Google Search Console, או בשמו הישן Google Webmaster Tools, הוא כלי חינמי המאפשר לבעלי אתרים לבדוק את מצב האינדוקס, הנראות והחשיפה של אתריהם במנוע החיפוש של גוגל.  סרץ’ קונסול (או קונסולת החיפוש) נועד לעזור לבעלי אתרים למצוא בעיות טכניות שתיקונן יסייע להם לשפר את הנראות והחשיפה של האתר בעמוד תוצאות החיפוש. החל מה- 20 במאי 2015 גוגל מיתגה את הכלי בשמו החדש Search Console. החל מינואר 2018 גוגל שחררה עיצוב חדש לסרץ’ קונסול (בלינק: תצלומי מסך וסיכום כל השינויים בצורה נוחה לקריאה).

 

במאמר זה אסביר שלב אחריי שלב, איך להשתמש ב- Google Search Console:

  1. סקירה כללית
  2. בדיקת כתובת האתר
  3. ביצועים
  4. אינדקס
    1. כיסוי
    2. Sitemaps
  5. שיפורים
    1. נוחות השימוש בניידים
    2. AMP
    3. אירועים
    4. מתכונים
  6. פעולות ידניות
  7. קישורים
  8. עדכונים אחרונים

 

  סקירה כללית

הסקירה הכללית מציגה מעין מבט כללי על 3 דוחות מאד משמעותיים:

    • דו”ח ביצועים – שבסקירה הכללית מראה את כמות הקליקים על תוצאות האתר ב- 90 הימים האחרונים, כאשר המידע העדכני הוא תמיד רק יומיים אחורה. תמיד בקונסולת החיפוש, היומיים האחרונים מוגדרים כ- blindspot. כפי שגוגל ממליצה:

“אם נכנסים רק מדי פעם, כדאי לבדוק פעולות ידניות או בעיות אבטחה. יש לחפש עליות חדות בשגיאות שיפור או הכללה באינדקס, ואם נמצאו, לפתוח את הדוח כדי לפתור בעיות. יש לחפש ירידות חדות בספירת הקליקים, ואם נמצאו, לפתוח את הדוח כדי לחקור.” (דוגמה לכך תוצג בהמשך)

 

  • דו”ח כיסוי – דוח כיסוי מציג השוואה בין 2 גרפים: דפים עם שגיאות אל מול דפים תקינים. שגיאות אלו כוללות כל סוג שגיאה שעשויה למנוע מגוגל להציג עמוד מסוים בעמוד תוצאות החיפוש. כאן תרצו שלעולם התמונה תהיה 0 עמודים עם שגיאות, ומקסימום דפים תקינים. עדכונים של גוגל בעמוד תוצאות החיפוש יופיעו בהערות המסומנות במספור אפור בתאריכים בהם חלו שינויים. למשל: “התרחש אירוע בחיפוש Google שעשוי להשפיע על נתוני האתר שלך.” כפי שגוגל ממליצה:

“הצעות לשימוש: כדאי לבדוק מדי פעם אם יש עליות או ירידות חדות בקליקים או חשיפות. יש לבחון את מחרוזות השאילתה המציגות את האתר ולראות אם אלו השאילתות שציפיתם. מידע נוסף על ירידות בתנועה באתר.”

  • דו”ח שיפורים – מציג בצורה קטגוריאלית את סוגי השינויים שגוגל ממצליצה לכם לערוך באתר, כמובן, במידה שיש לכם שגיאות שמונעות או פוגעות במידת-מה באופן החשיפה או ההקלקה על תוצאות האתר שלכם בעמוד תוצאות החיפוש. כל קטגורית מקצרה שיפורים יכולה להיפתח כדו”ח נפרד.

