החלטתי לכתוב היום על נושא שחוזר על עצמו מפעם-לפעם, וריכזתי אותו הפעם לכדי מאמר בעקבות שאלה שהופיעה אתמול (3.3.2018) בפורום המוצרים של גוגל:

יש לי אתר שנכתב ב- PHP לפני זמן רב. הוא משתמש במשתנים כדי להעביר נתונים בין דפים. לדוגמה

www.example.com/index.php?pape=&filter_type=off&location=london

האם לגוגל יש עם זה בעיה?

האתר שלי היה מדורג בתוצאות טובות עבור הביטויים המופיעים בכתובת הדומיין שלו, אך כעת הוא ירד בדירוגים עבור ביטויים אלה ויכול להימצא רק עבור ביטויים אחרים-קשורים. חשבתי שגוגל תהיה חכמה מספיק כדי לזהות שמדובר בעמוד אחד. אחרי שבחנתי זאת בדצמבר 2017 הוספתי תגיות קנוניקל לעמודים [השונים לפי המשתנים המוזכרים בכתובת, ע.ל.], מאחר ששמעתי שזו הדרך להסביר לגוגל שכל אותם עמודים הם בעצם עמוד אחד על-אף שיש בכתובת משתנים שונים."

רק כדי לחדד את הנקודה בצורה ויזואלית, שימו לב לאתר הבא (לקחתי אתר זה רק לשם המחשה):

url with parameters

 

כך ניתן לראות את אתר המתכונים Food52 – עמוד המתכונים (וגם עמוד הפיצ'רים) משתנה בתוכנו כל פעם שמישהו משנה את הפילטרים מצד ימין: מתכוני חג, מתכונים עונתיים, סוג המנה וכו'. הכתובת משתנה בהתאם, ועדיין הכל תחת עמוד הפיצרים – https://food52.com/recipes/featured ועמוד המתכונים –  https://food52.com/recipes

 

אז השאלה היא, כאמור, האם גוגל פוגעת בדירוג של אתרים הנושאים פרמטרים בכתובת האתר?

זו התשובה שקיבל:

"כן, זה בסדר גמור מבחינת גוגל אם אתה משתמש בפרמטרים בכתובות אתרים. […] אתה צריך להיות זהיר לגבי תוכן כפול – אבל גוגל יכולה להבין גם לבד סוג זה של כפילויות ללא עזרה מהצד שלך

יש הבדל גדול בין 1) פרמטרים של סשנים ופרמטרים אחרים שאין להם כל השפעה על התוכן; ו- 2) פרמטרים אחרים המבצעים תפקיד חשוב יותר (מיון, סינון, וכו'). Googlebot די חכם והוא יכול בדרך כלל להבין איזו השפעה יש לפרמטרים ב- URL, אבל, אם אתה רוצה, אתה יכול לעזור לגוגל על ידי שתציין מה כל פרמטר עושה, מה ההשפעה שלו, וכדומה. אתה עושה זאת ב- Search Console (מה שכונה בעבר Webmaster Tools) באמצעות 'פרמטרים של כתובת אתר'.

קח בחשבון שהסיבה לירידה בדירוגים של האתר שלך לא בהכרח קשורה לשימוש שלך בפרמטרים בכתובת האתר."

url parameters search console

URL parameters – Search Console

הנה כמה מקורות שיוכלו לעזור ולהרחיב את היריעה בנושא (לנוחיותכם, לחיצה על הקישור תפתח את המקור בטאב נפרד):

 

שורה תחתונה:

א. אין לגוגל שום בעיה עם שימוש בפרמטרים בכתובות האתר,

ב. יש להוסיף קנוניקל לכתובת הראשית – זו ללא הפרמטרים,

ג. יש להסביר לגוגל מהם הפרמטרים בהם אתם עושים שימוש דרך 'פרמטרים של כתובות אתר' (ראו קישור לעיל ל- Search Console).

 

אגב כמה מאמרים בנושא Search Console שכתבתי בעבר (לנוחיותכם, לחיצה על הקישור תפתח את המקור בטאב נפרד):

 

אני מקווה שהמאמר הזה סייע לכם להבין את הנושא הזה בראייה קצת יותר עדכנית ורעננה. אם אתם חושבים שהמאמר הזה עשוי לסייע לחבריכם – אתם מוזמנים להפיץ את הידע עם העולם.

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.