גוגל הודיעה כי היא החלה לשחרר את Mobile First Index, כבר לא בשלבי ניסוי אלא שחרור רשמי. “אינדקס ראשון לניידים”, כזכור, הוא דרכה של גוגל לדרג אתרי מובייל ודסקטופ כאחד על סמך גרסת המובייל (ולא על סמך גרסת הדסקטופ כבעבר). גוגל הודיעה שגם אם לאתרים קיימת גרסת דסקטופ בלבד, הם עדיין ידורגו לפי גרסת המובייל.

 

חשוב להדגיש כי אין עוד אינדקס (דירוג) נפרד למובייל ואינדקס נפרד לדסקטופ – הם מעתה אותו אינדקס. פשוט לעיתים תאונדקס ותדורג גרסת המובייל ולעיתים גרסת הדסקטופ של האתר. בקיצור, העובדה שיש לכם גם גרסת מובייל או AMP וגם גרסת דסקטופ, זה לא אומר שהאתר שלכם יתפוס 2 תוצאות חיפוש.

 

גוגל החלה ליישם את השינוי לאחר שכבר תקופה ממושכת הנתונים מצביעים על כך שלמעלה מ- 50% מהחיפושים מבוצעים על-ידי מכשירים ניידים, ובה בעת נרשמה מגמה הולכת וגדלה של אתרים המציעים תוכן קטוע לגולשים המבקרים באתרים המותאמים לניידים. כלומר, אתרי חדשות רבים מציעים היום תוכן מותאם לנייד, שהינו קטוע וניתן לצפייה רק אם ישלמו הגולשים עבור מנוי או כאשר ילחצו על כפתור שיוביל אותם לאתר הדסקטופ. כך נותרים גולשים רבים מתוסכלים על כך שמועברים מגרסת אתר אחת לאחרת ומותשים עד שמגיעים לתוכן שביקשו לקרוא. כתבתי על השיטה המתוחכמת כאן.

העברת הגולשים מ- AMP לגרסה רספונסיבית של האתר

 

בעלי אתרים להם גרסאות תוכן זהות לא אמורים להיות מוטרדים מהשינוי של Mobile Fist Index. זו בפועל, ההמלצה החשובה של גוגל לבעלי אתרים. הרבה בעלי אתרים פשוט מתקינים תוספי AMP או תוספים המפרסמים אוטומטית תוכן המותאם למובייל ותוכן לדסקטופ ולא דואגים ליצור הפניות נכונות בין שתי הגרסאות.

 

הנחייה של גוגל היא לייצר בכל עמוד בגרסת דסקטופ הפנייה לגרסה האלטרנטיבית שלו. כך לדוגמה נראית הפנייה מעמוד דסקטופ לגרסת המובייל:

 

<link rel=”alternate” href=”http://m.yourdomain.com/example-page” >

 

כך תיצרו הפנייה בין עמוד דסקטופ לגרסת ה- AMP שלו:

<link rel=”amphtml” href=”http://www.yourdomain.com/example-page?amp” >

 

וכמובן, שתהיו חייבים לציין הפנייה גם בגרסת במובייל וגם בגרסת ה- AMP  לגרסה הקנונית של העמוד:

<link rel=”canonical” href=”http://www.yourdomain.com/example-page” >

 

פשוט כמו שזה נשמע.
גוגל תתחיל להודיע לבעלי אתרים על השינוי החדש:

 

Mobile First Index

 

בהמשך לזאת, גוגל הודיעה שגם אתרים שאין להם גרסת מובייל יופיעו באינדקס החדש:

“אנו עשויים להציג ליוזרים תוכן שאינו ידידותי-לניידים או אפילו איטי בטעינתו במידה שכל האותות הרבים שלנו עדיין יקבעו שהוא התוכן הרלוונטי ביותר (עבור השאילתה שהגולשים חיפשו, ע.ל.)”

 

כך למשל, אם הרבה גולשים מחפשים שם של חברה, אבל אתר החברה עדיין משתמש בטכנולוגיות ישנות, עדיין נטען לאט ועדיין אין לו גרסה המותאמת למובייל –  גוגל בכל זאת לא תרצה לפגוע בדירוגים של אתר זה כי זו התוצאה הטובה ביותר בהתייחס לשאילתה שהגולשים חיפשו.

גוגל פרסמה את ההמלצות שלה להתאמת האתר לאינדקס החדש כאן.

עיצוב עמוד הבית החדש

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.