ביצועים

דו”ח ביצועים כולל 4 גרפים לתצוגה:

  1. סה”כ קליקים – כמה פעמים לחצו על תוצאות האתר שלכם בעמוד תוצאות החיפוש, בתקופה הנבחרת.
  2. סה”כ הופעות – כמה פעמים תוצאות האתר שלכם הופיעו בעמוד תוצאות החיפוש (הופעה אין משמעה הקלקה)
  3. שיעור קליקים (CTR) ממוצע – מה שיעור הקליקים מתוך סך כל ההופעות של תוצאות האתר שלכם בעמוד תוצאות החיפוש
  4. מיקום מוצע – מה המיקום הממוצע של האתר שלכם מתוך כל המיקומים של הביטויים המתועדים שלכם

 

דו”ח זה כולל כמה מסננים חשובים:

  • שאילתה – סינון לפי ביטוי או מספר מילים. הסנן כולל את האפשרויות: שאילתות הכוללות, שאילתות שאינן כוללות ושאילתה מדויקת. מסנן זה כולל אפשרות ליצירת השוואות, למשל, השוואה בין שאילתה מדויקת אחת לשאילתה מדויקת אחרת. שימושים אפשריים לסנן זה יכולים להיות: השוואה בין ביטויים הכוללים את שם האתר או המותג שלכם לעומת ביטויים שלא כוללים את שם המותג. כל תוכלו לדעת כמה קליקים קיבלתם מתוצאות החיפוש מביטויים כלליים/גנריים לעומת קליקים מביטויים שלא כוללים את השם המסחרי שלכם. שימוש נוסף יכול להיות בדיקה פרטנית של איזור הבלוג באתר שלכם, במטרה להבין כמה קליקים קיבלתם מביטויי How To לעומת ביטויים אחרים. שימוש נוסף במסנן זה יכול להיות בעת הרצת קמפיין אוף-ליין העושה שימוש בביטוי מסוים המזוהה איתכם; חברות רבות משתמשות בזה בפרסומות טלוויזיה הקוראות לקהל “חפשו בגוגל ‘קוקה קולה טעם החיים'” כדי לבדוק כמה אנשים חיפוש והקליקו בגוגל על תוצאת האתר הכוללת את שם הקמפיין.
  • דף – סינון לפי אזור או עמוד מסוים באתר. המסנן כולל את האפשרויות: כתובות אתרים הכוללות, כתובות אתרים שאינן כוללות וכתובת אתר זהה בדיוק. גם סנן זה כולל השוואה, למשל, בין כתובת אתר זהה בדיוק לבין כתובת אתר אחרת שהינה זהה בדיוק. שימוש אפשרי במסנן זה יכול לסייע לכם להשוות כמה קליקים מעמוד תוצאות החיפוש זוכה קטגוריה אחת לעומת קטגוריה אחרת, או במידה שהעלתם 2 עמודים בבלוג המתחרים על ביטויים דומים – מי מהם זכה ליותר קליקים; כמובן, מי שזכה לפחות קליקים – תהה זו קריאה עבורכם לביצוע אופטימיזציה גרנולרית.
  • מדינה – סינון לפי מדינות. כאן המדינות לא מסודרות לפי הא”ב, אלא לפי כמות הקליקים שהאתר שלכם מקבל, כאשר המדינות שתופענה למעלה הן המדינות מהן מגיע לאתר שלכם הכי הרבה טראפיק. כמוובן, גם כאן ישנה אפשרות להשוות את כמות הטראפיק שמגיע אליכם מכל מדינה.
  • מכשיר – סינון לפי מחשב שולחני, מכשיר נייד או טאבלט. גם כאן ניתן לבצע השוואה בין שני מכשירים, כמו למשל השוואת כמות הקליקים בין מחשב שולחני לבין נייד.
  • מראה חיפוש – סינון המאפשר לערוך השוואות בין תוצאות AMP שאינן עשירות לבין תוצאות AMP. גם כאן מתאפשרת ההשוואה בין סוגי תוצאות החיפוש.  
    • תוצאת AMP שאינה עשירות תהיה תוצאת חיפוש פשוטה, המסומנת על-ידי צלמית הברק הייעודית עבור עמודים מואצים למובייל, אך כזו שלא כוללת הצגה גרפית ייחודית נוספת המבליטה אותה מתוצאות אחרות (כדוגמת קרוסלת מאמרים).
    • תוצאת AMP רגילה יכולה להיות כל תוצאת AMP וגם כזו המובלטת באופן ייחודי משאר התוצאות (למשל בקרוסלת סיפורים מובילים, תוצאות עשירות או כל רפרזנטציה אחרת המבדלת את תוצאת ה- AMP משאר העמודים האחרים בעמוד תוצאות החיפוש).

search console performance report overview

בדוגמה לעיל, דו”ח ביצועים מציג “הדממה” קלאסית של קלקות באתר. דבר זה נובע מהגירה מאתר http ל- https. מאחר שתוצאות האתר כבר לא מוצגות בפרוטוקול http בעמוד תוצאות החיפוש, הנכס של אתר ה- http מבטא את הירידה הדרמטית. במקביל,  הנכס המתאר את פעילות האתר בפרוטוקול https מציג עלייה חדה באותם תאריכים. כך ניתן לדעת שהכל תקין.

