בסשן ה- Google Hangouts האחרון עם ג’ון מולר, עלתה שאלה מאד רלוונטית לתחום הלוקליזציה על-ידי המשתתף Mihai: “מה קורה אם יש לך ccTLD [אתר עם סיומת המתייחסת למדינה ספציפית – Country code top-level domain], כמו למשל אתר רומני ואתה מקבל כניסות מגולשים בינלאומיים. האם לאלה תהיה השפעה פחותה מהרגיל או אוליי יתעלמו מכניסות אלו?”

ג’ון מולר השיב: “אני לא רואה כל בעיה בזה. זה ממש בסדר.” הוא ממשיך וטוען שגוגל מתייחסת לכניסות הללו באותו האופן ובאותה החשיבות שהיא הייתה מתייחס לכוחה של כניסה אילו הייתה מגיעה ממבקר שמקורו באותה המדינה. מולר מעלה סייג מעניין לגבי ה- Anchor Text: במידה שהיו קיימות 2 גרסאות העומות לשאילתה שהגולש הקליד – האחת באנגלית והשנייה ברומנית – לגוגל היה קצת יותר קשה להבין איזו גרסה לדרג במיקום יותר גבוהה.

השאלה שהעלה מיחאי משיקה לתופעה אותה ניתן לראות פעמים רבות בעמוד תוצאות החיפוש, כאשר מחפשים שאילתה בעברית אך מקבלים תוצאות מעמודים בערבית או באנגלית. זה קורה מאחר שמנוע החיפוש מנסה לספק את המענה הטוב ביותר לשאילתה שהוקלדה. כאשר אין מענה מספיק טוב בשפה המקומית, לעיתים התוצאות שמתקבלות הן בשפות אחרות.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.