תקציר הסשן האחרון עם ג’ון מולר (15.10.2016):

1. השאלה הראשונה הייתה הכי הזויה: מישהו שואל שאלה על אתר שנקרא bill.gates.com. עזבו רגע שהוא שאל שאלה על הפניות 301, אבל בבסיס השאלה
יש סוג של גניבת זהות והשאלה הזו עוברת כאילו הוא שאל את ג’ון מולר “מה שעה אחי?” בקיצור, מהמגזימים של דרופ-דומיין.
2. שאלה: מישהו רוצה לטרגט מוצרים זהים בצבעים שונים (eCommerce) ושואל איך בדיוק עושים טרגוט מהסוג הזה? תשובה: ההמלצה של ג’ון מולר היא לייצר
עמודי תוכן נפרדים המטרגטים כל מוצר ומוצר רק במידה שיש משהו ייחודי שמבדל מוצר ממשנהו. כל עוד אין הבדל ייחודי בין “אייפון ורוד” ל”אייפון צהוב” אז
אין שום סיבה לייצר עמודים נפרדים. במידה שאין הבדל ייחודי בין המוצרים, אז מולר ממליץ לייצר עמוד מוצר אחד, ובתוך עמוד המוצר לקשר או לשים תמונות
של העמודים האחרים.
3. שאלה: כמה זמן לוקח לכל 200 הפקטורים של דירוג אתר (הנה מאמר מעניין שכתב דניאל זריהן בנושא פקטורים של דירוג). להתעדכן? תשובה: “זה תלוי”. תלוי באיזו תדירות אנו סורקים עמודים מהאתר הזה, גם תלוי
באילו אזורים אנו סורקים מהאתר (יש אזורים יותר נסרקים, ויש אזורים שנסרקים פחות).
4. שאלה: באתר מופיעות ביקורות של לקוחות (שגם להם מן הסתם יש אתרים); האם כדאי לקשר לאותם אתרים המציגים את הביקורת? אם כן, האם להגדיר את
הקישורים כ- nofollow? תשובה: מצד אחד, כל ביקורת זה משהו שנסרק ועוזר לגוגל להבין את מהות העימוד, מצד שני אין סכמה מדוייקת ל- testemonial שתגרום
לאותה ביקורת להופיע בעמוד תוצאות החיפוש. בנוסף, קישורים לאתרי צד-שלישי – ממש לא חובה, רק אם בעל האתר חושב שזה רלוונטי לגולשים שלו.
5. טיפ: ג’ון מולר מציע לחסום מאינדוקס עמודי חיפוש (למשל, אם יש לכם אתר שיש בו פילטרים). הוא לא מציין זאת בסשן הזה, אבל לכך כמה סיבות:
א. עמודי פילטרים הם עמודים עם תוכן משוכפל ומעט תוכן ייחודי עבור הגולשים, ב. סריקה של עמודי פילטרים באה על-חשבון סריקה של עמודי תוכן אחרים
ובהכרח גוזלת תקציב-זחילה (crawl budget) מאזורים אחרים באתר.

6. שאלה: מישהי שואלת מה קורה כאשר יש לה עמוד שמקבל טראפיק מהחיפוש האורגני וגם קישורים מאתרים איכותיים אחרים אבל היא לא חושבת שהעמוד
מספק תוכן איכותי, היא לא מוצאת איך להרחיב את התוכן בעמוד ולכן רוצה להפוך את העמוד ל- noindex אבל follow; היא שואלת האם פעולה זו תפגע בדומיין שלה? תשובה: ג’ון מולר היה קצת מופתע, והתעקש כן למצוא דרך להפוך את העמוד לרלוונטי עבור הגולשים, וכן להוסיף שם תוכן.

 

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.