האתגר, שאני רוצה לקוות שיהיה לו פתרון בהמשך הוא אי-היכולת לראות את כל הנתונים ממטריקות שונות במסך אחד. כך למשל, לא תוכלו לראות אילו ביטויים מביאים אליכם כמה תנועה, ומאיזה עמוד. לשם כ ישנן תוכנות אחרות שיכולות לעזור לכם כמו למשל, Google Data Studio או ביצוע הצלבה ידנית דרך נוסחאת vlookup באקסל.

 

החל מה- 9 בדצמבר, גוגל החלה לשלוח התראות על החלפת דו”ח ניתוח החיפושים בדו”ח הביצועים החדש:

search console performance reports

 

בדיקת כתובת האתר

בדיקת כתובת האתר מאפשרת לכם לבדוק בעיות אינדוקס בעמודים הקשורים לאותו נכס/אתר בו אתם מבצעים את הבדיקה. או כפי שצויין בהנחיות האיכות של גוגל: “כאן אפשר ללמוד איך אינדקס גוגל רואה את הדף שלך. אפשר להשתמש בנתונים כדי לפתור בעיות אם הדף שלך לא מופיע בחיפוש גוגל או שאינו מופיע כמו שצריך.” דו”ח זה מחולק ל-2 חלקים:

  1. כיסוי – בין השאר עונה על השאלות: האם הדף עובר הפנייה? האם מופיע במפת האתר? מהו הדף המפנה? מתי העמוד נסרק לאחרונה? איזה בוט סרק אותו? האם העמוד ניתן בכלל לסריקה? מהו סטטוס אחזור העמוד? ועוד…
  2. שיפורים – עונה על השאלות: האם העמוד מותאם למכשירים ניידים? האם גוגל נתקלה בשגיאות AMP?

לפרטים נוספים

 

אינדקס

כיסוי

בחלקו השמאלי מופיע תאריך העדכון האחרון. נתון זה חשוב כדי להבין עד עדכני המידע המוצג בדו”ח.

דו”ח הסטטוס של כיסוי האינדקס נועד לעזור לבעלי אתרים לאתר בעיות שמנעו מעמודי האתר להיות מוצגים בין תוצאות החיפוש, וכמובן, הצעות אפשריות לתיקון אותם עמודים.

הדו”ח מחולק ל-4 קטגוריות:

    1. שגיאה – עמודים שגוגל איתרה המחזירים שגיאות מסוג 404
    2. תקין עם אזהרות
    3. תקין – כמובן שתרצו שכל עמודי האתר שלכם יופיעו כתקינים
    4. דפים שאינם כלולים באינדקס – על-אף השם המאיים, עצם העובדה שעמודים רבים אינם כלולים באינדקס, אין זה אומר שקיימת באתר שלכם בעיה.
      • כך למשל, עמודי ארכיון המצביעים על כתובת קנונית אחרת, הגיוני שימצעו על-ידי גוגל בגלל קישור שהפנה אליהם, אך אין הם אמורים להופיע באינדקס כי תגית הקנוניקל מצביעה על עמוד אחד כעמוד הקנוני, שיוצג בעמוד תוצאות החיפוש.
      • דוגמה נוספת: ייתכן שדפים רזים מוכן יכנסו לרשימת הדפים שאינם כלולים באינדקס, ואולי זו עשויה להיות עבורכם הזדמנות נפלאה לביצוע אופטימיזציה ועיבוי תוכנם על שגוגל תראה בהם עמודים בעלי ערך מוסף לגולשים.

