החודש האחרון היה עמוס בשינויים ועדכונים מגוגל ודובריה השונים, ובעיקרם ג'ון מולר. לכן להחלטתי לאגוד את כל העדכונים המרתקים הללו לכדי מאמר אחד המרכז בצורה מאמלק"ת את כל התובנות החשובות במקום אחד. איך תראה גרסת המובייל החדשה של גוגל תמונות? מה קרה בעדכון האלגוריתם ב- 21 בחודש? איך להשתמש טוב יותר בגוגל אלרטס? איזה עדכון נוסף לשורת הכתובת בדפדפן שלכם? האם אורך המאמר משפיע על דירוגים בגוגל? האם גוגל לא מתייחסת לתגית הקנוניקל? כיצד נראה הניסוי שגוגל עורכת על פאנל התצוגה של גוגל מיי ביזנס? לאן נעלם ראנד פישקין? ואיך הסכמה החדשה של גוגל משפיעה על עולם החיפוש הקולי? מאמר גדוש בתצלומי מסך, הפניות למקורות רלוונטיים ועוד הרבה פינוקים…

 

גוגל מנסה לגשר בין העיצוב בגוגל תמונות בגרסת המובייל לגרסת הדסקטופ

כפי שפורסם ב- SEL, גוגל בוחנת שימוש ב"פריסת רעפים" כאופן התצוגה החדש בדסקטופ, המלווה בטייטל התמונה וכתובתה מתחת לתמונה עצמה.
זו התמונה שאותרה על-ידי בארי שוורץ מ- Search Engine Land בפורום המוצרים של גוגל:

תצוגת רעפים חדשה לגוגל תמונות

 

כך זה נראה במובייל:

תוגת מובייל בגוגל תמונות

 

כך נראית היום הגרסה הרגילה, שרבים מכם וודאי רואים אותה עדיין, לפחות עד שתאשר גוגל סופית את העיצוב החדש:

תצוגת גוגל תמונות נוכחית בדסקטופ

 

 

האם היה עדכון אלגוריתם ב- 21 ביולי?

גוגל טרם אישרה את הדבר אך, ואין עדיין הסבר מדויק על תנודות במיקומים. כפי שדווח ב- Seroundtable, גם לא נראה שיש הבדל בין גרסאות הדסקטופ למובייל.

כך נראו התנודות בכלים העדכניים לבדיקת מיקומים:

MOZCAST:

mozcast

 

SERP Metrics:

serpmetrics

 

Algooroo:

ALGOOROO

 

Advanced Web Ranking:

Advanced Web Ranking

 

Accuranker:

Accuranker

 

 

RankRanger:

RankRanger

 

SEMRush:

SEMRUSH

 

אין עדיין פרטים מדויקים, ועדיין לא הצהרה רשמית מגוגל, אמנם מי שמעוניין לקרוא – יש דיון ער ומעניין בקרב הקהילה של Webmaster World.

 

מדריך לשימוש ב- Google Alerts

אדם הרצמן, תורם VIP ב- SEJ, כתב מדריך שימושי, לשימוש בגוגל אלרטס. אני אחסוך לכם את כל הפרטים הפחות מעניינים, ואגיע ישר ל- Juicy Stuff. אז מה באמת אפשר לעשות עם גוגל אלרטס?

  1. מעקב אחר אזכורים של שמות אנשים ספציפיים
  2. מעקב אחר אזכורים של שם החברה או המותג שלכם
  3. מעקב אחר אזכורים של המתחרים שלכם
  4. מעקב אחר שימוש במילות מפתח שחשוב לכם לעקוב אחריהן, ואיך מתחרים שלכם משתמשים בהן (שימושי ל- Content Ideation)
  5. בניית קישורים: זו נקודה שחייבים לדבר עליה. אם למשל אתם רוצים לנסות להשיג קישורים מאתרים כמו Quora או בלוגים ברחבי האינטרנט שעשו שימוש בשם המותג שלכם או בביטוי שחשוב לכם לקדם. למשל, אם החברה שלכם מוכרת "מכשירים סלולריים", ולכם יש מאמר מצויין על "איך להחליף קייס לאייפון", תוכלו להשתמש בגוגל אלרטס כדי לקבל התראות על ביטויים כמו "החלפת קייס לאייפון", "איך מחליפים מגן" וכו'. ואז כאשר תקבלו התראה מגוגל אלרטס על שימוש בביטויים הללו, תוכלו לפנות לבעל הבלוג או האתר ולבקש ממנו לקשר למאמר שלכם, או שתוכלו לעשות זאת בעצמכם כלינק למאמר רלוונטי בשרשור בפורם לגביו קיבלתם את ההתראה.

