כפי שפרסם Matt Southern מ- SEJ, גוגל שחררה את בונה האתרים שלה הנקרא "Website". עד כה, ההכרזה בארצות הברית הייתה "הכרזה שקטה" ודלה בפרטים. מייק בלומנטל, בלוגר חובב טכנולוגיה, התנסה בכלי ומדווח על פיצ'רים רבים שחסרים בבונה האתרים החדש של גוגל שקיימים היום ברוב המערכות לניהול תוכן, כמו היעדרם של כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות, סכמות המאפשרות לגוגל לזהות את המשמעות של אובייקטים בעמוד, שליטה על תגיות ומטא-תיאורים ודרך קלה ליצירת כפתורי הנעה לפעולה (שזה פחות או יותר מה שכל עסק רוצה – למכור).

דרך אגב, שם התוסף החדש לא נבחר בכדי, אלא ככל הנראה אחת הסיבות לפשטות שם הכלי היא עקב נפח החיפושים הרב שלו – 450,000 חיפושים בחודש (לפי מתכנן מילות המפתח, ללא פילטור לפי מדינה).

 

לפני כחצי שנה גוגל פרסמה נתון מעניין שכ- 60% מהעסקים הקטנים בעולם – אין להם אתר אינרטנט כלל. לכן אחת המטרות של גוגל היא לכבוש את השטח הפרוץ הזה. מעתה ואילך יוכלו בעלי עסקים קטנים בעולם ליצור אתר אינטרנט דרך Website מהנייד ומהדסקטופ.

 

Google's Website

 

Website הוא תוספת מדליקה ל- Google My Business, ומשמעות הדבר היא שתהיו חייבים להיות רשומים ב- GMB Listing על מנת להשתמש בכלי החדש הזה. את כל המידע לאתר שלכם גוגל תשלוף מהחשבון שלכם, ולכך תוכלו בקלות להוסיף תמונות ולעשות קוסטומיזציה בהתאם לצרכים שלכם. כך גוגל יודעת עליכם הרבה מאד פרטים ומקלה על תהליך בניית האתר והתאמתו למנוע החיפוש. במידה שעדיין איכם מופיעים ב- GMB Listing, בהורדת האפליקציה (GMB), גוגל תזמין אתכם להצטרף לרשומותיה ובה בעת ליצור אתר בפחות מ-5 דקות עבודה. אם כבר יש לכם חשבון, תוכלו בתוך GMB לבחור באפשרות "נהל מיקום", ואז לבחור באפשרות Website מתוך התפריט. דרך חלופית ליצור אתר היא פשוט ללחוץ על עמוד הנחיתה המופיע בקישור הזה. אגב, מבדיקה שלי היום בבוקר הכלי עדיין אינו זמין בעדכון האפליקציה האחרון בישראל. ייתכן שזה ישתנה בשעות הקרובות.

 

לאחר שתפרסמו את האתר שלכם, כתובתו תהיה במבנה הבא:

“yourcompanyname.business.site.”

 

מכאן ואילך, תוכלו בהגדרות לבחור ברכישה של כתובת עצמאית משלכם, וגוגל תחבר בין הכתובת במבנה הישן לכתובתכם החדשה. כמו-כן, כדאי לדעת שכל שינוי שתעשו ב- GMB listing שלכם, יבוצע במקביל גם באתר.

עדיין הרבה ערפל אופף את הכלי החדש, ורב הנסתר על הגלוי. אמשיך לעדכן בהתפתחויות מעניינות.

אם יש לכם תובנות, שאלות ונושאים נוספים שתרצו להעלות בהקשר זה – אתם מוזמנים לכתוב בתגובות מטה כל העולה על רוחכם.

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.