 

Sitemaps

 

בחלקו העליון של הדו”ח ישנה אפשרות להוסיף מפת אתר על-ידי הזנת הכתובת של קובץ ה- XML. כאן תוכלו לקרוא על סוגי הקבצים המקובלים לשליחה כמפות אתר.

search console adding sitemap

הטבלה המרכזית בעמוד כוללת מספר עמודות:

  • sitemap – שם קובץ מפת האתר שהועלה לסרץ’ קונסול
  • סוג – גם אחד מהסוגים שצויינו בקישור לעיל
  • הוגש – התאריך בו שלחתם או העלתם את הקובץ לסרץ’ קונסול
  • נקרא לאחרונה – מתי הייתה הפעם האחרונה שגוגל בדקה את כתובות האתרים המופיעים במפת האתר
  • סטטוס – אם נתגלו בעיות הן תופענה כאן
  • כתובות האתר שהתגלו – מתוך כמות הכתובות המופיעות בעמוד זה, כמה גוגל גילתה
  • צפייה בפרטים הנכללים באינדקס – לחיצה על האייקון הזה תוביל אתכם לדו”ח סטטוס של כיסוי אינדקס המתייחס ספציפית לקובץ מפת האתר של אותה שורה

 

יש לכם אפשרות להרחיב את כמות השורות עד 500 במידה שיש לכם כמות גדולה של קבצי מפות אתר (למשל: מפת אתר של תמונות, של פוסטים, של קטגוריות וכדומה).

search console - submitted sitemap files

 

שיפורים

מספר דוחות זמינים בגרסה החדשה של Search Console: דו”ח נוחות השימוש בניידים, דו”ח שיפורים לעמודים מואצים למובייל, דו”ח אירועים ודו”ח מתכונים. בשורות הבאות אעבור בזה אחר זה על כל הדוחות.

 

נוחות השימוש בניידים

דו”ח הנוחות לשימוש בניידים – מטרתו לעזור לכם לגלות איפה האתר מקשה על הגולשים שלכם ליהנות מתכני האתר בעקבות בעיות בחוויות שימוש.

בחלקו העליון של המסך גרף המציין את מספר השגיאות שנמצאו ואת מספר העמודים התקינים. מתחת לגרף תמצאו טבלה מפורטת של כל הבעיות.

search console - Mobile Usability

גוגל מציינת מספר בעיות שעשויות להופיע בדו”ח זה:

 

  • שימוש ביישומי פלאגין שאינם תואמים – הדף כולל תוספים, כמו פלאש, שאינם נתמכים על ידי רוב הדפדפנים במכשירים ניידים.
  • אזור התצוגה לא מוגדר – הדף אינו מגדיר אזור תצוגה ברור, המסביר לדפדפנים כיצד לשנות את הממדים ואת קנה המידה של הדף כך שיתאים למכשיר.
  • אזור התצוגה אינו מוגדר ל’רוחב המכשיר’ – הדף מגדיר נכס אזור תצוגה ברוחב קבוע, ולכן לא ניתן להתאים את הדף לגדלים שונים של מסכים. בעיה זו עשויה להתרחש באתרים שאינם רספונסיביים. עיצוב אתרים רספונסיבי (RWD) הוא גישה לעיצוב אתרים המאפשרת לדפי אינטרנט להיות מוצגים על מגוון רחב של מכשירים וגדלים, חלונות ומסכים.
  • רוחב התוכן גדול מרוחב המסך – הדוח הזה מציין דפים שבהם יש צורך בגלילה אופקית על מנת לראות מילים ותמונות בדף. מצב זה יכול להופיע באתרים בהן טבלאות עם ריבוי-עמודות, שבעקבות רוחבן, המשתמשים נדרשים לגלול ימינה ושמאלה.
  • הטקסט קטן מדי וקשה לקרוא אותו – בעיה זו מצביעה על כך שהטקסט קטן מידי ולא מתאים או נוח לקריאה במכשירים ניידים.
  • רכיבים הניתנים ללחיצה קרובים מדי זה לזה – הדוח הזה מציג את בעיות הקורות באתרים בהם יש למשל, כפתורים או רכיבי ניווט הקרובים מידי זה לזה. דבר העשוי לגרום לכך שמשתמשים יצטרכו לבצע זום-אין על מנת להבטיח שלחיצת לא תפתח בטעות את הכפתור הסמוך.

