ממש לאחרונה גוגל שחררה גרסה חדשה לעמוד תוצאות החיפוש. אם עד היום הייתם רגילים לראות עמוד תוצאות חיפוש אחד ובו פגינציה (בעברית: סִפְרוּר) או במילים אחרות דפדוף בין עמודים ממוספרים, כיום תוכלו למצוא גרסה חדשה של כפתור “תוצאות נוספות” שיחשוף תוצאות נוספות – הכל באותו עמוד. כלומר, כל התוצאות תוצגנה בעמוד אחד ולחיצה על כפתור “תוצאות נוספות” פשוט תפתח את 10 התוצאות הבאות. מהיום, מקדמי אתרים, אימרו: “איזה דירוג אתה?”, ולא “איזה עמוד אתה?”. כך זה נראה:

see results

 

מעניין לראות שהכפתור לא מופיע במובייל בחיפוש רגיל, אלא רק במצב אינקוגניטו (גלישה פרטית) וכמו-גם לא מופיע בדסקטופ. תוצאה זו הצלחתי לשחזר רק במצב אינקוגניטו במובייל ובטאבלט. על התופעה דיווחה לראשונה בגרסה קצת שונה ג’ניפר סלאג לפני מספר חודשים. כאן ניתן לראות כפתור בצבע כחול:

see more results

 

לפי סלאג, הורידה גוגל את כמות התוצאות מ- 10 ל- 4. כמות המודעות בעמוד לא השתנתה, רק מספר התוצאות האורגניות הצטמצם ב- 6 תוצאות (!). אגב, כתובת עמוד תוצאות החיפוש לא השתנתה כלל. האם עובדה זאת תשפיע על עולם הקידום האורגני או על אופן התצוגה של עמוד תוצאות החיפוש במובייל? ממש לא. במקרה שבחנתי כאן בישראל לא ראיתי שינוי בכמות תוצאות החיפוש כלל. כמו-כן, דווקא העובדה שהפחתת מספר תוצאות החיפוש עליה דיווחה סלאג לפני 9 חודשים לא הופיעה כעת, ייתכן שמשמעה היא שגוגל לא הצליחה לייצר תוצאות חיוביות. אמנם קשה להסיק מכך מסקנה קונקרטית.

אידה טורס מהמגזין AndroidCommunity הציעה לאחרונה את הרעיון שאולי בקרוב נוכל לראות גם ניסוי של Infinite Scroll לעמוד תוצאות החיפוש. היתרון – תוצאות נוספות ללא צורך בלחיצה על כפתור נוסף; החיסרון – טעינה מיותרת במקרה שסתם גללתם למטה כדי לראות מה עוד יש בעמוד. לפעמים, חסרון נוסף יכול להיות גם טעינה יותר איטית. האם זה אומר שבזמן הקרוב נראה גלילה אינסופית של תוצאות החיפוש? אידה טורס טוענת שהרעיון הזה ככל הנראה יושם במסגרת ניסויי A/B Testing שגוגל עורכת כל שנה – ויש מאות כאלה – ורק מספר מצומצם של יוזרים פריבילגיים זכו להיחשף לניסוי הזה, שסביר שהיה זמין רק לטווח קצר ואחר-כך נעלם. לעניות דעתי, זה לא יקרה בזמן הקרוב; לפחות עד שגוגל תתגבר עם האתגר של מהירות הטעינה ותמצא פתרון הולם לנושא הפרסומות שכל כך חשוב לה. אבל, ימים יגידו…

[תוכן זה עודכן ב- 11.4.2018]

Matt Southern מ- Search Engine Journal מדווח שגוגל עדכנה שזה לא עוד “ניסוי” אלא זה עדכון שישאר בעמוד תוצאות החיפוש ויחליף את מספרי העמודים שהופיעו בתחתית כל עמוד, ומעתה ואילך כל תוצאות החיפוש תופענה בעמוד אחד:

 

כך אמר מאט סאוט’רן:

“אולי זה “מבחן” במובן שהוא זמין לציבור הגולשים, אך גוגל תחליט אם לשמור על פיצ’ר זה על סמך משוב מהמשתמשים. עד שגוגל תאשר שזה כאן להישאר, אנחנו יכולים רק להניח שזה זמני. האם גוגל שינתה את ההגדרה של מה זה אומר להיות מדורג בעמוד הראשון? נצטרך לחכות ולראות אם הבדיקה תהפוך לסטטוס קוו החדש.”

 

עוד כמה מאמרים אחרונים על שינויים בעמוד תוצאות החיפוש:

 

עיצוב עמוד הבית החדש

 

 

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.