היום (27.9) העלה בארי שוורץ עדכון על תופעה יחסית חדשה בעמוד תוצאות החיפוש – יותר ויותר תוצאות בעוד ועוד מדינות מתחילות להציג תוצאות אורגניות הכוללות מספרי טלפון של ספקי שירות (למשל, מנעולנים, אינסטלטורים וכו'). כפי שמדווח שוורץ, כבר במרץ 2016 המגזין Seroundtable דיווח כי גוגל החלה להציג מספרי טלפון בתוצאות החיפוש האורגניות במובייל (מקור). זהו שדרוג משמעותי לתוצאות החיפוש האורגניות, שכן הוא מאפשר לבעלי אתרים להציע יצירת קשר מיידית עם ספק השירות ללא צורך במעבר לעמוד נחיתה (זה אומנם מקטין את כמות הכניסות לאתר מתוצאות מן הסוג הזה, אך מנגיש את הפנייה המיידית לספק השירות). מבחינת SEO, זו הזדמנות נפלאה לחברות קידום אתרים להציע אופטימיזציה לעמודים שכאלה, ולבעלי אתרים המבינים בתחום הקידום האורגני להיערך בהתאם לשינויי החדש.

מה שמעניין בכל הסיפור הזה הוא ש- Rank Ranger, חברה המספקת פלטפורמה לניתוח תנועה ודירוגים, מדווחת בפוסט שפורסם בטוויטר שלה, שגוגל הרחיבה את התוצאות הללו לאיזורים נוספים וביניהם מלזיה, אנגליה, אוסטרליה ואיטליה (לצפייה בגרפים נוספים הרלוונטיים לתוצאות מובייל). מבדיקות שערכתי היום, לא נראה שתוצאות דומות עדיין תועדו בישראל. הנה הפוסט:

 

והנה תצלומי המסך כפי שפורסמו ב- Seroundtable:

תוצאות אורגניות הכוללות מספר טלפון ליצירת קשר עם ספק השירות

 

אז איך תיערכו לשינוי ומה יש להטמיע באתר? להלן סכמה לדוגמה (לדוגמאות נוספות):

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Pharmacy",
"name": "סופר פארם",
"description": "מגוון מוצרים מחכים לכם באתר החדש - תהנו מחווית הקנייה של סופר-פארם מכל מקום!
משלוחים עד הבית · חווית קנייה בקליק · איסוף מהסניף הקרוב לביתך · קונים בסופר-פארם אונליין
שירותים: משלוח לבית הלקוח, איסוף אקספרס, איסוף עצמי",
"openingHours": "Mo,Tu,We,Th 09:00-12:00",
"telephone": "(077)888-1400"
}
</script>

 

הגרף המופיע באתר של Rank Ranger עדיין מציג חשיפה יחסית נמוכה של השדרוג החדש (ב- google.com, ארה"ב), אך עם זאת ניכרת עלייה של 0.0761% בהשוואה לחודש אוגוסט 2017  (לחצו על התמונה להגדלה של הגרף):

גרף חשיפה של תוצאות הכוללות מספרי טלפון

 

כולי תקווה שעסקים בישראל יוכלו ליהנות כבר בקרוב מהשכלול החדש שנראה כי תופס תאוצה בהדרגה.

 

בהקשר זה אני ממליץ לכם לקרוא מחקר השוואתי שערכתי בנושא דומה – עד כמה חדרו תשובות ישירות לעמוד התוצאות? השוואה בין ישראל לאנגליה

 

האם נתקלתם בתוצאות דומות בישראל? אשמח לתגובות למטה.

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.