במהלך ה- Hangout שנערך בתאריך ה- 30 באוקטובר, הצטרף ג’ון מרטין ספליט, מפתח ב- Google, שענה על שאלות בנושא JavaScript: איך מתמודדת גוגל גם זחילת ג’אווה סקריפט? אילו אתרים צריכים להשתמש בתיצוג דינמי? ועוד שאלות חשובות…

 

אתרים גדולים עם תוכן המשתנה לעתים קרובות צריכים להשתמש ב- Dynamic Rendering במקום Client-Side Rendering

מומלץ שאתרי אינטרנט עם תוכן המשתנה לעיתים תכופות ואתרי אינטרנט גדולים יישמו Dynamic Rendering (תיצוג דינמי) ולא Client Side Rendering. עיבוד בצד-לקוח עשוי לגרום לעיכוב באינדוקס ואף בעיות UX, במיוחד עבור מכשירים ניידים.

כך פרסמה גוגל בהנחיות האיכות שלה למפתחים (מקור ראשון אחרי הסרטון):

“תיצוג דינמי (Dynamic Rendering) טוב עבור תוכן מאונדקס, ציבורי (כלומר לא אחרי עמוד לוגאין) הנוצר בג’אוה סקריפט, כזה שמשתנה לעיתים תכופות, או תוכן שמשתמש בפיצ’רים בג’אוה סקריפט שאינם נתמכים על-ידי הזחלנים (של גוגל) וכזה שחשוב לכם (שגוגל תסרוק אותו). לא כל האתרים צריכים להשתמש בתיצוג דינמי, וכדי להעיר שתיצוג דינמי הוא טיפול עקיף בבעיה (workaround) עבור הזחלנים (של גוגל).”

 


מקורות:

 

*תִּצּוּג (תיצוג) – לפי האקדמיה ללשון עברית, “תיצג משמעו המרת נתונים ספרתיים לתמונת תצוגה, שיש בה צבע, מרקם ועוד. שם הפעולה: תִּצּוּג (תיצוג). הפועל תיצג, הגזור מן המילה תצוגה, בא להחליף את הפועל רינדר הרווח בקרב אנשי המקצוע.”

 

תיצוג צד-לקוח אינו פועל עבור זחלניי פייסבוק וטוויטר

שימו לב לכך ש- crawlers אחרים, במיוחד אלה המשמשים את Facebook ו- Twitter, אינם תומכים בתיצוג בצד-לקוח. כל תגיות ה- Open Graph או Twitter Cards המוטמעות ב- JavaScript צריכות לעבור תיצוג (רינדור) דינמי או תיצוג צד-שרת.

 


מקורות:

 

גוגל יכולה לעבד הפניות JAVASCRIPT כל עוד היא יכולה לזחול אותן

 

הפניות-מחדש מסוג JavaScript אינן גורמות בדרך כלל לבעיות זחילה של גוגל, כל עוד גוגל יכולה לסרוק אותן, והיא מתייחסת אליהן כהפניות-מחדש רגילות. ודאו שהפניות-מחדש אלו אינן disallowed, אחרת גוגל לא תוכל לעבד אותן.

 

מקורות:

 

אל תטמיעו JAVASCRIPT קריטי באזור ה- <head> כי זה עשוי להיחסם לרינדור (תיצוג)

 

כל JavaScript שנחשב כקריטי יהיה קרוב לוודאי בנפח משמעותי, לכן אין להציג אותו ב- <head> מכיוון שהדבר עלול לעכב את העיבוד, כלומר, המשתמש יצטרך לחכות זמן רב יותר לפני שיראה את התוכן. הגישו למשתמשים קודם כל תוכן אותו אתם מגדירים כקריטי וחיוני במהירות האפשרית ללא JavaScript, אם הדבר אפשרי.

 

 

שימוש ב- HTTP / 2 אינו מפחית את עלות המשאבים הנדרשת מגוגל לתיצוג של Java Script

 

גוגל עדיין צריכה לנתח, להדר (compile) ולהריץ JavaScript לאחר ההעברה הראשונית – אלו הם שלושת האלמנטים היקרים ביותר בעיבוד. כך שתיצוג JavaScript באמצעות HTTP / 2 לא באמת מפחית את העלות.


מקורות:

 

גוגל יכולה לגלות ולזחול כתובות URL אם הן נכללות כקישורים מלאים בתוך Java Script

 

קישורי JavaScript אינם זהים לקישורי HTML, אך אם תכללו כתובת אתר מלאה בתוך קישור JS, גוגל  תנסה (הדגשה שלי) לעקוב אחרי אותו קישור.

 

 

במאמר זה הצגתי את עיקרי הדברים במפגש ההאנגאאוט האחרון, של ג’ון מולר וג’ון מרטין ספליט. מתוכו כללתי, כאמור, רק את השאלות והסוגיות הנוגעות לנושא שהפך בולט בשנה האחרונה יותר מתמיד – ההתמודדות של גוגל עם זחילת ג’אווה סקריפט וכל הנושא של תיצוג דינמי.

אם יש לכם סוגיות ושאלות פרטניות, אתם מוזמנים להגיב כאן למטה בתגובות או לשאול בתגובות בפייסבוק.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.