מפגשי ה- Google Webmaster Hangout אלו הן שיחות וידאו שבהן גורם בכיר בגוגל משוחח על נושאים הקשורים למנהלי אתרים ומקדמי אתרים ובכל פעם קבוצה של 100 איש יכולים להצטרף לשסן, ולשאול שאלות שקשורות לקידום אתרים. במאמר הזה זיקקתי עבורכם את התובנות העיקריות שעלו בשני המפגשים האחרונים בתאריכים ה- 26 וה- 29 ביוני מפי ג'ון מולר, אנליסט טרנדים בכיר מטעם גוגל. רוב הנושאים ילוו בהפניות למקורות רלוונטיים. בסוף המאמר אציג את הטאץ' האישי שלי ואת המסקנה שלי מכל האמור.

 

ה- API של App Indexing יהיה מוגבל ל- Job Listings בינתיים

אין תוכניות מיידיות להרחיב את אינדוקס ה- API לתוכן שאינו בגדר רשימות של משרות. גוגל תצטרך לראות איך זה עובד וכיצד אנשים משתמשים בזה לפני שהיא תשחרר אותו באלמנטים אחרים של חיפוש (מקורות נוספים: מידע על Job Posting באתר למפתחים של גוגל, אודות השחרור של App Indexing API ב- SEL)

 

 

תפתחו לאינדוקס רק תוכן בשפת המקור במידה שאתם משתמשים בשירותי תרגום אוטומטי

תוכן המתורגם אוטומטית מוצג כתוכן שנוצר באופן אוטומטי על-ידי גוגל. אם ברצונכם לבצע תרגום אוטומטי, תנו ל- Googlebot לאנדקס את תוכן השפה המקורי ותנו למשתמשים שלכם אפשרות 'תרגמו דף זה' (שמבוצעת בפועל ב- JavaScript).

אותות שונים קובעים את הבחירה של גוגל בגרסה הקנונית

ג 'ון אישר כי rel canonical, redirects, קישורים פנימיים, פרמטרים של כתובת האתר וה- sitemaps – הם כל האותות בהן גוגל משתמשת כדי להחליט איזה עמוד הוא הקנוני מתוך קבוצה של דפים שקובצה לה יחדיו.

קצת רקע: מקדמי ובעלי אתרים נתקלים בהתראות שגוגל שולחת על בעיות בבחירת הגרסה הקנונית של עמוד מסוים. כמעט בכל המקרים, גוגל אינה מפרטת מדוע היא בחרה עמוד מסוים כגרסה הקנונית (על אף שבעל האתר בחר גרסה אחרת). גוגל עושה הצלבת נתונים בין כל הפרמטרים שאוזכרו לעיל, ולפיהן היא בוחרת מה הגרסה הנכונה ביותר בעיניה.

 

בחירה בגרסה קנונית אינה משפיעה על הדירוגים של קבוצת עמודים מסוימת

גוגל פשוט תציג את כתובת ה- URL מתוך קבוצת עמודים שהוגדרו כ- canonicalised (עמודים המצביעים על עמוד אחר כעמוד הקנוני). הדירוגים ישארו אותו דבר לאותה קבוצת כתובות – לא משנה איזה עמוד נבחר על-ידי גוגל בסופו של דבר כעמוד הקנוני והעמוד שיוצג בתוצאות החיפוש.

גרסת המטמון של גוגל משתמשת ב- HTML לא מרונדר

אם אתם משתמשים ב- JavaScript כדי להציג מגה-תפריט, שימו לב לכך שהוא עשוי שלא להופיע כראוי בגירסה השמורה של דף, מכיוון שזו משתמשת ב- HTML ולא בגרסה המרונדרת. אין פירוש הדבר שגוגל אינה מאנדקסת את התוכן המופעל על ידי JavaScript.

תוכן שאינו מוצג כברירת מחדל יופיע בתוצאות החיפוש רק עבור שאילתות ייחודיות

תוכן שאינו גלוי כברירת מחדל לא יקבל משקל רב בתוצאות החיפוש, אך הוא יוצג אם משתמש מחפש במפורש תוכן זה, במיוחד אם הוא תוכן ייחודי. תוכן זה לא יטופל באופן שונה עבור Mobile-First Indexing (לחיצה על הקישור תפתח את המאמר בכרטיסייה חדשה)

עשו שימוש בשפה אחת בכל עמוד על מנת להבטיח שהוא באמת יוצג בחיפוש

אם אתם מציגים יותר משפה אחת באותו דף, גוגל עשויה להתקשות להבין מהי גרסת השפה העיקרית באותו עמוד, ואם היא צריכה להופיע בשאילתות עבור רק אחת מהשפות.

