האם גוגל מטמיעה פרסומות בתוך תוצאות אורגניות? עופר לנגר 16 באפריל 2018 חדשות גוגל 1185 אנטוני ג’קסון פרסם בעמוד הגוגל+ שלו תצלום מסך ובו נראות מודעות של גוגל בתוך התוצאות האורגניות, כך כתב: “בארי שוורץ, אריק אנג’ ומארק טראפאגן, האם זו בדיקה אפשרית של פורמט אדוורדס מוזר מאוד המציג את המודעות באופן מזערי ומינימלי מאוד? אתם כנראה לא תוכלו לראות את זה על התמונה אבל 4 התוצאות הראשונות הן פרסומות! נראה שיש כל כך הרבה שגיאות במודעות הללו (מלבד הרלוונטיות הנמוכה למונח החיפוש). קשה מאוד להבדיל בינן לבין התוצאות האורגניות והכפתור האפור על הרקע הלבן ובו כתוב “מודעות” הוא כמעט בלתי נראה. זה מזכיר לי קישורי פוטר ישנים, לבן על לבן, טקסט מזערי ובלתי-נראה. הבלוק של כל 4 המודעות נעלם בלחיצה על “x”, ויש רק כפתור “מודעות” יחיד עבור כל 4 המודעות. בזמן שידועני אינסטגראם חייבים להיות ברורים ולציין במפורש שהפוסטים שלהם ממומנים (sponsored posts), ועם האיחוד האירופי וגופים רגולטוריים אחרים הנושמים בעורפם של אותם ידועני-רשת, אני לא יכול לראות איך דבר כזה הגיוני לעשות (אפילו כמבחן A/B Testing). האם מישהו ראה תופעה דומה? […]” כך זה נראה: כאמור, כפי שניתן לראות בסמוך לתוצאה הראשונה מופיע “Ads” ולצידו “X”. לחיצה על האיקס סוגרת את המודעות הכמעט בלתי נראות הללו. המודעות קשורות לנדל”ן אולם שאילתת החיפוש קשורה לרכבים. אין שום קשר בין המודעות לשאילתת החיפוש. על-כך כתב בארי שוורץ ב- Search Engine Round Table : “הסיבה היחידה שניתן להבין [שאכן מדובר במודעות ולא בתוצאות אורגניות, ע.ל.] היא שהמודעות נראות לגמרי לא רלוונטיות. מה שגורם לי לתהות האם בדפדפן לא הותקנו כמה תוכנות זדוניות והאם זה באמת מבחן רשמי של Google? […] גוגל לא אישרה את הניסוי הזה (אם זה בכלל ניסוי), אני לא יודע אם מדובר בכמה סוגים של browser injections (סוג של פריצה לדפדפן) או שאכן מדובר בניסוי אמיתי של גוגל. שום דבר לא יפתיע אותי אם יהיה מדובר בניסוי שגוגל עורכת בימים אלו, אבל המודעות הן כל כך מוזרות שזה גורם לי לתהות אם זה אמיתי או לא.”