 

דוח סטטוס AMP (עמודים מואצים למובייל)

בחלקו העליון של המסך מוצגת טבלה המאפשרת הצגה של שגיאות, אזהרות ועמודי AMP תקינים. כמו-כן, ניתן להציג את גרף ההופעות על אותו ציר.

search console - AMP report

בגרף ניתן לצפות גם בהערות שיאפשרו לכם לראות את הבעיות שגוגל מצאה:

search console - AMP annotations

בתחתית העמוד טבלה המפרטת את הסטטוס, סוג הבעיה, אימות (האם הדף זמין או לא), מגמה וכמות הדפים שנדגמו. מדוע הרשימה מדגמית? לפי גוגל:

“כדי להציג מספר רב ככל האפשר של דפים שנפגעו מהשגיאות. עם זאת, אנחנו מוגבלים להציג עד 1,000 כתובות אתר בטבלה בלבד. כמו כן, ייתכן שיש דפים נוספים שלא איתרנו או שלא ספרנו מסיבה כלשהי.”

השאיפה היא שהמספר הכולל של דפי AMP בדו”ח (תקינים, אזהרה ושגיאה)יהיה זהה למספר דפי ה- AMP באתר. אם המצב אינו כך, יש לעיין בפרק דפי AMP חסרים.

 

שגיאות אפשריות:

    • אי התאמה בתוכן – כאשר העמוד בגרסת AMP שונה בתוכנו בתוכן המוצג בגרסת הדסק טופ
    • כתובת דף ה-AMP המצוינת אינה AMP – העמוד בגרסת הדסקטופ הקנונית מפנה אל AMP שלמעשה אינו דף AMP.
    • התמונה קטנה מהגודל המומלץ – הנתונים המובנים בגרסת ה- AMP מצביעים על תמונה שקטנה מהגודל המומלץ של גוגל לעמוד AMP.

 

איך לטפל בשגיאות AMP?

יש לזכור שבעמוד זה הבעיות ממויינות לפי מידת חומרתן. גם-כאן, מוטב לטפל בשגיאות רוחביות הקורות ברמת התבנית של האתר, ואחר-כך לרדת לרזולוציות פרטניות של שגיאות המופיעות בעמודים ספציפיים. תיקון של שגיאה רוחבית עשוי לתקן עשרות – אם לא מאות עמודים  – בבת אחת. אחרי תיקון השגיאות, יש לעבור לתיקון האזהרות, שמטבען לא מונעות את הצגת הדף בעמוד תוצאות החיפוש; אמנם הן כן עשויות למנוע הצגה של רכיב מסוים בתוך הדף.

אירועים

דו”ח אירועים כולל שגיאות שגוגל מצאה בכל עמודים האירועים שלכם. דו”ח זה מתאים לאתרים המסמנים אירועים (mark up) ותוצאותיהם עשויות להופיע בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל ובגוגל מפות. דו”ח זה בנוי באותה צורה כפי שדו”ח סטטוס ה- AMP, והוא עדיין חדש במחוזותינו. אגב, אירועים כוללים – הופעות של אמנים, שיעורי סלסה שכונתיים, מופעי סטאנד-אפ, אירועי מכירה וכו. לההלן הנחיות למפתחים ליצירת Mark up events.

search console - events

מתכונים

דו”ח המתכונים נועד להצביע על שגיאות, אזהרות ועמודי מתכונים תקינים (בעיקר לאתרים בתחום המזון). דו”ח זה בנוי בצורה דומה לשני הדוחות הקודמים. עמודי מתכונים מגדרים כ”כשירים” כתלות בסוג הנתונים המובנים שתבחרו להוסיף לעמוד:

  • תוצאות החיפוש: הוסיפו סכמת מתכון על מנת ליצור מעורבות עם התוצאות העשירות שלכם.
  • הנחיות: אפשרו ל- Google Assistant להדריך את המשתמשים כיצד להכין את המתכונים שלכם כאשר הם משתמשים ב- Google Home ומכשירים חכמים אחרים.
  • קרוסלה: הוסיפו נתונים מובנים על מנת לאפשר למתכונים שלכם להופיע בקרוסלת התוצאות העשירות. קרוסלה זו יכולה להציג את הלוגו של העמוד ועוד פיצ’רים מעניינים נוספים שילכו ויתווספו עם הזמן.
  • AMP: אפשרו לעמודי המתכונים שלכם להיטען בטכנולוגיית העמודים המואצים למובייל, על מנת לאפשר למשתמשים שלכם לטעון את העמוד בתוך פחות מ- 3 שניות.

