שאלה מעניינת מאד הועלתה לפורום המוצרים של גוגל.  השואל ציין כי בתקופה קצרה של כשבועיים מישהו יצר באופן זדוני בערך 40,000 קישורים לאתר החברה שלו תוך שימוש בטקסט עוגן כמו “עישון”, “מרלבורו”, “הורדת office” או על-ידי שימוש במספרים אקראיים המהווים כטקסט עוגן; כל אלו מאתרי אינטרנט בעלי ציוני איכות מאד נמוכים (נבדקו ע”י SEMRush), שאין להם שום קשר לנישה של בינה מלאכותית, בה החברה שלו עוסקת.

כל הקישורים הפנו לעמודים המחזירים קוד שגיאה 404. רוב הקישורים הפנו לעמודים שונים באתר שלא באמת קיימים וכוללים ביטויים מצחיקים כמו “מרלבורו” או “דארט’ ויידר”. מרבית הקישורים הוסרו באותו יום שבו הם נוצרו, אבל רבים מהם עדיין קיימים.

“לפעמים אנחנו מופיעים כתגובות בעיתון אמריקאי חדש, עם הערה שאין לה כל קשר לסוג הפעילות שעושה החברה, בדרך כלל משהו כמו ‘תודה למנהל האתר [שם האתר] על שיצרת אתר זה, בדוק את הקישור [קישור לעמוד באתר של החברה המחזיר קוד שגיאה 404]’. אגב, רוב הקישורים מגיעים מכתובת IP בסין.  “

בתמונה הזו ניתן לראות את הקישורים החדשים שלהם בחלוקה שבועית, כך למשל בשבועיים האחרונים התווספו להם בערך 20,000 קישורים (לחצו להגדלה):

BacklinksGraphBad

בתמונה הזו ניתן לראות קישורים חדשים המגיעים מאתרים סיניים עם עוגני-טקסט הזויים, המפנים לכתובות שלו קיימות בכלל באתר של החברה (לחצו להגדלה):

BacklinksChinaBad

אז מה באמת עושים מבחינת SEO, כאשר האתר שלכם חווה פריצה מאסיבית המציפה את האתר בקישורי ספאם?

 

על כך עונה פדרו:

“בדקתי את פרופיל הקישורים של האתר שלך. זה בהחלט לא נראה כמתקפה מתוכננת; ראיתי אלפי מקרים כדוגמת המקרה שתיארת כאן. לעתים זה רק מקרה שבו אתר נקלע לאש הצולבת של יצירת קישורי ספאם מאתרים פרוצים. מידי פעם, האקרים (בעברית: פַּצְחָנִים) חודרים לאתרים, שותלים בהם לינקים לאתר כלשהו ועל הדרך מערבים גם אתרים אחרים (ע.ל. כמו האתר שנפרץ) וזאת כניסיון להימנע מענישה ידנית. הם רוצים להקשות על גוגל למצוא מאיזה אתר הם מנסים ‘להרוויח’ לינקים”.

הטיפים של פדרו במקרה הזה:

  1. אין לאתר הפרוץ מה לחשוש מהסיכוי של פגיעה באיכות של האתר מלינקים מהסוג הזה
  2. העלייה החדה בעמודי 404 לא תפגע באתר בשום צורה, שכן עמודים שלא היו אמורים להיווצר מלכתחילה לא יכולים להזיק לאיכות של האתר
  3. *רשות* – אם אתם מצליחים להשיג רשימה של אותם דומיינים המפנים קישור לאתר שלכם, הוסיפו אותם לקובץ ה- disavow שלכם. אין זה חובה כאמור, אך זה לא מזיק. גוגל ממילא תתעלם מאתרים פוגעניים שפגעו לא רק באתר שלכם.

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.