במסגרת “יום פרטיות המידע” גוגל מאפשרת למשתמשיה לבחור אילו פרטים לחשוף ובפני מי. לחיצה על הקישור “בחרו את הגדרות הפרטיות” תעביר את הגולשים למסך בו יוכלו לבחור: באילו מצבים להציג את מספר הטלפון המקושר לחשבון שלהם, אילו פרטים המקושרים למוצרי גוגל להציג (למשל גוגל+), התאמת חוויית המשתמש בפעילויות חיפוש ברשת ובאפליקציות, בהסטוריית חיפוש וצפייה ביוטיוב, והתאמת פרסומות לפי נתונים שיש לגוגל עליכם ועל העדפות הצריכה שלכם.

יום שמירה על פרטיות

 

להלן הכתובת לעריכת הגדרות הפרטיות:
https://myaccount.google.com/privacy

 

יום הגנה על פרטיות המידע

 

 

יום פרטיות הנתונים (הידוע באירופה כ”יום השמירה על נתונים”) הוא “חג” בינלאומי המתרחש בכל 28 בינואר. מטרת יום פרטיות המידע היא להעלות את המודעות ולקדם שיטות עבודה מומלצות להגנה על הפרטיות והגנה על נתונים של משתמשים – אותו מחזיקות חברות שונות, כמו גוגל ופייסבוק. הוא מצויין כיום בארצות הברית, קנדה, הודו ו 47 מדינות נוספות באירופה (מקור: ויקיפדיה).

תשובה ישירה - יום הגנה על פרטיות המידע

היוזמה החינוכית של “יום פרטיות המידע” התמקדה בעיקר בהעלאת המודעות בקרב עסקים ומשתמשים בנוגע לחשיבות ההגנה על הפרטיות של המידע האישי שלהם באינטרנט, במיוחד בהקשר של רשתות חברתיות. ההתמקדות החינוכית התרחבה בארבע השנים האחרונות וכיום מתמקדת גם במשפחות, בצרכנים ובעסקים. בנוסף ליוזמה החינוכית, יום פרטיות המידע מקדם אירועים ופעילויות הממריצים את פיתוחם של כלים טכנולוגיים לטובת שליטה אישית על מידע המאפשר זיהוי אישי של משתמשים ברחבי הרשת; מעודד ציות לחוקים ולתקנות הפרטיות; ומייצר דיאלוגים בקרב בעלי אינטרסים המעוניינים בקידום הגנת המידע והפרטיות. החגיגה הבינלאומית מציעה הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה בין ממשלות, תעשייה, אקדמיה, מלכ”רים, אנשי מקצוע ומחנכים בתחום.

דיאלוג מסוג זה התקיים, למשל, בין פייסבוק לצרכניה. כפי שפרסם משה בנימין ב- ICE, ניקוי ה- FEED של פייסבוק והפחתת חשיפה למפרסמים לדעתי היא דוגמה טובה לכך. זו לדעתי דוגמה טובה לחברה שיש יותר מידי מידע על משתמשיה – גיל, מין, מצב משפחתי, מקצוע, העדפות תוכן ועוד – ומרוב שיש לה יותר מידי מידע היא מעמיסה על משתמשיה פרסומות; אמנם פרסומות המותאמות להעדפות שלהם, אבל כנראה יותר מידי פרסומות. כפי שצויין בכתבה, פייסבוק תתן עדיפות לתוכן של חברים ומשפחה על-פני תוכן פרסומי בפיד הראשי. פייסבוק תתעדף קשר עמוק יותר עם הפוסטים – תגובה על-פני לייק, ותיעדוף של פוסטים שגולשים מחפשים אותם באופן אקטיבי. המסקנה האישית שלי היא שכאשר לחברה מסוימת יש יותר מידי מידע על משתמשיה, ואין שום הגבלה על האופן בו היא יכולה להשתמש במידע הזה, בסופו של דבר היא תצטרך להקשיב לגולשים שלה – במשובים, כפי שפייסבוק עושה חדשות לבקרים ובניתוח התנהגותם. פייסבוק הלכה על כיוון חיובי ואני מברך אותה על הצעד הנועז הזה.

 

אגב, יש לציין שב- IP ישראלי גוגל לא מפרסמת קישור זה (ראו תצלום מסך ראשון). ואני רק מניח כאן הצעה, לגורמים בגוגל שיקראו מאמר זה, לחשוף גם משתמשים ישראלים לחגיגות השנתיות להגנה על מידע ושמירה על פרטיות המידע ברשת.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.