הכל אודות העדכון החזותי של סרץ’ קונסול החדש, ולא פחות חשוב מכך – גוגל מציגה מנוע חיפוש חדש. כל הפרטים, תצלומי המסך והפניות למקורות רלוונטיים כאן בהמשך…

 

Search Console בעיצוב החדש

ב- 04 בספטמבר, גוגל שחררה את העיצוב החדש לסרץ’ קונסול. עדכון זה קרה לאחר העדכון הראשון שחל ב- 08 בינואר 2018 – הגרסה הראשונה והמצומצמת של הסרץ’ קונסול. השינוי החדש הוא בעיקר עיצובי, ובהזדמנות זאת בחרה גוגל לציין את כל השדרוגים וההבדלים בין הגרסה הישנה לחדשה (ראו טבלה מפורטת למטה). כך נמסר מגוגל:

“בתום שלב זה אנו משיקים גם את דו”ח Manual Actions  ואת כלי ה- ‘Test Live’ הבודק כתובות אתרים, אשר מצטרפים יחד לרצף הדוחות והתכונות שהשקנו ב- Search Console החדש במהלך החודשים האחרונים.”

כאשר תכנסו לגרסה הישנה של הסרץ’ קונסול, מיד תקבלו כפתור חדש המופיע לצד כפתור העזרה (ימין/שמאל בהתאם לשפת הממשק שלכם). לחלק מהדפדפנים תתווסף שורת עדכון בצבע צהוב המאפשרת לעבור לגרסה החדשה:

 

new search console

 

מסך הפתיחה יופיע כאשר תלחצו על הכפתור, וכבר תוכלו להבחין בשינויי העיצוב המופיעים בסרגל העזרה.

 

לחיצה על חלונית העזרה תוביל אתכם למסך ההסבר המרכז את כל הפיצ’רים החדשים והשינויים (שכולם מופיעים כאן במאמר):

new search console 2

 

התפריט בעיצוב החדש:

new search console 3

גוגל:

“אנו ממליצים בחום להשתמש בגרסה החדשה של הדוחות, כי הם עכשיו זמינים. דוחות ישנים אשר להם קיימים כבר מקבילים בגרסה החדשה, יוסרו בקרוב”.

 

להלן כל השינויים בין 2 הגרסאות:

new search console 4

 

 

מנוע חיפוש חדש – Dataset Search

 

גוגל שחררה גם מנוע חיפוש לדאטה הנקרא “Dataset Search” שכרגע נמצא בגרסת בטא – https://toolbox.google.com/datasetsearch

זה אגב בהמשך ישיר למאמר עדכני שפרסמתי בו אני מסביר את סכמת הטבלאות החדשה, המאפשרת לגוגל פשוט “לקטוף” טבלה שמופיעה אצלכם באתר ולהציגה בצורה נאה יותר במנוע החיפוש.

 

dataset search

 

כך כתבה נטשה נוי, Research Scientist, Google AI:

“בעולם של היום, מדענים בדיסציפלינות רבות ומספר גדל והולך של עיתונאים חיים ונושמים נתונים… כדי לאפשר גישה קלה לנתונים אלה, השקנו את Dataset Search, כך שמדענים, עיתונאי נתונים, גיקים של נתונים או כל אדם אחר יוכלו למצוא את הנתונים הדרושים לעבודה שלהם ולסיפורים שלהם, או פשוט כדי לספק את סקרנותם האינטלקטואלית.”

 

מנוע החיפוש נועד להנגיש מידע בפריזמה מחקרית, הלקוח מאתרים שונים ברחבי הרשת ובעיקרם: אתרי אוניברסיטאות, אתרים ממשלתיים, אתרי עמותות וארגונים, ובעצם, כל אתר שאוסף מידע הנגיש לכלל הציבור. כפי שפרסם מאט סאוט’רן ב- SEJ, המידע המוצג באתר נאסף מאתרים בעיקר על-ידי שימוש בסכמת DataSet עליה כתבתי (ראו קישור למאמר שלי למעלה). סכמה זו נועדה לעזור לגוגל להבין ולקרוא נכון את הטבלאות המופיעות באתרים שלכם. ככל שהשימוש ילך ויגדל בסכמה זו, הדבר יקל על גוגל להוסיף עוד ועוד אתרים למנוע החיפוש החדש Dataset Search.

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.