איך עושים אופטימיזציה לתוכן שאסור לשנות? עופר לנגר 18 בנובמבר 2015 הטיפ היומי 1318 אתמול קרה לי מקרה מעניין. לקוחות בתאגידים תמיד מאתגרים את היכולות שלנו ב- SEO. האתגר היה שמצד אחד היה אסור לי לשנות את התוכן ומצד שני אני חייב לשנות את התוכן כדי לעשות לו אופטימיזציה. מאחר שאסור לי לחשוף פרטים טכניים מידי על הלקוחות שלי אני אתן דוגמה מעולם מונחים אחר. זה מבנה הכותרות שהלקוח הגדיר לעמוד: [מילה באנגלית] – [מילה בעברית] לדוגמה: Smart Nutrition – תזונה נבונה כה הוגדרו כל 5 הכותרות בעמוד. תזכרו שהלקוח הגדיר מראש שאסור לי לשנות את התוכן עצמו. לכן היה כאן אתגר. אז מה עשיתי? מאחר שהיו 4 כותרות, מיקמתי את הביטויים החשובים יותר, בעלי נפחי החיפוש הגבוהים יותר למעלה (מאחר שהפסקאות היו בלתי-תלויות אחת בשנייה יכולתי לעשות זאת בקלות רבה יותר) ואת אלו עם נפחי החיפוש הנמוכים יותר למטה. מתוך ההנחה שככל שהתוכן בטקסט מופיע למעלה יותר כך גוגל רואה בו חשוב יותר. שיניתי את הסדר של הופעת הביטויים כך שהביטויים בעברית יופיעו קודם, מתוך ההנחה שככל שהביטוי נמצא בחלק ההתחלתי של הכותרת כך יש לו יותר חשיבות. למרות שאציין שבכותרות כל כך קצרות יש לזה פחות השפעה. זה אתגר מעניין, מאחר שיש כאן תאגיד שמגדיר חוקי און-פייג’ ויש להתמודד עם האתגר הזה בצורה יצירתית. זה רחוק מלהיות אידיאלי, אבל זה מה שיש.