 

אז איך מגדירים התראות ב- Google Alerts?

1. בקרו באתר https://alerts.google.com . משם תנהלו את כל ההתראות שלכם.

2. הקלידו את הביטוי עבורו תרצו לקבל התראה:

גוגל אלרטס

3. לחצו על "הצג אפשרויות" כדי לבצע התאמות להתראה הרלוונטית. תוכלו לפלטר את התוצאות לפי תדירות, מקורות, שפה, אזור ואיכות. בנוסף, תוכלו גם לבחור ב- "שלחו אל" על מנת לבחור האם לקבל את ההתראות בג'ימייל שלכם או ב- RSS.

google alerts filters

 

4. לחצו על "צרו התראה" ותתחילו לקבל התראות מייד.
5. חזרו שוב לגוגל אלרט על מנת לבצע התאמות ו- fine tuning להתראות שהגדרתם (למשל, כאשר לא מתאים לכם לקבל יותר מידי התראות ביום, או לצמצם את המקורות וכדומה).
edit google alerts

יש עוד כמה טיפים כאן, למי שמעוניין. כמו-כן, אני בטוח שיעניין אתכם לקרוא את סעיף 4 במאמר "4 הנחיות לבעלי אתרים נגד פריצה" המספק טיפ חשוב על שימוש בגוגל אלרטס לאיתור פעילות חשודה נגד האתר שלכם.

כרום החל כבר מאתמול להציג אזהרות "לא מאובטח" בדפדפן

secured connection chrome

 

גוגל החלה להציג מה- 24 בחודש התראות ברורות לאתרים שלא עושים שימוש בפרוטוקול מאובטח ("דברים שאתם חייבים לדעת לפניי שעוברים לאתר מאובטח"), כך פרסם מאט סאוט'רן ב- SEJ.

 

גוגל: אורך התוכן אינו מהווה אינדיקטור לאיכות

כך צייץ ג'ון מולר בטוויטר:

"אורך הטקסט אינו מהווה אינדיקטור לאיכות. יש דפים בהם יש הרבה מילים שלא אומרות מאומה. לעומת זאת, יש דפים עם מעט מילים ויחד עם זאת הן חשובות ורלוונטיות לשאיתת החיפוש"

 

 

גוגל: Rel=Canonical אינו ארובה לדבר

ג'ון מולר אמר, שגוגל לא מבטיחה לעקוב אחרי ההגדרה של Rel=Canonical שאתם קבעתם בעמוד. למי שלא מכיר, Rel=Canonical, היא הגדרה של בעלי אתרים המצביעה על עמוד מסויים כגרסה הקנונית של העמוד. יש לכך הרבה שימושים, ודוגמה נפוצה תהיה כאשר יש לעמוד מסויים ישנן כמה גרסאות והינכם מעוניינים שרק גרסה אחת תהווה את הגרסה הקנונית – זה יהיה המקום המושלם להתשמש ב- Rel=Canonical. כתבתי כאן את כל הפרמטרים השונים בהם גוגל משתמשת לבחירת הגרסה הקנונית של העמוד.

 

גוגל בוחנת תצוגה חדשה לפאנל המקומי

גוגל בוחנת תצוגה חדשה לפאנל המקומי במובייל (רלוונטי בעיקר לעסקים שפתחו חשבון בגוגל מיי ביזנס): במקום ממשק כחול עם כפתורים טקסטואליים, שינוי לממשק בצבע לבן עם כפתורים עגלגלים. כך נראה הממשק החדש:

תצוגה חדשה לפאנל המקומי במובייל

 

כך היה נראה הממשק הקודם:

פאנל לוקאלי נוכחי

 

כתב על כך בארי שוורץ ב- SEL

 

לאן עזב ראנד פישקין?

בספוטלייט פורסמה כתבה המספרת בהרחבה על הסטרט-אפ החדש של ראנד פישקין, אחריי 17 שנה ב- MOZ – העסק שלא רבים יודעים שפתח עם אימו Gillian Muessig כבר ב- 2004. לראיון המלא:

 

גוגל שחררה סכמה חדשה הנקראת Speakable

הסכמה החדשה עבור מפרסמים כשירים נועדה לסמן מקטעים של מאמרים חדשותיים שרלוונטים להקראה על ידי Google Assistant.

