סוף סוף זה קורה – גוגל שחררה סכמה המאפשרת הצגה של טבלאות בעמוד תוצאות החיפוש. זה לא חדש, נכון, ראינו כבר הרבה מאד זמן טבלאות בעמוד תוצאות החיפוש, אבל עכשיו גוגל תומכת באופן רשמי בסכמה המסייעת לה להבין אילו נתונים בעלי אתרים יהיו מעוניינים להציג בתוצאות החיפוש כטבלה.

כך פרסם סימון רוג'רס, עורך נתונים, מעבדות "גוגל חדשות":

בעולם מקוטב, עובדות ונתונים יכולים לספק הקשר רב-ערך לדיונים הקורים סביבנו. ומעולם לא היו כל כך הרבה נתונים שם בחוץ, עם מספר שיא של עיתונאי- נתונים (data journalists) העמלים לילות כימים על מנת לייצר הגיון בכל הדבר הזה. למעשה, מחקר של מעבדות Google News מצא כי בלמעלה ממחצית מכלל חדרי החדשות כיום מועסקים עיתונאי-נתונים ייעודיים. אחת הדרכים שבהן אנו תומכים בעיתונאי-נתונים ביוזמת Google News שלנו היא על-ידי להקל על גילוי הנתונים, ואנו ממשיכים בעבודה זו עם תכונה חדשה בחיפוש."

 

בהתבסס על משובים שגוגל קיבלה מ- 30 עיתונאי המידע המובילים בעולם, איחדה את כל התובנות ויצרה סכמת Dataset להצגת נתונים טבלאיים. אחד מהמפרסמים שהתנסה בסכמה הזו ובחן את אופן התצוגה של הנתונים האינטראקטיביים שלו הוא ProPublica:

סכמת טבלה

 

השוני הגדול הוא ביכולת של מפרסמים ובעלי אתרים לשלוט באופן התצוגה של טבלאות בעמוד תוצאות החיפוש. במקום שגוגל תצטרך לנחש איזה מידע הוא הרלוונטי ביותר בתוך הטבלה, ובמקום שמקדמי אתרים ישתמשו בטכניקות קידום אתרים מתקדמות וימקמו את המידע שחשוב להם להציג בראש הטבלה, גוגל כעת נותנת שליטה רבה על אופן ההצגה של נתונים בעמוד החיפוש על ידי סכמה חדשה – Dataset (תוכלו גם ללמוד עוד על properties שונים של סכמת Dataset באתר schema.org). עד כה גוגל הייתה מציגה את 6 השורות הראשונות של הטבלה הרלוונטית בעמוד התוצאות. מידע זה היה כאמור נתון למניפולציות וטכניקות קידום אתרים מתוחכמות.

 

מאט סאוט'רן מ- SEJ מוסיף, אלו הם סוגי המידע שגוגל מגדירה כ'סט-נתונים' שיכול להיכלל בסכמת הנתונים הטבלאיים: "טבלה או קובץ CSV עם נתונים מסוימים, אוסף מאורגן של טבלאות, קובץ בתבנית קניינית המכילה נתונים, אוסף של קבצים המהווים יחד כמה נתונים משמעותיים, אובייקט מובנה עם נתונים בתבנית אחרת שאולי תרצו לטעון לכלי מיוחד לעיבוד, תמונות הלוכדות נתונים, קבצים הקשורים ל- Machine Learning, כגון פרמטרים מוגדרים או הגדרות מובנות של רשת עצבית (neural network structure definitions), או כל דבר שנראה לכם כמערך נתונים".

 

במחקר השוואתי שערכתי בין ישראל לאנגליה, המדגים את חדירתן של תשובות ישירות לעמוד תוצאות החיפוש, הצגתי דוגמאות רבות הלקוחות מעמוד תוצאות החיפוש. להמשך קריאה לחצו על הקישור.

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.