

קישורים פנימיים

אציג זאת כאן לנוחיותכם (לחיצה על התמונה תפתח את הרצאתו):

Should SEOs Care About Internal Links – Whiteboard Friday

מאט לאקליר הרחיב על כך:

“אם אתם ממלאים אנקורים (עוגני טקסט) בפוסטים זה בהחלט יכול להיחש כאופטימיזציית-יתר. יש על כך הרבה מחקרים. אני מסכים ב- 100% שעליך לנהוג בקישורים פנימיים כפי שאתה נוהג בקישורים חיצוניים. […] קישורים פנימיים הינם שימושיים כאשר הם מסייעים לגוגל להבין את התמונה הגדולה באשר לתוכן שבאתר. לויקיפדיה יש קיטונות של לינקים איכותיים [המקשרים מכל עמוד להרבה עמודים אחרים, ע.ל.]. נסה לחקות אותם ואתה תתחרט על כך. בהצלחה עם זה!”

 

המשפט האחרון של מאט לאקליר היה קצת מעורפל, אך הוא מתכוון שלא כדאי לכם לנסות להשתמש בכמות קישורים פנימיים כל-כך גדולה בכל מאמר או עמוד שלכם. זאת כי לויקיפדיה יש הרבה מאד אמינות בעיני גוגל, ולכן מה שויקיפדיה יכולה לעשות עם קישורים פנימיים, אתרים אחרים לא יוכלו לעשות.

 

הגישה שלי בנושא קישורים פנימיים היא מאד פשוטה והוליסטית, ואני משתמש בה כבר שנים כאן בסרצ’י:

  • העמקה – אני משתמש בקישורים פנימיים כדי לעזור לגולשים המבקרים באתר שלי להעמיק ולהרחיב נושא מסויים. כלומר, אם כבר כתבתי מאמר שלם על נושא אותו אני מזכיר תוך כדי השטף הטבעי של הטקסט – זה יהיה בדיוק המקום לקשר על המאמר הנוסף שמשמש לצורך הרחבה והעמקה.
  • אופן השימוש בקישור הפנימי – הכי טבעי שיש. אני לא מחפש דווקא ביטוי מסויים, או סופר את כמות המילים בהן השתמשתי. אני מקשר מקבוצת המילים שאני יודע שהמאמר שיש לי בנושא באמת קשור אליהן בצורה ישירה.
  • כמות קישורים פנימיים בכל עמוד – זו לא נוסחא ואין מדובר במדע. השתמשו בכמות קישורים פנימיים בצורה אינטואיטיבית ובאופן שתמיד יסייע לגולשים באתר שלכם להגיע לעוד מקורות להמשך קריאה. בעבר נהגו לפי שיטות של 3 קישורים לכל היותר על כל 100 מילה, אבל השיטות האלה כאמור הן לא נכונות וזה בהרבה פחות מדעי והרבה יותר אינטואיטיבי. תחשבו על הגולשים שלכם ולא על מנועי החיפוש שלכם.

 

בהזדמנות הזו אני מוצא לנכון להפנות אתכם ל-3 מאמרים מאד רלוונטיים שכתבתי בנושא (לנוחיותכם, לחיצה על המאמר תפתח אותו בלשונית חדשה):

  1. איך להשתמש במיץ קישורים נכון ל- SEO?
  2. 3 טיפים שחשוב שתדעו על קישורים!
  3. חדש במג’סטיק: מאתר קישורים הדדיים

 

קריאה מהנה!

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.