גוגל שחררה את Mobile First Index עופר לנגר 2 באפריל 2018 חדשות גוגל 1190 גוגל הודיעה כי היא החלה לשחרר את Mobile First Index, כבר לא בשלבי ניסוי אלא שחרור רשמי. “אינדקס ראשון לניידים”, כזכור, הוא דרכה של גוגל לדרג אתרי מובייל ודסקטופ כאחד על סמך גרסת המובייל (ולא על סמך גרסת הדסקטופ כבעבר). גוגל הודיעה שגם אם לאתרים קיימת גרסת דסקטופ בלבד, הם עדיין ידורגו לפי גרסת המובייל. חשוב להדגיש כי אין עוד אינדקס (דירוג) נפרד למובייל ואינדקס נפרד לדסקטופ – הם מעתה אותו אינדקס. פשוט לעיתים תאונדקס ותדורג גרסת המובייל ולעיתים גרסת הדסקטופ של האתר. בקיצור, העובדה שיש לכם גם גרסת מובייל או AMP וגם גרסת דסקטופ, זה לא אומר שהאתר שלכם יתפוס 2 תוצאות חיפוש. גוגל החלה ליישם את השינוי לאחר שכבר תקופה ממושכת הנתונים מצביעים על כך שלמעלה מ- 50% מהחיפושים מבוצעים על-ידי מכשירים ניידים, ובה בעת נרשמה מגמה הולכת וגדלה של אתרים המציעים תוכן קטוע לגולשים המבקרים באתרים המותאמים לניידים. כלומר, אתרי חדשות רבים מציעים היום תוכן מותאם לנייד, שהינו קטוע וניתן לצפייה רק אם ישלמו הגולשים עבור מנוי או כאשר ילחצו על כפתור שיוביל אותם לאתר הדסקטופ. כך נותרים גולשים רבים מתוסכלים על כך שמועברים מגרסת אתר אחת לאחרת ומותשים עד שמגיעים לתוכן שביקשו לקרוא. כתבתי על השיטה המתוחכמת כאן. בעלי אתרים להם גרסאות תוכן זהות לא אמורים להיות מוטרדים מהשינוי של Mobile Fist Index. זו בפועל, ההמלצה החשובה של גוגל לבעלי אתרים. הרבה בעלי אתרים פשוט מתקינים תוספי AMP או תוספים המפרסמים אוטומטית תוכן המותאם למובייל ותוכן לדסקטופ ולא דואגים ליצור הפניות נכונות בין שתי הגרסאות. הנחייה של גוגל היא לייצר בכל עמוד בגרסת דסקטופ הפנייה לגרסה האלטרנטיבית שלו. כך לדוגמה נראית הפנייה מעמוד דסקטופ לגרסת המובייל: <link rel=”alternate” href=”http://m.yourdomain.com/example-page” > כך תיצרו הפנייה בין עמוד דסקטופ לגרסת ה- AMP שלו: <link rel=”amphtml” href=”http://www.yourdomain.com/example-page?amp” > וכמובן, שתהיו חייבים לציין הפנייה גם בגרסת במובייל וגם בגרסת ה- AMP לגרסה הקנונית של העמוד: <link rel=”canonical” href=”http://www.yourdomain.com/example-page” > פשוט כמו שזה נשמע. גוגל תתחיל להודיע לבעלי אתרים על השינוי החדש: בהמשך לזאת, גוגל הודיעה שגם אתרים שאין להם גרסת מובייל יופיעו באינדקס החדש: “אנו עשויים להציג ליוזרים תוכן שאינו ידידותי-לניידים או אפילו איטי בטעינתו במידה שכל האותות הרבים שלנו עדיין יקבעו שהוא התוכן הרלוונטי ביותר (עבור השאילתה שהגולשים חיפשו, ע.ל.)” כך למשל, אם הרבה גולשים מחפשים שם של חברה, אבל אתר החברה עדיין משתמש בטכנולוגיות ישנות, עדיין נטען לאט ועדיין אין לו גרסה המותאמת למובייל – גוגל בכל זאת לא תרצה לפגוע בדירוגים של אתר זה כי זו התוצאה הטובה ביותר בהתייחס לשאילתה שהגולשים חיפשו. גוגל פרסמה את ההמלצות שלה להתאמת האתר לאינדקס החדש כאן.