בהאנג-אאוט סשן האחרון, אותם מפגשים של ג’ון מולר מגוגל עם אנשי SEO, הוא ציין כבהערת אגב טענה שהייתה אמורה להטריד רבים מהעוסקים במיטוב למנועי חיפוש (SEO בעברית):

“האם מיקום של קישור פנימי בעמוד יכול להשפיע על משקלו? (ע.ל. במילים אחרות, על מיץ הקישורים שהוא מעביר לעמוד אחר באתר שלכם). המיקום של קישור פנימי זה דיי לא רלוונטי, לפחות מנקודת המבט שלנו. אנחנו משתמשים בהם (בקישורים פנימיים) כדי לזחול בתוך אתר מסוים […] אז אם זה בראש העמוד או בתחתית העמוד או בתוכן המרכזי – זה יותר תלוי בכם מאשר שזה קשור למיטוב למנועי חיפוש וזה לא משהו שהייתי מודאג בגללו”

 

מה שהוכר על ידי מומחי מיטוב רבים היא סברה הפוכה לגמרי – למיקום של קישור פנימי בעמוד יש חשיבות רבה בהכרעת כובד משקלו או עוצמת כוחו של הקישור – פנימי וחיצוני כאחד. מפתיע שג’ון מולר, הפריך סברה זאת בנונשלנטיות כאילו היה מדובר באמיתה הברורה והמובנת ביותר מאליה. מדריכי קידום אתרים רבים כבר נכתבו (לדוגמה) אודות חשיבות  המיקום של הקישור הפנימי בעמוד. כך למשל כתבה מאג סיקורה, אסטרטגית מיטוב למנועי חיפוש באתרי סחר אלקטרוניים, ב- Search Engine Watch כאשר נתבקשה להציע טיפים להגברת האפקטיביות של לינקים פנימיים:

Mags Sikora

“המיקום של הקישור הפנימי בדף (במשפטים הראשונים של פוסט בבלוג / בחלקו העליון של העמוד), הגופן והצבע; וכמובן טקסט העוגן עצמו (אורך ומילות מפתח בשימוש) והכי חשוב ההקשר בו משתמשים בקישור הפנימי והרלוונטיות שלו לתוכן בו הוא מוזכר והרלוונטיות לעמוד הפנימי המקשר – כל אלה משפיעים על הקישור ועל מיץ הקישורים המועבר”

קשה לדעתי לקחת את דבריו של ג’ון מולר במלוא הרצינות, שכן האלגוריתם של גוגל מסתמך על מיקום אלמנטים בעמוד (לא רק קישורים) כדי להכריע את כובד משקלם וחשיבותם.

מה אתם חושבים על דבריו של ג’ון מולר?

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.