במפגש האחרון של גוגל עם בעלי אתרים ומקדמי אתרים במסגרת Google Webmaster Central office-hours hangout העלה ג’ון מולר מגוגל שאלה שפורסמה בפורום המוצרים:

 

“כמה זמן לוקח לאלגוריתם להוריד בדירוגים אתרים שמקבלים הרבה קישורי-ספאם? ראיתי 2 דוגמאות של אתרים שהיו במיקומים ראשונים ששמרו על המיקומים שלהם במשך חודשים על גבי חודשים למרות שיש להם הרבה קישורי ספאם.”

 

ג’ון מולר השיב:

“סוג שאלות אלו עולות מידי פעם, כשמישהו שואל: ‘ובכן, זה אתר ספאם, ואני דיווחתי עליו כאתר ספאם, ואיך זה שהוא עדיין מופיע בדירוגים גבוהים […] זו שאלה דיי טריקית במובן שאנחנו לוקחים בחשבון הרבה מאד גורמים (ע.ל., המשפיעים על דירוג), בכל הנוגע לזחילה, אינדוקס ודירוג, וייתכן שאנחנו מתעלימים מקישורי ספאם, אבל מלבד קישורים אלה יש דברים טובים באתר הזה, כמה אותות טובים שאנחנו מקבלים, שגורמים לנו לומר: ‘למען האמת, זה אתר דיי טוב’. אז הוא עדיין יהיה מדורג דיי טוב, וזה לא בזכות אותם קישורים, אלא על-אף קיומם.

 

אז זה משהו שכדאי לזכור, שאם מתחרה עושה דבר אחד מאד ספאמי, אין זה אומר שהוא יעלם לחלוטין מעמוד תוצאות החיפוש בגלל זה. ייתכן שהוא עושה הרבה דברים אחרים שהם חיוניים; וההמלצה שלי בהקשר זה היא: אל תתמקדו יותר מידי במה המתחרים שלכם עושים, ובמקום זאת תתעלו עליהם בכמה דרגות ותדאגו לכך שהאתר שלכם הוא אכן הכי רלוונטי לסוג זה של שאילתות (ע.ל., שאתם מנסים לטרגט ולקדם)”

 

לדעתי, יש יותר מידי פרמטרים שמשפיעים על קידום של אתר עבור שאילתה נתונה. כמו שכבר אמר ג’ון מולר בהזדמנויות רבות – וגם בסשן הזה – יש למעלה מ- 200 פרמטרים המשפיעים על קידום אתר מסוים עבור שאילתה נתונה, לכן קשה לומר שרק בגלל כמה קישורי ספאם, יקום ויפול דבר. קישורי ספאם מתחילים להשפיע רק כאשר מדובר בסאגה מתמשכת הנעשית קבועה לאורך זמן. כמו-כן, כפי שציין אחד הדוברים של גוגל: גם במקרה שבו יש אתר שעושה הרבה פעולות שמפרות את הנחיות האיכות של גוגל, האתר לא ייענש ברוב המקרים ולא יוסר לחלוטין, אלא רק האזור הבעייתי. אם נמחיש זאת על המקרה שתואר לעיל: גם אתר שמשיג הרבה קישורים באיכות נמוכה לאזור מסוים (או שמישהו מספים אותו בכוונת זדון), לא בהכרח יוסר לגמריי מעמוד תוצאות החיפוש, אלא פשוט יירד בדירוגים באותו אזור בעייתי.

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.