המגמה של שימוש ב- App-Indexing הולכת וגוברת עם הזמן. וככל שהשימוש באינדוקס אפליקציות מתפתח, גוברות השאלות הקשורות לדירוגים: במידה שיש לכם אתר ואפליקציה, האם דירוג של עמוד האפליקציה שלכם – שיש לו עמוד מקביל בעמוד תוצאות החיפוש – עשוי לפגוע בדירוג אותו עמוד באתר שלכם? האם לחיצה על תוצאת עמוד האתר שפתחה את האפליקציה נספרת כקליק או כביקור? ועוד שאלות רלוונטיות שחשוב לתת להן מענה.

 

הנה תסריט:

  1. משתמש מחפש שאילתה מסוימת במובייל שלו >>
  2. ואז לוחץ על תוצאת המובייל הרלוונטית מהאתר שלכם >>
  3. האפליקציה משתמשת בהגדרות App-Indexing הקוראות לטריגר המפעיל את העמוד המקביל (והרלוונטי יותר) באפליקציה

 

הסוגיות ותשובותיהן:

שאלה: כיצד הדבר משפיע על דירוג אותו העמוד בגוגל (כאשר מה שבסופו של דבר נפתח זה העמוד המקביל באפליקציה)?

תשובה: לדעתי, הדבר משפיע על הדירוג של אותו עמוד בגוגל. אמנם עמוד האפליקציה עם התוכן המקביל נפתח, אמנם הלחיצה הראשונית הייתה על עמוד השוכן באתר שלכם. כמו-כן, במידה שלאותו משתמש אין את האפליקציה שלכם מותקנת במכשיר שלו, העמוד שיפתח זה עמוד אתר רגיל, ולכן הקרדיט ילך לעמוד האתר.

 

שאלה: איך הדבר משפיע על הדירוג האפליקציה ב- Google Play?

תשובה: כפי שכתב פטר ניקולאו, תורם בקהילת המוצרים של גוגל – אין לזה השפעה. אני מוסיף על כך, שהגיוני מאד שדירוג האפליקציה לא יעלה ולא ישתפר בגוגל פליי, מאחר שהחיפוש והגישה אל עמוד האפליקציה בוצעה דרך מנוע החיפוש של גוגל ולא דרך מנוע החיפוש של גוגל פליי.

 

שאלה:מאחר שעמוד דסקטופ הוקלק, אמנם עמוד אפליקציה נפתח –

  1. האם Search Console יתייחס לכך כקליק רגיל?
  2. האם Google Analytics יתייחס לכך כביקור רגיל?

תשובה: באשר לשאלה הראשונה, סרץ’ קונסול יתייחס לכך כקליק לכל דבר ועניין גם אם עמוד אפליקציה נפתח, מאחר שהסרץ’ קונסול מודד וסופר כל מה שקורה מחוץ לאתר ובתוך עמוד תוצאות החיפוש. באשר לשאלה השנייה, כפי שכתב פטר ניקולאו, התשובה היא כן ולא באחת:

“הכל תלוי האם המשתמש התקין את האפליקציה שלכם. במידה שלאותו משתמש קיימת האפליקציה במכשיר, אזי גוגל אנליטיקס לא יחשיב זאת כביקור, מאחר שהופעל הטריגר; במידה שלמשתמש אין את האפליקציה שלכם מותקנת, אזי גוגל אנליטיקס יספור את המשתמש כביקור.”

 

אני משאיר כמה מקורות לעיונכם:

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.