הבוקר מצאתי דוגמה מאד מעניינת התורמת לדיון על חשיבותן של סכמות בתוצאות החיפוש. חיפשתי מאיי.פי. של ניו-יורק את השאילתה “coupons for ebay”, ביטוי בעל 3,600 חיפושים חודשיים. ומה שהעלתי בחכתי הייתה תוצאה שלא ציפיתי למצוא:

1. אתר הודי (ראו סיומת)
2. תמונה שלקוחה מאתר אחר (ולא מהאתר שממנו לקוחה התשובה הישירה)
3. סכמת WepPage, שרחוקה כמְטַחֲוֵי קֶשֶׁת מהסכמה שהייתי בוחר עבור עמוד זה (אני הייתי בוחר סכמת Offer -ראו קישור לסכמה זו בהמשך)
4. נראות מדהימה בתוצאות החיפוש: תשובה ישירה (Direct Answer), כותרת שמושכת תשומת לב, טבלה המציגה את ההצעה, קישור לעמוד, ועוד שורה הצבועה באפור המגדילה שיעור לחיצה

Direct Answer - תשובה ישירה

 

בקיצור, התוצאה הזו היא כל מה ש- ebay לא הייתה רוצה שיתחרה בה, אבל היא בדיוק כל מה שכן רוצה בעל האתר ההודי grabon.in לראות בעמוד תוצאות החיפוש.
מה הדוגמה הזו מלמדת אותנו, בעלי ומקדמי אתרים? היא מלמדת, שלא תמיד הסכמה הכי מדויקת בעולם היא זו שתביא לכם הרבה גולשים, אמנם שימוש בסכמה המספקת למנוע החיפוש עוד ועוד מידע אודות מאפיינים ויישויות שמהם מורכב האתר שלכם – עוזר בשיפור הנראות של תוצאות החיפוש.

 

direct answer - coupons for ebay

 

יחס/שיעור הקלקה

בהקשר זה חשוב לדון בתרומה של סכמה לשיפור יחס ההקלקה (CTR). שימו לב שהגולשים מקבלים כאן לוגו של ebay, והדבר כשלעצמו מגדיל את הסיכוי של גולשים להיכנס לאתר. במקרה הרע, הגולשים יכנסו לאתר ויראו שלא מדובר באתר של ebay, אבל גם אם יצאו הם עדיין נחשפו למותג שלא הכירו לפניי, וייתכן שירצו לרכוש ממנו בעתיד (כי הם כבר נתקלו בו). במקרה הטוב, הגולשים יראו כי לא מדובר באתר השייך ל-ebay אבל עדיין יעדיפו לקנות ממנו כי הגיוני למצוא קופונים לאתר מסוים באתר אחר, חיצוני. במקרה המצויין, ממש לא יעניין את הגולשים איפה הם מצאו את הקופונים – ובכל זאת ישלמו ואף יחזרו.

 

לטובת קוראי סרצ’י המעוניינים בקישורים למקורות מעניינים בהקשר זה:

  1. קישור לסכמה של האתר הנידון (דרך הכלי של גוגל לצפייה בנתונים מובנים)
  2. קישור לסכמת WepPage דרך אתר schema.org
  3. קישור לסכמת Offer דרך אתר schema.org
  4. קישור למאמר שכתבתי ובו דוגמה לסכמה מקורית מאד: “גוגל החלה להציג תשובות ישירות על-ידי מפורסמים בסגנון סלפי-מצולם

 

האם יש לכם שאלות? או סכמות נוספות שתרצו לשתף? כתבו כאן למטה.
ואגב, אם אתם חושבים שמאמר מסוג זה יעניין את הקולגות שלכם או חבריכם – אתם מוזמנים לשתף את הידע עם שאר העולם.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.