האם גוגל מתכננת לשדרג את התוצאות החדשותיות? איך זה הולך להשפיע על אופן התצוגה במובייל ובדסקטופ? האם המגמה הזו הורגשה גם מחוץ לגבולות ארצות הברית? החל מהשישי ביוני החל להיות חם ומעניין בעמוד תוצאות החיפוש. כל הנתונים והגרפים במאמר…

ב- 6 ביוני, כך מדווח בגרף* השינויים ב- SERP של advancedwebranking נראה כי הייתה עלייה חדה ב- News Box בעמוד תוצאות החיפוש בארצות הברית. העלייה הזו נמשכה ועודנה שרירה וקיימת גם היום, 10 ביוני 2018:

news box on SERP - monthly

(*) גרף ה- Google SERP Features tool של חברת advancedwebranking עוקב אחר ההתפתחות של השינויים הבולטים בפיצ'רים שגוגל מציגה בעמוד תוצאות החיפוש. הנתונים מעודכנים על בסיס יומי על-פני 11,000 ביטויים מנישות שונות.

משמעות הגרף לעיל היא שגוגל מציגה יותר ויותר תוצאות הכוללות חדשות בעמוד תוצאות החיפוש. מגמה זו בולטת במיוחד, וניתן לראות זאת בגרף השנתי:

news box on SERP - yearly

 

ומגמה זו בולטת גם בפרספקטיבה של השנתיים האחרונות:

news box on SERP - 2 years

 

תמונת מצב זו בולטת בדסקטופ יותר מאשר במובייל (ארה"ב, תמונה שנתית):

news box on mobile SERP - yearly

 

מגמת עלייה דומה דווחה גם בגרף התנודתיות של קטגוריית החדשות של SEMRush. כלומר, יש תנודתיות מתמדת ומסיבית בתוצאות החיפוש של Google, דבר המצביע על עדכון משמעותי של האלגוריתם המשפיע על אופן התצוגה של פיצ'ר החדשות:

NEWS - SERP volatility for the last 30 days

ובהשוואה בין מובייל לדסקטופ:

NEWS - SERP volatility for the last 30 days - mobile VS desktop

לפי SEMRush תנודתיות גבוהה הורגשה גם באנגליה בדסקטופ (ציון 9.3/10) וגם במובייל (ציון 9.2/10) ובאוסטרליה בדסקטופ (ציון 9.1/10) ובמובייל (ציון 8.8/10).

איך מחושב הציון ב- SEMRush? למעשה האלגוריתם שלהם בודק את תוצאות החיפוש עבור קבוצה קבועה של מילות מפתח על בסיס יומי ומודד כמה השתנו הדירוגים בסוף היום. השיטה המדויקת מבוססת על נוסחה פנימית של חברת SEMRush, אך הערך הכולל משקף את התנודתיות הכוללת של החיפושים באותו יום.

האם ציון גבוה או ציון נמוך מרמזים על משהו שלילי? לא בהכרח. גבוה או גבוה מאוד רק מרמז שחלו הרבה שינויים בדירוגים. ייתכן שיש שינוי באלגוריתם של Google, או סט של ענישות שהוכנסו לתוקף. בימים בהם הציון הוא גבוה מאד יש יותר סיכוי שהאתר שלכם ינוע בדירוגים בהתאם – אך הוא יכול לעלות באותה מידה שהוא יכול לרדת בדירוגים.

מה המשמעות של ציון נמוך? ציון נמוך פירושו שהדירוגים יציבים באופן יוצא דופן. אתרים מתעדכנים כל יום ויש לעתים קרובות כיוונונים והתאמות-קלות באלגוריתם של Google (שחלקם לא נעשו על ידי בני אדם), כך שהדירוגים יכולים להשתנות מעט בכל יום. לכן, יום רגוע יכול להיות קצת חשוד, אבל לא מסוכן. בדרך כלל, רואים את זה קורה בחגים גדולים.

 

חשוב לציין שהפלח שהחדשות תופסות מתוך העוגה השלמה של כלל הפיצ'רים שגוגל מציעה בעמוד תוצאות החיפוש הוא לא גדול באופן יחסי, אמנם מגמת העלייה מרמזת על החשיבות ההולכת וגדלה שגוגל מקנה לחדשות בעמוד תוצאות החיפוש. האם זה אומר שכדאי לכם לשנות את אסטרטגיית ה- SEO שלכם באתר ולהתחיל להציע לגולשים מדור או קטגוריית חדשות? לדעתי לא. יש לזכור שאתרי חדשות ובכלל כל ההתמודדות עם קידום של חדשות בתוצאות האורגניות היא אחרת לגמרי (הנה כמה מקורות רלוונטים: איך להגיש אתר ב- Google News Publisher?, ועוד מאמר על עדכון Google News שהופיע ב- Search Engine Journal ממש לאחרונה). יחד עם זאת, העלייה המסקרנת בנתח של החדשות מרמזת שאולי יותר חדשות בעמוד תוצאות החיפוש משמע שגוגל נערכת לשינוי באופן החשיפה והתצוגה של חדשות בעמוד תוצאות החיפוש; או אוליי בגלל שיותר ויותר גולשים מחפשים תוכן חדשותי, מביאה את גוגל להציג יותר פיצ'רים חדשותיים. בהקשר זה, מעניין לראות כי Rank Ranger מדווחים ש- 62.91% מכל תוצאות החדשות בעמוד החיפוש הן תוצאות AMP. אולי בגוגל מתכננים לשפר את התצוגה במובייל של קרוסלת החדשות? אולי תצוגת הדסקטופ תהפוך לדומה יותר באופייה לתצוגת המובייל? כרגע, אנחנו יכולים רק להסתכל על הגרפים ולהעלות השערות… כנראה שהולך להיות מעניין בזמן הקרוב.

חדשות - תצוגת מובייל

 

 

 

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.