כאשר אנשים שואלים את  Google Assistant – "היי גוגל, מה החדשות האחרונות ב- NASA?",  גוגל תגיב עם קטע מתוך ידיעה חדשותית ואף תציין את שם ארגון החדשות ממנו לקוחה הידיעה. לאחר מכן Google Assistant ישאל אם המשתמשים האם הם מעוניינים לשמוע מאמר חדשותי נוסף וגם ישלח את קישורים רלוונטיים למכשיר הנייד שלכם.

 

"כמפרסמים, תוכלו להציג את התוכן שלכם ב- Google Assistant על ידי יישום המארק-אפ Speakable לפי הדוקומנטציה באזור המפתחים. תכונה זו זמינה כעת למשתמשי השפה האנגלית בארה"ב ואנו מקווים להשיק בשפות ובארצות אחרות ברגע שמספר מכובד של בעלי אתרים יישמו את המארק-אפ הנדון. מאחר שזו תכונה חדשה, אנו מבצעים ניסויים לאורך זמן כדי לחדד את חוויית בעלי האתרים ואת חוויית המשתמש."

 

דוגמה לשימוש בסכמה בתוך ה- HEAD:

<html>
<head>
<title>He does it again! Fox Jumps Over Dog</title>
<meta name="description" content="The quick brown fox jumps over the lazy dog for the 30th time.
This time the dog was snoozing after eating at his favorite restaurant, Mr. Barkley’s! The last
time this happened the lazy dog was resting his head on a cool rock." />
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org/",
"@type": "WebPage",
"name": "Quick Brown Fox",
"speakable":
{
"@type": "SpeakableSpecification",
"xpath": [
"/html/head/title",
"/html/head/meta[@name='description']/@content"
] },
"url": "http://www.quickbrownfox_example.com/quick-brown-fox"
}
</script>
</head>
</html>

דוגמה לשימוש בסכמה ב- JSON-LD:

{
"@context": "http://schema.org/",
"@type": "WebPage",
"name": "Jane Doe's homepage",
"speakable":
{
"@type": "SpeakableSpecification",
"cssSelector": ["headline", "summary"] },
"url": "http://www.janedoe.com"
}
TYPES: speakable
PRE-MARKUP:
An example of 'speakable' markup (JSON-LD only, initially).
MICRODATA:
TODO
RDFA:
TODO
JSON:
{
"@context": "http://schema.org/",
"@type": "WebPage",
"name": "Jane Doe's homepage",
"speakable": [ "#myhead1", "#thesummary"],
"url": "http://www.janedoe.com"
}

 

מה הדעה שלי בעניין?

אם ננסה לקרוא בין השורות, העדכונים כללו בעיקר הבטים של שיפור אופן התצוגה ויישור קו ברור בין מובייל לדסקטופ. לגוגל חשוב מאד שהחוויה של הגולשים תהיה אחידה ותשקף בעיקר את ה- Look and Feel של עולם המובייל. אווירת ההתחדשות והרענון חוצה את כל המוצרים של גוגל, והיא מנסה לנער את האבק מהעיצוב הדסקטופי הישן, ולהתאימו למובייל. זאת ראינו בחודש האחרון גם בשדרוג התצוגה של Google Images בדסקטופ, וגם בשדרוג Google My Business. כשזה האחרון היה ממילא מותאם למובייל, אבל גוגל בחרה לשייף את הפינות, ולעגל את הכפתורים בתצוגת המובייל, יחד עם קו לבן ונקי כרקע בכל חווית המשתמש.

כמו-כן, ההתאמצות של גוגל להביא סכמה חדשה לעולם ה- Voice Search היא דבר מדהים, שכן היא מעלה את קרנן של הסכמות, שלעתים נטו לייחס להשפעתן חשיבות מינימלית. למעשה, גוגל מנסה להקל על עצמה במציאת התשובה הטובה ביותר לשאלות ולאינטראקציות של משתמשי ה- Smart Devices, כגון Echo או Sonos One או Alexa של אמזון, HomePod של אפל, Google Home של גוגל ועוד רבים וטובים אחרים. כלומר, אם גוגל הייתה שולפת באופן אינטואיטיבי Direct Answers ("איך לגרום לאתר שלכם להופיע כתשובה ישירה?") כתשובה מיידית לשאלות הגולשים, כעת בעזרת הסכמה החדשה גוגל תוכל לשלוף תשובות גם מתכנים שנמצאים עמוק יותר בדף, שהיה לה קשה יותר להגיע אליהן עד כה. זה גם מקום המחזק מקדמי אתרים ובעלי אתרים ונותן להם יותר כוח להשפיע על התוכן שגוגל "תענה" כתשובה לשאלות הגולשים.

Smart Speakers