בחיפוש מאיי.פי ניו יורקי של הביטוי “ציטוטים דוד בן גוריון”, גוגל מציגה תיבת “תשובות ישירות”, הכוללת 3 ציטוטים מובילים. לחיצה על החץ האפור פותחת את הרשימה ומוסיפה עד 7 ציטוטים נוספים. מעניין לראות שהחיפוש הנוכחי מאיי.פי ניו-יורקי הציג את ציטוטיו של דוד בן גוריון (כאשר חיפשתי בעברית, מ- google.com, ללא שאריות קאש), אולם אותו חיפוש בדיוק בעברית מאיי.פי ישראלי לא הציג שום תוצאה ישירה, רק תיצאות אורגניות.

ציטוטים דוד בן גוריון

 

דוגמה נוספת (לא מאיי פי ישראלי):

ציטוטים - תשובות ישירות - יצחק רבין

 

בנוסף, מעניין לראות שגוגל (גם בישראל וגם בניו יורק) לא מציגה את המקור של הציטוטים הללו, כלומר, היא לא נותנת קרדיט לאתר שהציע את הציטוטים הללו. כמו-כן, אלו לא ציטוטים הלקוחים מעמוד הוויקיפדיה המופיע בגרף הידע (צד ימין), והציטוטים הללו גם לא לקוחים מאף אחד מ-3 האתרים הראשונים המופיעים בתוצאות האורגניות. מה שמעלה את התובנה שהציטוטים הללו נבחרו ידנית על ידי גוגל.

 

לפניי לחיצה על חץ ההרחבה האפור:

quotes - direct answer

 

אחריי הלחיצה על חץ ההרחבה האפור:

ציטוטים - תשובות ישירות

 

 

אגב, ב- 2 בספטמבר 2015 דיווחה ג’ניפר סלאג על תיעוד ראשון של ציטוטים שהוטמעו בגרף הידע המופיע מצד ימיד, ואף על תשובות ישירות עבור שאילתות הכוללות את הביטוי “ציטוטים”:

ציטוטים בגרף הידע של גוגל

 

שדרוג הנראות של ציטוטים בעמוד תוצאות החיפוש הוא לא “עסק רווחי לגוגל”, שכן גולש המחפש ציטוטים וודאי לא מחפש לקנות שום דבר. אבל השארת הגולשים במנוע החיפוש במקום לאפשר להם להיכנס לאתרים רלוונטיים הוא חלק מהחזון של גוגל – לתת לגולשים במינימום מאמץ את התוצאה הרלוונטית ביותר. מי עשוי להיפגע מהמלך הזו (ומהמגמה הכללית)? -תשובה ברורה: בעלי אתרים שמרווחים מפרסומות. המקרה הזו מוכיח שגוגל חושבת יותר על תועלת של הגולשים (קבלת התוצאה הטובה ביותר, בזמן הקצר ביותר), ולא רק על הרווח העקיף מהכנסות של פרסומות באותם אתרים.  שאפו גוגל !

 

עוד כמה מאמרים באותו הקשר:

 

אתם מוזמנים להפיץ את הידע לעולם על ידי כפתורי השיתוף המופיעים בראש המאמר או פשוט לשתף את כתובת המאמר 🙂

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.