מה הם קישורים הדדיים? לעתים קרובות אתם מוצאים קישורים מרובים מתחום אחד למשנהו – דומיין א' מוציא קישורים רבים לדומיין ב'. ודומיין ב' מקשר חזרה לדומיין ב'. הקישורים האלה קורים באופן טבעי כל הזמן – בשונה מ"קישורים דו-צדדיים" שגוגל מתנגדת אליהם שוב ושוב (מה שמכונה בתעשיית ה- SEO, "החלפות קישורים"). בקיצור, מג'סטיק יצרה כלי נפלא וניסיוני כדי למצוא "קישורים הדדיים" ולחקור אותם.

 

כמה מילים על "קישורים דו-צדדיים" (Reciprocal Links)

נראה כאילו גוגל רמזה כבר ב- 2006 כי היא שילבה בתוך האלגוריתם שלה נטר המחפש קישורים דו-צדדיים, כמו גם את חוות קישורים שכאלה. יש הטוענים שאמירה זו מצד גוגל היא לא אלא "מסך עשן" שגוגל מפזרת ולו רק כדי להפחית את כמות תוצאות הספאם, שזכו בדירוגים טובים רק בגלל שיטות אלו. כך טען כריס בוגס (Chris Boggs) ב- Search Engine Watch:

 

"Reciprocal Links [שמקורם בהחלפה בין מקדמי ובעלי אתרים, ע.ל.] קיימים כבר יותר זמן מאשר גוגל בעצמה, וכי אין זה אפשרי שגוגל תשפוט את הכוונה של כל יחסי הגומלין [בין כל אתר ואתר, ע.ל.]. אם גוגל רוצה שמנהלי אתרים יקשרו רק לאתרים רלוונטיים, ישנם מקרים רבים, במיוחד בתעשיית ה- SEO לדוגמה, שבהם קישורים דו-צדדיים עשויים להתרחש אך ורק לצורך מתן תוכן רלוונטי יותר למשתמש. בעלי האתר כנראה לא צריכים להיענש על נכונותם להחליף קישורים באופן רלוונטי ומועיל שכזה."

 

מומחי מיטוב למנועי חיפוש (מקדמי אתרים), מכירים את החוזקות והחולשות של האלגוריתם של גוגל, ויודעים כי ישנם הבדלים תהומיים בין מנועי חיפוש לפי מדינה, כך למשל, האלגוריתם של גוגל בישראל הוא הרבה פחות מפותח מהאלגוריתם של גוגל בארצות הברית ובאנגליה. מחקר שערכתי בראשית 2017, הבוחן עד כמה חדרו תשובות ישירות לעמוד התוצאות בפריזמה השוואתית בין ישראל לאנגליה, מוכיח את ההבדלים התהומיים בין מנועי החיפוש השונים. בהקשר לקישורים, ניתן לראות הבדלים באופן ובחומרת הענישה של גוגל לסוג זה של קישורים דו-צדדיים ("החלפות קישורים"). אגב, ההבחנה בין "קישורים דו-צדדיים" (קישורי החלפות) לבין "קישורים הדדיים" נעשתה במאמר זה רק לשם הבחנה בין המטען החיובי/שלילי של הקישורים. בפועל, גם הכלי של מג'סטיק, לא יכול להבחין בין קישורי-החלפות לבין קישורים הדדיים הקורים באופן טבעי.

 

מה יכול כלי הקישורים הדדיים לספר לכם?

הנה כמה דוגמאות:

  • אילו קישורים הדדיים קיימים בינכם לבין בלוגים פופולאריים או כלי תקשורת בתעשייה שלכם?
  • אילו קישורים הדדיים קיימים בין המתחרים שלכם ובלוגים פופולריים בתעשייה ובנישה שלכם?
  • כיצד אתרים מקשרים זה לזה ובאילו נסיבות?
  • אילו הזדמנויות נפלאות לעשות PR לאתר שלכם?
  • האם למתחרים יש קשרים הדדיים ביניהם?
  • באיזה אופן זה קורה ומה אתם יכולים ללמוד מהם?

 

אז איך מגיעים לכלי של קישורים הדדיים?

תפריט עליון >> כלים >> ניסיוני >> קישורים הדדיים:

קישורים הדדיים

 

  • הכלי כבר מאפשר להתנסות על דומיין ישראליים, אמנם בשלב הזה רק פר דומיין (ולא עבור עמודים פנימיים). בהמשך ככל הנראה מג'סטיק יפתחו גם את האפשרות הזו

 

בואו נראה כמה דוגמה: עם הכלי, תוכלו למצוא קשרים הדדיים הקיימים ביניכם לבין בלוגים פופולריים או כלי התקשורת בתעשייה שלכם.

קישורים בין ynet ל- mako:

קישורים הדדיים

 

 

קישורים הדדיים בין מג'סטיק ל- Search Engine Watch:

דוגמה נוספת לקישורים הדדיים

 

בין הארוורד לסטנפורד וחזרה:

קישורים הדדיים - דוגמה נוספת בין הארוורד לסטנפורד

קישורים הדדיים בין הארוורד לסטנפורד

 

בתעשייה מג'סטיק ידועה ביכולת שלה לנתח בצורה יסודית ביותר קישורים. יהיה מעניין לראות אילו עוד כלים היא מתכננת לנו לשנה הקרובה.

 

אם אתם חושבים שהמאמר הזה תרם לכם ואף עשוי לסייע לחבריכם בעלי ומקדמי אתרים כאחד – אתם מוזמנים להפיץ ולשתף את הידע עם העולם.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.