עוד פרטים בעמוד המפתחים של גוגל.

search console - recepies

פעולות ידניות

בדו”ח הפעולות הידניות מצוינים המקרים בהם גורם אנושי התערב וקבע שדפים באתר שלכם אינם עומדים בהנחיות האיכות למנהלי אתרים. גובאלגוריתם של גוגל, במרבית המקרים, יודע לזהות מצבים בהם אתר מסוים חשוב ככזה שהפר את הנחיות האיכות של גוגל והספים את הרשת. לכשמצב זה קורה, האלגוריתם מוריד את האתר בדירוגים עבור שאילתות מסוימות, ואף עשוי להסיר את האתר מאינדקס תוצאות החיפוש. הדו”ח, כאמור, נועד להתריע כאשר גורם אנושי התערב, בחן את האתר שלכם וזיהה הפרת הכללים או פעילות ספאם. לאחר שווידאתם שאתרכם עומד בהנחיות האיכות למנהלי אתרים, תוכלו לבקש בדיקה-חוזרת של האתר ישירות מדוח זה. כמערכת אקולוגית, לאחר שאושר האתר וחזר לאינדקס, גוגל עשויה להוריד אותו בדירוגים או להעלות אותו בדירוגים בהתייחס למצב הדברים החדש. כאשר זוהו בעיות איזור המידע יכלול את הפרטים הבאים:

  • סיבה: הסיבה לכל פעולה שגוגל החלה
  • השפעות: חלקי האתר שהושפעו על-ידי אותה פעולה ידנית שנבדקה. רק 1,000 ההתאמות הראשונות יוצגו.

 

פעולות ידניות נפוצות:

  • אתר פרוץ
  • ספאם שנוצר על-ידי משתמשים – למשל, תגובות עם קישורים נעקבים (follow) לאתרים בעייתיים
  • מארחים ספאמיים בחינם
  • תגי עיצוב ספאמיים מובנים החורגים מהנחיות גוגל ל- Rich Snippets או תגי עיצוב של תוכן שאינו גלוי למשתמשים
  • קישורים לא טבעיים לאתר – למשל, קישורי Footer מאתרים מנישות בעייתיות
  • תוכן דל עם ערך מועט (או ללא ערך כלל)
  • כתובות אתר מטעות המפנות מחדש לעמודים אליהם המשתמשים לא התכוונו להגיע
  • קישורים לא טבעיים, מלאכותיים, או מניפולטיביים מהאתר שלכם
  • ספאם טהור הכולל טקסט הנוצר אוטומטית על ידי תוכנה זדונית, תוכן מועתק או תוכן המצוג בצורה אחת למנוע החיפוש ובצורה אחרת למשתמשים (Cloacking)
  • תמונות מוסוות
  • טקסט מוסתר או דחיסת מילות מפתח

 

כך נראה הסטטוס כאשר גוגל לא זיהתה כל פעולה ידנית שקשורה לאתרכם:

search console - menual actions

דוח הקישורים

הדו”ח מאפשר לכם לראות אילו עמודים הכי מקושרים באתר שלכם (מאתרים אחרים), קישורים מעמודים בתוך האתר שלכם אל עמודים אחרים וקישורים ואילו דומיינים אחרים הכי מקשרים לאתר שלכם.

כמה הערות מאד חשובות:

  • עמודי האתר שלכם מקובצים באמצעות כתובת האתר הקנונית (canonical). כלומר, תגיות עוגן ופרמטרים – יתכן שיושמטו בדו”ח
  • קישורים כפולים יאוחדו. קישור כפול הוא קישור מאותה כתובת מקור לאותה כתובת יעד.
  • הטבלאות מוגבלות ל-1,000 שורות, לכן ייתכן שהנתונים ייקטעו באתרים גדולים או באתרים שיש אליהם יותר קישורים.
  • הדוח מקבץ את הכתובות על-פי דומיין:
    • example.com
    • m.example.com
    • /example.com/pet_store
    • https://example.com
    • http://example.com
  • דומיינים ברמה עליונה (TLD) אינם מושמטים כשהם מקובצים ומוצגים, ולכן הדוגמאות הבאות אינן זהות:
    • example.com
    • example.com.de

search console - links

 

דומיינים מקושרים מובילים

דו”ח זה עונה על השאלה, איזה אתר מכיל הכי הרבה קישורים לאתר שלכם?

