למי שעדיין לא מכיר Hangouts זה המקום העדכני ביותר לקבל מידע על קידום אתרים בעובדי חברת גוגל. Hangout הוא למעשה תכנה המשמשת לשיחות ווידאו, כאשר Google Hangout הינו סשן וידאו שבו גורם בכיר בגוגל משוחח על נושאים הקשורים למנהלי אתרים ומקדמי אתרים ובכל פעם קבוצה של 100 איש יכולים להצטרף לשסן, לשאול שאלות ולדבר עם נציג גוגל, בעוד כל מי שרוצה לצפות יכול ללא כל בעייה.

באחד הסשנים המעניינים, אמר אחד מעובדי גוגל: “זה עדיף שה- URL שלכם יהיה באותה שפה של התוכן שלכם”. ההתייחסות הזה הינה רלוונטית, כמובן, רק לאתרי non-English, שמתלבטים האם להשתמש בכתובות URL בעברית או בכתובות URL באנגלית. בגוגל טוענים שעדיף להשתמש ב- URL בשפה שבה התוכן שלכם מופיע באתר ולאו דווקא באנגלית. הערה זו מופיעה בוידאו בדקה

 

שימו לב לכמה תופעות מעניינות:

  • גוגל מצליחה לזהות את הביטוי ב- URL:

חדשות בעמוד תוצאות החיפוש

 

 

 

 

  • גוגל מצליחה לזהות את הביטוי באנגלית ב- URL (מי אמר גוגל טרנסלייט?!):

תרגום כתובת ה- URL לאנגלית

  • גוגל מצליחה לזהות את הביטוי באנגלית (למרות שהיה במקור בעברית) על-אף שהביטוי הוא חלק מביטוי ללא מקף:

תרגום URL מעברית לאנגלית כחלק מביטוי ללא הפרדה

לכאורה, זה היה אמור להפריך את הטענה שאומרת שמוטב להשתמש בכתובות ה- URL באתר שלכם בעברית. יחד עם זאת, לאחר מחקר מעמיק בתחום, אני חושב, שלמרות שגוגל מצליחה לתרגם דיי טוב את הביטויים מאנגלית לעברית עדיין היא לא עושה זאת בצורה המדוייקת והטובה ביותר. במקרים רבים גוגל לא מצליחה לתרגם את כל המילים וזה רק אומר שהיא לא הצליחה להבין בצורה המדוייקת ביותר את כל כתובת ה- URL כאשר היא מופיע באנגלית. במיוחד כשמדובר בשמות של אנשים, מקומות, חפצים וכדומה. יתרה מכך, ג’ון מולר התייחס לנושא בעבר, וציין שעיקר הדגש צריך להיות על כתובות קצרות.

שורה תחתונה (בלי חפירות): אפשר בהחלט להשאיר את כתובות ה- URL בעברית (זה לא חובה), אך הדגש הוא על שמירה על כתובות קצרות.

יש לכם תובנות נוספות? אשמח לשמוע את דעתכם.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.