גוגל ישראל (google.co.il) החלה להציג את הפיצ’ר הפותח אוטומטית תיבת “אנשים חיפשו גם” מבלי כל דרישה מהמשתמשים ללחוץ על התוצאה או להעביר את סמן העכבר עליה.

people also search for

 

 

זה מעלה כל מיני שאלות:

  • מדוע דווקא גוגל בוחרת לפתוח תיבת חיפוש בתוצאה השנייה ולא הראשונה?
  • עד כמה הדבר מקטין את אחוז ההקלקות של התוצאה שזכתה לפיצ’ר הזה?
  • עבור אילו סוגי שאילתות תיבת “אנשים גם חיפשו” מופיעה בתצורה נפתחת כשזו?

ניסיתי להתחקות מספר פעמים אחר אופן פעולת הפיצ’ר הזה, ומסתבר שתיבת “אנשים חיפשו גם” נפתחת כאשר אני פותח את התוצאה (כל תוצאה) על ידי לחיצה על CTRL כדי להשאיר את החיפוש ובה בעת לפתוח את תוצאת החיפוש בכרטסייה נפרדת. זה מרתק בעיני שגוגל מקשיבה, מפנימה ומשנה את אופן פעולת מנוע החיפוש שלה על סמך התנהגויות נפוצות. פתיחת קישורים בכרטסיות נפרדות אינה פעולה חדשה, אמנם שינוי האופן בו מנוע החיפוש עובד בעקבות התנהגות-גולשים מסוימת היא דבר חשוב מאד. למעשה, ברגע שגולשים פותחים תוצאה/קישור בטאב חדש, משמעותו שהם רוצים לבדוק את התוצאה אך לא בטוח שהיא הטובה ביותר עבורם. לשם כך, גוגל בעצם מציעה להם חיפושים דומים באותו הקשר, כי אולי אנשים אחרים חיפשו תוצאות קרובות, שיעזרו למחפש למצוא את מבוקשו דרך ביטויים קשורים.

 

ואכן בדוגמה לעיל, אני חיפשתי “google analytics see referring url” וגוגל הציעה לי 4 ביטויים שמתוכם 2 באמת היו רלוונטיים עבורי: “google analytics referral tracking”, “what is full referrer”. כולם הרוויחו: אם אני מצאתי תוצאות שעזרו לי להגיע למחוז חפצי, וגם גוגל הרוויחה גולש שנמצא יותר זמן במנוע החיפוש שלה. כל הכבוד לגוגל !

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.