“דוח זה מציג את דומיין הבסיס של האתרים עם הקישורים הרבים ביותר לאתר שלכם, במיון לפי מספר קישורים. האתרים מוצגים לפי דומיין הבסיס שלהם, כאשר תת-דומיינים מושמטים (כך שהכתובת www.example.com תוצג כ-example.com). אם מופיע ברשימה דומיין זהה לנכס שלכם, הסיבה לכך היא שהוא מייצג תת-דומיין שהושמט בטבלה. למשל, אם קישור מסוים מגיע מ-m.example.com, הערך בטבלה יהיה example.com.”

 

הדו”ח הזה נועד לעזור לכם לזהות אתרים ספאמיים המובילים לאתר שלכם. אם תזהו אתרים שכאלה, תוכלו לדחות אותם. יתרה מזאת, אם תזהו אתרים המקשרים אליכם, ואינם מהנישה שלכם – דבר העשוי לפגוע באמינות האתר שלכם – תוכלו גם-כן לדחות אותם. לדוגמה, אם האתר שלכם הוא אתר בתחום האופנה, אך הוא מקבל קישורים ספאמיים מאתרים בתחום התרופות (בצורה זדונית) – דבר זה עשוי לפגוע בדירוג שלכם ובאמינות הכללית של האתר שלכם.

 

דפים מקושרים מובילים

דו”ח זה נועד לעזור לכם לענות על השאלה, מהם הדפים המקושרים המובילים המגיעים מאתרים אחרים? נתון זה עשוי לעזור לכם להעריך את מידת ההערכה שהאתר שלכם זוכה לה מאתרים אחרים ברשת.

“ניתן לבחור כתובת אתר מהרשימה כדי להציג את האתרים המובילים המכילים קישור לדף זה. האתרים מוצגים לפי דומיין הבסיס שלהם, כאשר תת-דומיינים מושמטים (כך שהכתובת www.example.com תוצג כ-example.com).”

 

מהם הדפים המקושרים המובילים באתר שלכם המגיעים מאתר מסוים

תוכלו לראות אילו דפים מקושרים מאתר מסוים, במיון לפי מספר הקישורים. “ניתן לבחור כתובת אתר מהרשימה כדי להציג את כל הקישורים לדף זה מאתר זה. האתרים מוצגים לפי דומיין הבסיס שלהם, כאשר תת-דומיינים מושמטים (כך שהכתובת www.example.com תוצג כ-example.com).”

 

במידה שהאתר המקשר באיכות טובה, תוכלו לראות לאילו דפים הוא מקשר, תורם ומחזק. במידה שהאתר המקשר הוא אתר הפועל בדרכים שליליות המפרות את הנחיות האיכות של גוגל, תוכלו לבטל את הקישור של הדפים האלה מהאתר הזה. כשמדובר באתרי ספאם ידועים, גוגל לרוב מתעלמת מקישורים היוצאים ממנו את אתרים אחרים ברשת, אמנם ייתכן שתרצו להסיר את הקישורים או לדחות אותם בעצמכם.

 

טקסט מקשר מוביל

תוכלו להשתמש בדו”ח זה על מנת לראות אילו ביטויי עוגן (anchor text) מובילים לאתר שלכם. קחו בחשבון שקישורים דומים מאוגדים בדו”ח, למשל Hello World ו- HELLO WORLD יאוחדו בדו”ח זה, לעומת זאת Hello World ו- Hello Worlds יופיעו כביטויי עוגן נפרדים. בנוסף, “קישורים ללא טקסט (למשל קישורים לתמונות) מוצגים עם הכיתוב ‘(ריק)’ בעמודה ‘טקסט הקישור’ וכשורות ריקות בנתונים המיוצאים.”

אגב, תוכלו לייצא עד 100,000 שורות של נתונים באמצעות הלחצן הייצוא.

 

עדכונים אחרונים

מקורות לקריאה נוספת:

 

במאמר זה ניסיתי ספק הסבר מקיף לכל הדו”חות המרכזיים של כלי ה- Search Console לבעלי אתרים, ואף לכלול טיפים מרכזיים שעודכנו עד כתיבת שורות אלה על-ידי גוגל ודובריה השונים. במהלך הזמן אני מקווה למלא מאמר זה בכל העדכונים הבולטים שיעזרו לכם להפיק כמה שיותר מהדו”ח.

אם מאמר זה תרם לכם, אשמח אם תשתפו אותו עם חבריכם, שאתם מאמינים שיפיקו ערך מכך.

 

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.