סיומות האינטנט, המכונות Top-Level Domain, מוקצות על-ידי ארגון ה- ICANN (המכונה פעמים רבות “I CAN”), תאגיד האינטרנט לשמות ומספרים מוקצים. חברה ללא כוונות רווח, שנוסדה ב- 18 בספטמבר 1998, ואחראית על ניהול משימות שונות הקשורות לרשת האינטרנטית. בין שאר תפקידיה, הוא להקצות לכל מדינה את הסיומת שלה – il לישראל, ru לרוסיה וכדומה.

לאחרונה בעקבות אי-הבנות שונות שעלו בקרב קהילת קידום האתרים ומנהלי האתרים, ג’ון מולר, אנליסט בכיר בגוגל טרנדס, ניסה להפריך כמה מיתוסים ומחשבות שגויות ב- Google Webmaster Central blog. הנה כמה שאלות ותשובות עליהן ג’ון מולר סיפק מענה:

  • שאלה: כיצד ה- gTLD ישפיעו על החיפוש? האם גוגל משנה את אלגוריתם החיפוש במטרה לתת עדיפות לאותן TLD? כמה באמת הן רלוונטיות בחיפוש?
  • תשובה: בכלליות, המערכות שלנו מתייחסות ל- gTLD החדשות בדומה ל gTLD אחרות (כמו .com & .org). ביטויים ב TLD לא מהווים כל יתרון או חיסרון בחיפוש.

 

  • שאלה: מה לגבי IDN כמו .みんな? האם הגוגלבוט מסוגל לזכול ולאנדקס אותם, כך שהם יוכלו לשמש בחיפוש?
  • תשובה: כן. TLD אלו יכולות לשמש כפי ש- TLD אחרות משמשות (קל לבדוק זאת עם שאילתה כמו site:みんな). גוגל מתייחסת לגרסת Punycode של hostname כזהה לגרסה הלא-מקודדת,
    כך שאתם לא צריכים לעשות להן הפניות או קנוניקליזציה באופן נפרד. לשאר ה- URL, זכרו להשתמש ב UTF-8 לנתיב ולמחרוזת השאיתה שבכתובת, כאשר אתם משתמשים ב- אותיות שאינן ASCII.
*IDN – שם מתחם בינלאומי (IDN) הוא שם תחום אינטרנט המכיל תווית אחת לפחות שמוצגת ביישומי תוכנה השפה או האלפבית, כגון ערבית, סיני, קירילי, טמילית, עברית או תווים מבוססי האלפבית הלטיני עם סימני ניקוד, כמו צרפתית.
  • שאלה: האם ל- TLD של BRAND. ינתן יותר או פחות משקל מאשר מאשר ל- com. ?
  • תשובה: לא. לאותן TLD תינתן חשיבות זהה כפי של- gTLD אחרות. ידרשו להן אותן קונפיגורציות והגדרות טרגוט-גאוגרפיות, ואין להם יותר משקל או השפעה באופן בו אנו זוחלים, מאנדקסים או מדרגים כתובות URL.

 

  • שאלה: כיצד גוגל מטפלת ב- TLD האזוריות/העירוניות החדשות (כמו london. או bayern.)?
  • תשובה: גם אם הן נראות ממוקדות-אזור, אנו נתייחס אליהן כפי שאנו נתייחס ל- gTLD. זה עולה בקנה אחד עם הטיפול שלנו ב- TLD אזורות כגון es. ו- .asia. ייתכנו יוצאים מן הכלל בשלב כזה או אחר, כאשר אנו נראה איך משתמשים בהן בפועל. ראו את מרכז העזרה שלנו לעוד אינפורמציה לגבי אתרים רב-אזוריים ואתרים רב-לשוניים, והגדירו טרגוט-גיאוגרפי בקונסולת החיפוש במידת הצורך.

 

  • שאלה: מה לגבי ccTLD אמיתי (Country Code Top-Level Domains) – האם גוגל תתן עדיפות ל- ccTLD (כמו uk. ו- ae. וכו’) כדומיין מקומי לאנשים המחפשים במדינות אלה?
  • תשובה: כברירת מחדל, רוב ה- ccTLD (למעט חריגים) יגרמו לגוגל להשתמש כדי לטרגט גאוגרפית את האתר; זה אומר לנו שאתר האינטרנט הוא כנראה יותר רלוונטי במדינה האמורה. שוב, הכנסו למרכז העזרה שלנו לקבלת מידע נוסף על אתרים רב-אזוריים ורב-לשוניים.

 

  • שאלה: האם גוגל לתמוך במאמצי ה- SEO שלי להעברת את הדומיין שלי מ com. ל- TLD חדש? כיצד אעביר את האתר שלי מבלי לאבד את דירוג החיפוש או הותק שלי?
  • תשובה: יש לנו דוקומנטציית העברת אתר מקיפה במרכז העזרה שלנו. אנו מתייחסים להעברות אלו באופן זהה כפי שאנו מתייחסים לכל העברת אתר. בתוך שכך, שינויי דומיין יכולים לקחת זמן-מה עד שהם יעובדו בחיפוש (ומחוץ לחיפוש, משתמשים מצפים שכתובות דואר אלקטרוני תישארנה בתוקף במשך תקופה ארוכה), כך שזה לרוב הכי נכון לבחור דומיין שיתאים לצרכיכם לטווח הארוך.

לסיכום, לגוגל אין העדפה מסוימת ל- TLD מסוים, וכולם מקבלים יחס דומה בדירוג. יחד עם זאת, ישנם כמה TLD גיאוגרפיים שגוגל תיתן להם העדפה כרלוונטיים יותר במדינה או אזור מסוימים.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.