גוגל ממשיכה לבצע שדרוגים לתוצאות החיפוש של עסקים מקומיים. כיצד תוכלו להשתמש בזה לקידום העסק? והאם עודף-מידע בעמוד התוצאות עושה פעולה הפוכה?

זמן שאנשים מבלים בעסק

גוגל הוסיפה פיצ’רים חדשים לפאנל הידע המקומי (Local Knowledge Panel) וכעת גולשים יכולים לראות כבר מעמוד תוצאות החיפוש את הזמן שאנשים השתהו בעסק שלכם. הנה כך זה נראה:

זמן שאנשים מבלים בעסק

זמן שאנשים מבלים בעסק

ג’ניפר סלאג מציינת (TheSEMPost), שגוגל עלו עם העדכון הזה ביום שבת האחרון. ג’ניפר מציינת שיש לפיצ’ר החדש, נכון להיום, 2 ווריאציות – האחת היא זמן ממוצע והאחרת טווח השהות במקום. דוגמה לטווח שהות במקום:

טווח השהות במקום בין 20 לקות לשעה

טווח השהות במקום בין 20 לקות לשעה

העדכון הזה, כך מסתבר לא מופיע בגרסת הדסקטופ אלא רק במובייל. מבדיקות שונות שאני ערכתי, הפיצ’ר החדש עדיין לא הגיע למחוזותינו, וכך גם למקומות אחרים בעולם.

השאלה המתעוררת, היא באשר לחשיבותו של הפיצ’ר. כיצד לקוחות יכולו להתשמש במידע הזה? אם נעשה הקבלה לעולם האנליטיקס כאשר בעלי אתרים ומקדמי אתרים יודעים כמה זמן גולשים השתהו בעמוד – זה עוזר להבין עד כמה העמוד משרת את מטרתו. זמן שהיה ממוצע ארוך בעמוד המציע תוכן אינפורמטיבי עשוי ללמד את בעל האתר שהעמוד אכן מספק ערך לגולשים ואולי תובנה זו עשויה לגרום לבעל האתר להציע עוד תכנים רלוונטיים בעמוד הקשורים לנושא המופיע בעמוד. השאלה המעניינת בעיני היא האם כמות הזמן שמבקרים נמצאים בעסק יכול לספק ערך-מוסף ללקוחות הפוטנציאליים שחיפשו את שם העסק בעמוד החיפוש? האם הם ישתמשו במידע הזה כדי לתכנן את מסלול הנסיעה שלהם בצורה שונה? או האם הפיצ’ר הזה לא יתרום כלל? כרגע השאלות הללו ישארו פתוחות.

 

חיפוש מוצרים בחנות

גוגל הוסיפה פיצ’ר נוסף לפאנל הידע המקומי של עסקים – “חפש פריטים בחנות זו”. לחיצה על הקישור תוביל לחיפוש מוצרים מתוך החנות:

כך תראו את המוצרים של החנות לאחר לחיצה על הקישור:

מוצרים השייכים לחנות

מוצרים השייכים לחנות

זה כולל ליסטינג של מפה המאפשר החלפת חנויות יחד עם האפשרות לחפש בין קטגוריות שונות או לבצע חיפוש חופשי. כמו-כן, תמצאו בפיצ’ר הזה את מספר הטלפון של החנות וקישור לאתר. אגב כל החידושים הללו יופיעו גם כאשר תחפשו את העסק בגוגל מפות:

פיצ'רים חדשים גם בגוגל מפות

עסקים המועוניינים ליהנות מכל התענוג הזה חייבים לפרסם דרך Google Product Listing Ads, מאחר שהמידע מוגש דרך PLAs.

המשמעות של התוספת הזו היא למעשה דרכה של גוגל להנגיש את הרכישה של מוצרים עבור קונים פוטנציאליים לחנות שלכם. ההגיון הפשוט אומר, שאם כבר גולשים חיפשו את שם המותג שלכם, ייתכן שהם ירצו לקפוץ מהר יותר לפריטים שאתם מציעים. יותר נגישות לליסטינג של המוצרים ויותר נוחות במציאת הפריטים לקונים. זה נכון לומר שכל הפינוקים הללו עדיין לא הגיעו לישראל, אבל כמו כל פיצ’ר חדש מבית היוצר של גוגל – ככל שתקדימו להתאים את האתר שלכם כך תהיו גם הראשונים שיכולים להציע זאת.

בעד ונגד – תוצאות הישר מעמוד החיפוש

הפיצ’רים החדשים (לא רק אלו שהוצגו כאן במאמר) מסמנים עיבוי הולך וגדל של המידע שגולשים מקבלים הישר מעמוד תוצאות החיפוש. אמנם התשובות הישירות שונות בתכליתן מפאנל הידע המקומי, אך עדיין ריבוי פרטי המידע כבר מה- SERP מעלה שוב את הדיון באשר לשאלה האם עודף-מידע מעמוד תוצאות החיפוש זה טוב או רע לטראפיק של האתר שלכם? האם זה חיוני או פוגע במאמצי ה- SEO?

 

  • בעד #1, טראפיק – מחקר מצא שלמעלה מ- 30% מהטראפיק מגיע לתוצאה הראשונה. כך שהגדלת השטח של התוצאה הראשונה פותחת אפשרויות נוספות להגדלת הטראפיק.
  • בעד #2, שיפור אמינות – כאשר האתר שלכם יוצג כתשובה הישירה לשאלה שחיפשו הגולשים, הדבר עשוי לתרום לאמינות של האתר שלכם כגורם שניתן לסמוך עליו בתחום. ההיגיון: אם גוגל רואה באתר שלכם כתשובה הישירה לשאלה, כנראה שאתם מספיק טובים.
  • נגד #1, טראפיק – המתנגדים עשויים לומר: “רגע, אם אני מקבל את התשובה לשאלה שחיפשתי כבר מעמוד תוצאות החיפוש, מדוע עליי להיכנס עוד פנימה לאתר?!”
  • נגד #2, פגיעה בתחרות – כאשר אתר מסוים מופיע כתוצאה ישירה בעמוד תוצאות החיפוש, בחיפושים מסויימים יהיה גם פחות תוצאות; ופחות תוצאות זה אומר גם פחות תחרות. אז אמנם גוגל מספקת תשובה ישירה לשאילתה מסוימת, אבל מדוע לפגוע באחרים?

 

אלו כמובן רק נקודות קצרות למחשבה.

בתגובות למטה אשמח לשמוע את דעתכם: האם אתם חושבים שהפיצ’רים החדשים יתרמו לעסקים? האם יש לכם טיפים בגזרת ה- PLA? האם תוצאות ישירות יפגעו בטראפיק בטווח הארוך?

 

אם המאמר העשיר את הידע שלכם או שלדעתכם הוא יתרום לבעלי עסקים שאתם מכירים הרגישו בנוח לשתף בכייף 🙂

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.

  • כתבה מעניינת נותנת המון חומר למחשבה, גם אני חושב PLA לא רלוונטי לישראל, ולגביי תוצאות ישירות יפגעו בטראפיק בטווח הארוך ? לדעתי ימים יגידו 🙂

  • לגבי תצוגת המוצרים – PLA לא רלוונטי לישראל, ולא נראה באופק כאילו זה הולך להיות רלוונטי מתישהו. לא יודע להגיד אם חבל או שדווקא לא 🙂