הרבה פעמים התחרות בין שני אתרים חזקים נעוצה ביכולת של כל אחד מהם להתעלות על האחר בדומיינים מהם הוא מקבל לינקים. במילים אחרות, התחרות לפעמים היא על אילו אתרים המתחרה שחזק מכם מקבל לינקים, שאתם לא. במאמר הזה אציג כלי חדש ונסיוני של מג’סטיק – Solo Links – המאפשר לכם לראות בצורה מאד מסודרת וברורה אילו דומיינים המתחרה שלכם מקבל מנם קישורים ואתם לא; או אם תרצו, אילו קישורים כדאי שיהיו אליכם שהמתחרה שלכם כבר השיג?

פעם מישהו שאל אותי:

“אם שני מקדמי אתרים הכי טובים בארץ מקדמים אתרים מתחרים – איך זה שאחד מהם מצליח יותר מהשני?”

לפעמים אופטימיזצייה On-Page לא תמיד מספיקה, ואופטימיזציית Off-Page היא התו שקובע את הטון. לפעמים שני בעלי אתרים עושים עבודה נפלאה מבחינת טרגוט העמוד על ביטוי מסויים, אבל אחד מצליח יותר מהשני בעיקר בזכות קישורים טובים יותר מאתרים חזקים באותה הנישה שבה האתר עוסק.

ניקח למשל שני אתרי חדשות חזקים ynet.co.il אל מול mako.co.il – שניהם מתחרים בנישת החדשות. לשניהם יש שאיפה להיות תוצאה ראשונה על הביטוי “חדשות” עם 1,500,000 חיפושים בחודש. הכלי החדש Solo Links יוכל לסייע למומחי הקידום האורגני שלהם להבין מאילו אתרים חסר לכל אחר מהם קישורים על מנת להדביק את הפער.

איך מגיעים את הכלי Solo Links ?

תחת “Tools” בתפריט העליון לחצו על “Experimental” ואז בחרו ב- “Solo Links”:

Link Solo MajesticSEO

Link Solo MajesticSEO

השוו בין הדומיין שלכם לדומיין המתחרה:

ynet sv mako - link solo majesticseo

מאחר שמדובר בכלי נסיוני, הוא מאפשר לדגום את התחרות רק בין 500 הדומיינים המפנים המובילים. הכלי ממויין לפי Trust Flow, עליו כתבתי בהרחבה כאן.

ב-3 הקוביות העליונות ניתן לראות של- ynet יש 238 דומיינים ייחודיים המפנים אליו ולא ל- mako. תמונה דומה מצטיירת גם ב-mako:

ynet sv mako - link solo comparison majesticseo

לשני הדומיינים 262 דומיינים במשותף (כלומר, שניהם מקבלים קישורים מאותם דומיינים). ברור שמאחר שהדגימה היא רק ל- 500 דומיינים, המידע הזה הוא חלקי בלבד בשלב הזה, אמנם לאתרים קטנים יותר הכלי הזה יכול להיות מצויין שכן ממילא הם מקבלים הרבה פחות קישורים. בהמשך, כאשר הכלי הזה יצא משלב הניסוי, הוא מן הסתם יאפשר איסוף נתונים ללא דגימה.

הנה דוגמה לשני אתרים המתחרים על הביטוי “פיתוח קול לילדים” (110 חיפושים בחודש בממוצע) –

  • vocalyoga.co.il
  • aramat.co.il

LINKS SOLO - links comparison - vocal lesson for children

העברת סמן העכבר על כל אחד מהעיגולים תציג את מספר הדומיינים הייחודיים לכל אחד מהאתרים, כך גם העברת סמן העכבר על השטח המשותף, תציג את כמות הדומיינים המשותפים לשניהם (מהם מקבלים שני האתרים יחד קישורים):

aramat VS vocalyoga - LINKS SOLO comparison

2 הטבלאות בתחתית הדו”ח מציגות אילו דומיינים מקשרים באופן ייחודי לכל אחד מהדומיינים, כאמור לעיל. כאשר בכל טבלה תמצאו את הנתונים: דומיין, Trust Flow, Citation Flow וכמות הקישורים מאותו דומיין. לחיצה על על המדד האחרון תפתח טבלה פנימית שתציג באופן ספציפי את הקישורים מאותו דומיין. ניתן להוריד את הטבלאות כקבצי אקסל, לעבודה נוחה יותר באוף-ליין.

tables LINK SOLO - aramat VS vocalyoga

צוות הפיתוח של מג’סטיק מזמין בעלי ומקדמי אתרים לשלו אליהם משוב כדי לשכלל את הכלי, למצוא באגים ולהתאים אותו יותר לצרכים של משתמשי הקצה – [email protected] .

אגב, מאמר רלוונטי על כלי נוסף וחדש של מג’סטיק – מאתר קישורים הדדיים:

מאתר קישורים הדדיים

מאתר קישורים הדדיים

אם המאמר הזה תרם לכם ואף עשוי לתרום לקולגות שלכם, אני מזמין אתכם לשתף את הידע עם העולם, לפרגן, ולשאול שאלות בתגובות כאן למטה. קידום מוצלח לכולכם!

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.