אתמול קרה לי מקרה מעניין. לקוחות בתאגידים תמיד מאתגרים את היכולות שלנו ב- SEO. האתגר היה שמצד אחד היה אסור לי לשנות את התוכן ומצד שני אני חייב לשנות את התוכן כדי לעשות לו אופטימיזציה. מאחר שאסור לי לחשוף פרטים טכניים מידי על הלקוחות שלי אני אתן דוגמה מעולם מונחים אחר. זה מבנה הכותרות שהלקוח הגדיר לעמוד:

[מילה באנגלית] – [מילה בעברית]

לדוגמה:

Smart Nutrition – תזונה נבונה

כה הוגדרו כל 5 הכותרות בעמוד. תזכרו שהלקוח הגדיר מראש שאסור לי לשנות את התוכן עצמו. לכן היה כאן אתגר. אז מה עשיתי?

  1. מאחר שהיו 4 כותרות, מיקמתי את הביטויים החשובים יותר, בעלי נפחי החיפוש הגבוהים יותר למעלה (מאחר שהפסקאות היו בלתי-תלויות אחת בשנייה יכולתי לעשות זאת בקלות רבה יותר) ואת אלו עם נפחי החיפוש הנמוכים יותר למטה. מתוך ההנחה שככל שהתוכן בטקסט מופיע למעלה יותר כך גוגל רואה בו חשוב יותר.
  2. שיניתי את הסדר של הופעת הביטויים כך שהביטויים בעברית יופיעו קודם, מתוך ההנחה שככל שהביטוי נמצא בחלק ההתחלתי של הכותרת כך יש לו יותר חשיבות. למרות שאציין שבכותרות כל כך קצרות יש לזה פחות השפעה.

זה אתגר מעניין, מאחר שיש כאן תאגיד שמגדיר חוקי און-פייג' ויש להתמודד עם האתגר הזה בצורה יצירתית. זה רחוק מלהיות אידיאלי, אבל זה מה שיש.

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.