מה היה קורה אילו יום אחד הייתם קמים בבוקר ומגלים שהתמונה שלכם המופיעה כאשר מחפשים את שמכם במנוע החיפוש אינה נכונה? ב- 20 באוקטובר, Gunnar Rohrbacher פרסם סוגיה מרתקת בפורום המוצרים של גוגל: "התמונה המופיעה בחלונית הידע (Knowledge Panel) כאשר מחפשים את שמי – אינה אני"

איך עוזרים לגוגל להבין מהי תמונתכם הנכונה? כל זאת ועוד בשורות הבאות…

 

 

"התמונה שמופיעה בחלונית 'הידע' של גוגל בעת חיפוש שמי אינה אני. שלחתי הצעות עריכה שוב ושוב ולא קיבלתי תגובה או תשובה. הצעתי קישור לתמונה מתאימה יותר שלי. שום דבר."

"אני מורה למוסיקה ושחקן ידוע בלוס אנג'לס. התמונה שלי חשובה לי ולעסק שלי מאוד. קראתי שוב ושוב את כל ההערות והשאלות הנוגעות לבעיה זו וכן את כל הנחיות המדיניות של גוגל בנוגע לבעיה, איך מדווחים על הבעיה, ומציעים עריכה ואיך מספקים תמונה חלופית. עשיתי אימות לשמי. אני מרגיש כאילו אני צועק לתוך חלל ריק בשלב הזה. כל עזרה תהיה מאוד מוערכת."
כאשר חיפשתי את הבעיה בעמוד תוצאות החיפוש, היה זה כבר אחריי שגוגל תיקנה זאת, אמנם להלן שחזור שלי לאופן בו הוצגה תמונתו של Gunnar Rohrbacher באופן שגוי והוחלפה בתמונה של אדם אחר:
wrong image on google knowledge panel
כפי שניתן לראות, תמונה אחרת שדורגה במקום גבוהה ב- Google Images נתפסה בעיני גוגל כתמונה המתאימה יותר, בעוד זה לא באמת האדם הנכון.
כך ענה לו אחת המשיבים בפורום המוצרים של גוגל:

"מעניין … תמונה זו נבחרה לתצוגה בחלונית הידע עבור חיפוש השם שלך "gunnar rohrbacher" למרות ש-alt התמונה מציג את הערך "Byrne Offutt" בכל מקום, והכתובת המפנה לתמונה זו היא

imgrefurl = https: //www.actorscomedystudio.com/sitcom -essentials / אשר עוברת הפניית-מחדש (301) לדף אחר – בו אין אזכור של תמונה זו.
במטמון של בינג של דף זה מה- 19 באוגוסט 2018 היה אזכור לשם שלך אבל ללא אזכור ל- "Byrne Offutt" המופיע בתמונה.
מקווה שמומחים אחרים או אנשי גוגל יקראו את שאלתך זו ויוכלו לשפוך אור על סוגיה זו."
להלן תשובתה של אורורה מוראלס, עובדת גוגל:
answer on google product forum
"כדי להבהיר: מהתוצאה העשירה שמופיעה מימין לדף תוצאות החיפוש, בתוך הקופסה עם התצלום, האם הטקסט רלוונטי לשמך, אך לא לתמונה? האם האדם בתמונה Gunnar Todd Rohrbacher (המופיע בתוצאות החיפוש) או האם זה שמך המלא?"
"אתה מציין שאתה כבר ניסית הכל, אבל אני רוצה להצביע על כלי משוב במקרה שלא ניסית שם. זהו הנתיב שבו משתמשים יכולים לתקן מידע בתוצאות עשירות בחיפוש Google:"
שליחת משוב על תמונה
מה שאורורה מוראלס הציע זה סך הכל להשתמש בפיצ'ר המשוב על מנת להסביר לגוגל שהמידע המוצע החיפוש אינו נכון וקיימת תמונה חלופית נכונה יותר.
הייתי רוצה לנצל הזדמנות זו להציע גם סכמה המסבירה מידע ומבארת אובייקטים שונים בעמוד. סכמה, באופן כללי, היא  קטע קוד העושה שימוש במאפיינים (properties) ויישויות (entities), המסבירים למנוע החיפוש מה משמעותו של כל אלמנט בעמוד. להלן סכמת Person – בה תוכלו להשתמש בהקשר זה. סכמה זאת אפשר להטמיע באזור ה- <body> או באזור ה- <head>. למעשה, ניתן להטמיע אותה באמצעות הדבקה בעורך התוכן של מערכת ניהול תוכן האתר שלכם. כל שעליכם לעשות זה לשנות את הערכים (values) המופיעים מימין לנקודותיים, בהתאם לצרכים שלכם:
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Person",
"address": {
"@type": "PostalAddress",
"addressLocality": "Israel",
"addressRegion": "IL",
"postalCode": "80840",
"streetAddress": "Hertzel 100"
},
"colleague": [
"http://www.example.com/YaelColleague.html",
"http://www.example.com/KerenColleague.html"
],
"email": "mailto:info@example.com",
"image": "israel-israeli.jpg",
"jobTitle": "Research Assistant",
"name": "Israel Israeli",
"alumniOf": "Tel-Aviv University",
"birthPlace": "Israel, IL",
"birthDate": "1979.10.12",
"height": "183 cm",
"gender": "male",
"nationality": "Israeli",
"telephone": "(972) 54-1234-567",
"url": "http://www.example.com",
"sameAs" : [
"https://www.facebook.com/",
"https://www.linkedin.com/",
"http://twitter.com/",
"http://instagram.com/",
"https://plus.google.com/"] }
</script>
להלן עוד כמה מקורות רלוונטיים בהקשר זה:

 

 

אני מקווה שמאמר זה סייע לכם להבין כיצד ניתן לעזור לגוגל להבין מה המידע הנכון ביותר בעמוד.  גוגל עושה כל שביכולתה להציג את המידע הרלוונטי ביותר בעמוד תוצאות החיפוש, אמנם לעתים מידע המופיע ב"גוגל תמונות" או במקורות אחרים ברשת (ועמם גוגל מבצעת הצלבת נתונים)  עשוי לגרום לאלגוריתם לבלבול. אתם נתקלתם במקרה דומה? שתפו כאן למטה בתגובות.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.