שני פיצ'רים חדשים שוחררו בחודש האחרון שקשורים לפוסטים של גוגל מיי ביזנס.

העדכון הראשון, בתחום הפוסטים של גוגל מיי ביזנס, הוא שגוגל הוסיפה טאב חדש לחבילת החיפוש המקומי (local search pack) המוקדשת לפוסטים מגוגל מיי ביזנס, כך פרסם מאט סאוט'רן מ- SEJ.
הטאב הזה יוצג כמובן רק לעסקים בעלי חשבון גוגל מיי ביזנס המפרסמים פוסטים. אולי זאת תהיה "דחיפת מוטיבציה" עבור עסקים להשתמש בפיצ'ר החדש הזה; שכן מי שלא משתמש בפוסטים לא יזכה בנראות משודרגת.

 

מה שמעניין הוא שלחיצה על אותה לשונית, תאפשר צפייה בפוסטים בצורה אנכית, וקרוסלת תמונות הניתנת לגלילה אופקית:

העדכון השני, "תובנות של פוסטים", שזהו סוג של פיצ'ר המקנה תובנות בסגנון גוגל אנליטיקס על פוסטים:

  • עבור פוסטים אינדיבידואליים
  • כל הפוסטים מהשבוע האחרון
  • כל הפוסטים מהחודש האחרון

עדכון זה פורסם על-ידי אליסון, מנהלת קהילה של גוגל מיי ביזנס ופורט בהרחבה גם בעמוד העזרה של גוגל מיי ביזנס. אותן תובנות ימצאו תחת לשונית "פוסטים" בחשבון גוגל מיי ביזנס. לא תמצאו תובנות על הפוסטים שלכם ב- 3 מקרים:

  1. אין לפוסט מסוים כל צפיות
  2. כאשר אין לכם כלל פוסטים
  3. השינוי שלכם מעל 99.99%

ניתן לצפות בעדכון הזה בגרסת מובייל ודסקטופ אך לא באפליקצייה.

מתי מידע זה יכול לסייע לכם? אם לדוגמה, השתמשתם בפוסטים או בקופונים המובילים לעמודי נחיתה ושיתפתם אותם עם הלקוחות שלכם , ואתם רואים שיש לכם עלייה של 20% בסך כל "החשיפות" (Impressions). כעת תרצו לדעת אילו פוסטים היו מוצלחים יותר עם מספר החשיפות הגבוהה ביותר, כעת תוכלו לבדוק את מידת ההצלחה האינדיבידואלית של פוסטים ספציפיים על ידי מעבר לכרטיסייה "פוסטים" ומדידה פרטנית של הביצועים שלהם.

 

עוד עדכון מעניין העלה בארי שוורץ ב- Seroundtable: גוגל כיום מאפשרת לכם לראות מהו היוזר אייג'נט שלכם היישר מעמוד תוצאות החיפוש על ידי השאילתה [what is my user agent]:

 

עדכון זה מזכיר קצת את התוצאות שגוגל מציגה כאשר אתם מחפשים [what is my ip] ו- [speed test]:

speed test

 

בנוסף על כך, סרגיי אלאקוב, עדכן שמהיום האפשרות להזמין כרטיסים ישירות מעמוד תוצאות החיפוש לא שמורה רק לסלוני יופי ומכוני כושר, אלא גם ניתן היום להזמין כרטיסים למוזיאונים ופארקי-שעשועים:

 

ב- 21 באוגוסט, גוגל שחררה סרטון המסביר שמעתה ואילך בכל מכשירי Google Assistant (מכשירים חכמים לבית המסייעים להפעיל מכשירים אלקטרוניים, לבצע הזמנות וחיפוש קוליים) כאשר מישהו יאמר "היי גוגל, ספרי לי משהו טוב", גוגל תתחיל להקריא אך ורק חדשות טובות:

 

מה אני חושב על כל זה?

לדעתי ניתן לראות כאן כמה כיוונים מעניינים שגוגל רצה אתם כבר לא מעט זמן.

תוצאות ישירות – גוגל משפרת את המענה המיידי שהיא מעניקה למשתמשים שלה בהקלידם שאילתות שמטרתן לספק תשובה חותכת אחת. זה נכון שיש כאן יתרון בולט וחסרון בולט. היתרון עבורינו המשתמשים הוא המיידיות והנוחות: לכל שאלה פשוטה יש תשובה פשוטה. החסרון הוא שזה גורם לאתרים חזקים שהיו מרוויחים בעיקר מפרסומות להפסיד את מקור התנועה העיקרי שלהם – הערוץ האורגני. ברור שלגוגל יש כאן שיקול עסקי מוצדק, אמנם הדבר הזה מאלץ בעלי עסקים לחשוב באופן יצירתי על האופן בו הם מביאים תנועה ממקורות נוספים. גם זו שאלה: האם אתר כמו whatsmyua.info שזו בערך הייתה כל מטרתו יוכל להציע שירותים נוספים? סביר להניח שאתרים בעל מטרה אחת בלבד יסגרו, ובמקומם יבואו אתרים שמספקים מענה למגוון רחב של פתרונות (אגב, עוד על מחקר התשובות הישירות בקישור הזה). אותן תשובות ישירות באות לידי ביטוי גם במענה הקולי של העוזרים החכמים. גוגל רואה את העתיד וחושבת כמה צעדים קדימה, עם המגמה ההולכת וגדלה של משתמשים שפשוט מדברים אל המכשיר שלהם במקום להקליד בו. קחו לעצמכם דקה תמימה ופתחו את עמוד הבית של "גוגל אסיסטנט", ומבלי לגלול למטה, צפו בסליידר המראה את כל הפתרונות החיוניים שגוגל יכולה לספק לכם במשפט אחד – https://assistant.google.com

גוגל מיי ביזנס – מוצר זה הוא ללא ספק כוכב השנה של גוגל. גוגל נותנת פייט רציני לעמודים העסקיים של פייסבוק, ובעצם לכל כלי אחר אי-שם ברשתות החברתיות המקנה יכולות שיווק עצמתיות לבעלי עסקים פרטיים. השדרוג האינסופי, בא לידי ביטויי בעיקר בתדירות הגבוהה של העדכונים שגוגל עורכת לאופן התצוגה של פוסטים בעמוד תוצאות החיפוש. בעלי עסקים רבים מוצאים בכך הזדמנות נפלאה לשים את הקופונים שלהם "על מדף תוצאות החיפוש" ובכך למשוך לקוחות חדשים לאתר שלהם. גוגל מהצד שלה, מספקת כלי ניתוח רבים המאפשרים לבעלי עסקים להבין כיצד לקוחות חדשים מגיעים לתוצאה הלוקלית שלהם דווקא מחיפושים קרובים/דומים (related search terms). כעת, משה ברקוביץ', בעל חנות פרחים מצליחה ברעננה, יכול להבין – מבלי להיות אנליסט שיווק בכיר – כיצד אנשים מוצאים את העסק שלו בעמוד תוצאות החיפוש, ואילו קופונים או פוסטים משכו יותר תשומת לב. גוגל ללא ספק הפכה את התובנות הללו (insights) ולהרבה יותר נגישות לקהל הרחב.