במאמר זה אספר על כמה תובנות שלמדתי על ביטויים הכוללים שמות של אנשים, בעיקר מפורסמים, במובייל. בשורות הבאות אציג 3 דוגמאות, ובהמשך אציג את התובנות שלי לגבי קידום אתרים; או אם תרצו – איך ניתן להשתמש בעמודים ממוקדי שמות לטובת קידום אתרים?

1. תוצאות חיפוש של שחקנים מפורסמים

עמוד תוצאות החיפוש בנוי באופן מאד דומה, כאשר מדובר בשחקנים מפורסמים:

א. פיצ’ר הכולל סיכום כללי של “סקירה כללית”, “סרטים” בהם השחקן השתתף ו/או “תכניות טלוויזיה”

ב. סרטונים מהאינטרנט המוצגים בקרוסלה

ג. קרוסלת סרטים

ד. קרוסלת חיפושים דומים

גרף ידע אנשים מפורסמים

 

מתחת לתוצאה זו ניתן למצוא בין 8-10 תוצאות הכוללות תמונות של השחקן:

תוצאות חיפוש של מפורסמים הכוללות תמונות

 

מבחינת SEO, היה מעניין לבחון, כיצד גוגל הבינה איזו תמונה לקחת ולהציג בעמוד תוצאות החיפוש. הייתם וודאי חושבים כי שדות האלט והטייטל הם-הם שגרמו לגוגל להבין איזו תמונה לקחת עבור עמוד תוצאות החיפוש. אמנם כאשר נכנסים לתמונות שהופיעו בעמוד תוצאות החיפוש ניתן לראות שלא לכולם כלל יש אלט וטייטל או שיש אלט אבל הוא רק באנגלית. כלומר, ניתן להסיק שגוגל במקרה הזה לומדת מהי התמונה הנכונה להציג בעמוד תוצאות החיפוש לפני פרמטרים אחרים בעמוד המסגירים זאת, כמו הטייטל של העמוד, ופיענוח של השדה הסמנטי של כל העמוד.

אני אגב ממליץ לכם לקרוא מאמר נוסף שכתבתי המסביר לעומק את הנושא של Semantic SEO.

2. תוצאות חיפוש של פוליטיקאים מוכרים

במקרה של פוליטיקאים מוכרים, העמוד בנוי – באופן טבעי – אחרת לגמריי. במקרה הזה, אין מבנה אחיד לעמוד, והוא כולל רכיבים כמו: מקטע ויקידפדיה, חיפושים נוספים של פוליטיקאים, סיפורים מובילים מהחדשות, תוצאות הכוללות תמונות, וקרוסלה אחת או יותר של מאמרים מאתרי חדשות ספציפיים.

קרוסלה הלקוחה מאתר ספציפי

דוגמה נוספת שהופיעה באותו עמוד תוצאות חיפוש:

קרוסלה הלקוחה מאתר ספציפי 2

 

הדוגמה לעיל, ממחישה כיצד חיים זה לצד זה 6 פיצ’רים ייחודיים (למשל, קרוסלה, תיבת מידע, סיפורים מובילים) יחד עם עוד 6 תוצאות “רגילות” הכוללות תמונות. אגב, בתוצאה הלקוחה מאתר הליכוד, התמונה שגוגל “משכה” לעמוד תוצאות החיפוש הופיעה ממש בתחתית העמוד, ושדה האלט שלה כלל את המילה “בנימין נתניהו” בצירוף בליל של מספרים בלתי מוסבר. במילים אחרות, שאפו לאלגוריתם של גוגל שהצליח למשוך את התמונה הטובה ביותר על אף היותה במיקום כה נמוך בעמוד, שבו יש המון תמונות אחרות של בנימין נתניהו.

 

3. תוצאות חיפוש של דמויות מוכרות

מבנה העמוד דומה מאד לעמוד של פוליטיקאים, ולכן לא אתמקד במבנה כמו שבפיצ’ר מאד מעניין של קרוסלת התגיות:

קרוסלת תגיות

 

קרוסלת התגיות הוא פיצ’ר מאד מעניין: גוגל בעצם מתרגמת עמוד תגיות הכולל תמונות הלקוחות ממאמרים שונים לקרוסלה אחת משולבת. כמו בקרוסלת תמונות, ניתן להזיז את התמונות שמאלה על מנת להציג עוד ועוד תמונות, אבל לחיצה על כל אחת מהן תוביל לאותו עמוד תגיות מרכזי.

 

לסיכום: מה תוכלו ללמוד מזה לאתר שלכם?

מאחורי רוב החברות במשק עומד סיפור. לרוב הוא סיפור של אדם אחד, שניים או שלושה לכל היותר. כדי לעזור לגוגל להבין שיש פרסונה (או פרסונות) מאחורי האתר, יש לבנות את העמוד שלו כעמוד נפרד, ולכוון את כל הפרמטרים הקידומיים (אלט וטייטל של תמונות, כתובת האתר, סמנטיקה בתוכן העמוד, יצירת תגית באנגלית ובעברית עם שם הדמות). זה לא אומר שעמוד האודות באתר שלכם לא יכול להכיל את מידע עם הסיפור של המייסדים יחדיו, אלא יש לזכור בתוך העמוד גם להקדיש קישור לנפרד לכל אחד מעמודי הפרסונות. במילים אחרות, לדאוג שאתם הם אלו שתתנו את את התוצאה הטובה ביותר עבור הביטויי ולא המתחרים שלכם. כל זה, כמובן, צריך להיות בנוסף ובמקביל לבניית עמוד ויקיפדיה, פרסום כתבות באתרים חיצוניים ובניית הצדקות שונות ברחבי הרשת לכך ששווה לגוגל להשקיע בכם בכל הפיצ’רים השונים.

 

אם המאמר תרם לידע המקצועי שלכם, אתם מוזמנים לעזור ולהפיץ את הידע ברשתות החברתיות. בהצלחה חברים!

 

 

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.