ב- 08 במרץ הודיעה גוגל כי היא מחפשת להביא את היתרונות והשיטות הייחודיות שנלמדו מפרוייקט ה- AMP אל Open Web Standards, כך פרסם בארי שוורץ ב- Search Engine Roundtable. כזכור, AMP הוא פרויקט הדגל של גוגל שנועד לאפשר טעינה מהירה של עד 3 שניות – ואפילו פחות – במובייל. Open Web Standards הוא, למעשה, אוסף של טכנולוגיות אינטרנט שפותחו על ידי ה- World Wide Web Consortium וגופים אחרים של תקינה באינטרנט, כגון קונסורציום “יוניקוד”, Internet Engineering Task Force ו- Ecma International. מה שגוגל בעצם מתכוונת לעשות זה להפוך את טכנולוגיית הטעינה המהירה לסטנדרט. גורמים בגוגל:

“כעת אנו מרגישים מוכנים לעשות את הצעד הבא ולעבוד על תמיכה בתוכן שנטען מהר יותר שאינו מבוסס על טכנולוגיית AMP, בתחומי החיפוש בגוגל המיועדים לכך, כמו למשל קרוסלת הסיפורים המובילים”.

האם זה אומר שממטבים למנועי חיפוש (“מקדמי אתרים”) ובעלי אתרים יוכלו להפסיק מעתה להשתמש ב- AMP?

כמו כל רעיון מבריק אחר של גוגל, כרגע הדיבור על עולם ללא AMP הוא עדיין רחוק. אם התחלתם להטמיע את טכנולוגיית ה- AMP על מנת להנגיש תוכן במהירות עבור המבקרים באתר שלכם – תמשיכו לעשות זאת. אבל העתיד צופן ככל הנראה אפשרות לעבודה רק עם HTML שבו יוטמעו פיצ’רים של AMP המאפשרים טעינה מהירה בדסקטופ ובמובייל כאחד. ייתכן אף ש- AMP יהיה סטנדרט ומאחר שכל העמודים ייטענו מהר יותר, טעינה מהירה יותר בכל המכשירים תהיה הטכנולוגיה הבסיסית של HTML. כרגע, קשה לנבא מה יוליד יום.

 

 

Malte Ubl, מי שמוביל את הפן הטכנולוגי של פרויקט ה- AMP בגוגל כתב (מקור):

 

Malte Ubl“אנחנו לוקחים את מה שלמדנו מ- AMP, ועובדים על תקני אינטרנט שיאפשרו טעינה מיידית עבור תוכן אינטרנטי שאינו AMP. אנו מקווים שהפעולה הזו תבטל גם את יכולת ההטבעה של AMP, המפעילה את תכונות החיפוש של גוגל, כגון הקרוסלה של Top Stories. בינתיים, AMP יהיה הנתיב המואר היטב של גוגל ליצירת חוויות משתמש נהדרות באינטרנט. AMP היא רק אחת מאפשרויות רבות, אבל היא זו שאנו ממליצים עליה כעת. אנו נמשיך להשקיע הרבה ב- AMP. זו דוגמה מרכזית לאופן שבו אנו ממשיכים לשפר את חוויית המשתמש באינטרנט.”

 

 

אגב, Malte Ubl לא שוכח לפרגן במילים חמות ליואב וייס, ארכיטקט מוביל באקאמאי, חברה בינלאומית ופורצת דרך בתחום הרשתות לנשיאת תוכן (CDN).

בגוגל מציינים בפירוש:

“קשה להעריך מתי השינויים הללו ישוחררו, שכן הדבר תלוי בהתקדמות עתידית של תקינה וביישומי דפדפן”.

AMP

 

מאמרים רלוונטיים בהקשר זה (לחיצה על המאמרים תפתח אותם בכרטיסייה חדשה):

 

אם המאמר תרם לידע שלכם ואולי אף עשוי לתרום לידע של חבריכם מהתחום, אני מזמין אתכם לשתף אותו עם העולם 🙂

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.