הסרץ' קונסול של גוגל עשוי שלא להציג מידע עבור אתרים אחרים שלכם המכילים תוכן בשפה זהה כאשר הם מכילים תוכן זהה

מידע מה- Hreflang עשוי להיות מוצג רק עבור אתר אחד מבין האתרים שלכם בסרץ' קונסול במידה שהתוכן הינו זהה לאתרים אחרים שלכם המשתמשים באותה שפה, לדוגמה, אתר באנגלית-בריטית ואתר באנגלית-אמריקאית. השתמשו בכלי החדש של גוגל – Inspect URL כדי לאתר בעיות שכאלה.

ייקח לגוגל שנים להעביר את כל האתרים בעולם ל- Mobile-First Index

ג'ון אישר כי זה יכול לקחת לגוגל שנים להעביר את כל האתרים בעולם ל- Mobile-First Index כי ישנם אתרים רבים שאינם מוכנים עדיין. בגוגל בוחנים את הדרכים השונות כיצד לספק לאנשים את המידע המועיל ביותר, כדי לגרום לאתרים שלהם להיות ערוכים ומוכנים לעדכון המובייל האמור.

לפעמים גוגל משתמשת ב- ETAGS או ב- Last-Modified האדרס על מנת להפחית רוחב-פס של בקשות

האדרס מסוג ETAGS או Last-Modified יכולות לסייע לגוגל להפחית את כמות רוחב-הפס הדרושה לבקשות, אך לא תמיד גוגל עושה בהן שימוש.

 

 

עדכון מהירות הדף יעשה שימוש בסולם (סקאלה) להערכת מהירות

עדכון מהירות הדף יהיה בקנה מידה שבו: ככל שדפים המהירים יותר, כך גוגל תוכל לקחת זאת בחשבון (לטובת דירוגים). גישה זו עומדת בניגוד לעדכון המהירות הקודם של גוגל, שרק הבדיל בין דפים איטיים מאוד לבין כל שאר הדפים. תמצתתי לכם את עקרי הדברים של מולר כפי צוטט ב- SEROUNDTABLE:

"אלגוריתם מהירות זה שונה מהעדכון שהתרחש ב-1 באפריל 2010 בכך שהוא לא רק מודד דפים איטיים מדי (ומשפיע על דירוגם, ע.ל.), עדכון המהירות החדש פועל ב"סולם הדרגתי" ושיפורים קטנים והדרגתיים במהירות האתר יכול לעזור לשפר את הדירוג שלכם במקצת (בהתאם לגודל והדרגתיות השינוי, ע.ל.)"

אזהרות הורדה נדירות בסרץ' קונסול של גוגל אינן כוללות כתובות שנדגמו

אזהרות הורדה נדירות מוצגות בפני המשתמשים ב- Search Console. אמנם גוגל לא הצליחה לבדוק את הקבצים שהורדו מהאתר. כתובות לדוגמה אינן מסופקות, שכן אנשים יכולים לתחמן את המערכת על-ידי מחיקת הקובץ והחלפתו באחד חדש שיעשה אף יותר נזק.

גוגל מתעלמת מקישורים המופיעים בהודעות לעיתונות (תכני PR)

קישורים שאתם משיגים מהודעות לעיתונות זוכים להתעלמות מוחלטת ברוב המקרים, משום שגוגל יודעת שחברות מפרסמות אותן בעצמן. ג'ון אינו ממליץ להסתמך על קישורים היוצאים מתוך הודעות לעיתונות כאסטרטגיה לבניית קישורים.

 

 

גוגל מתייחסת למטא-ריפרש כהפניית 301 לכל דבר ועניין

גוגל מתייחסת אל מטא-רענון כהפניית 301, ומשמעות הדבר היא שתוכן שגוי עשוי להיות מאונדקס. לדוגמה, עמוד מוצר עם מטא-רענון לעמוד תשלום, משמעו שעמוד התשלום עשוי להתאנדקס במקום עמוד המוצר – שהוא התוכן שתרצו שיתאנדקס.

מה המסקנה שלי מכל זה?

בשני הסשנים האחרונים ג'ון מולר בחר להתייחס לסיבות שמפאתן גוגל מבצעת החלטות הקשורות לדירוג. הסרץ' קונסול החדש הביא עימו הסתכלות יותר מקוטלגת ומעמיקה על הבעיות הטכניות באתר. כלומר, גוגל בוחרת לספק יותר פרטים על האופן שבו היא מכניסה לאינדוקס עמוד מסוים ולא עמוד אחר. כל ההתראות החדשות בסרץ' קונסול גורמות לבעלי אתרים לשאול המון שאלות, וג'ון מולר מצידו מדבר בפתיחות – שלא אופיינית לגוגל – על פקטורים המשפיעים על דירוגים.

לדעתי, גם העובדה שגוגל החלה להגביר את כמות מפגשי ההדרכה הללו מול בעלי האתרים וגם העובדה שגוגל נותנת יותר מידע על הפרמטרים בהם היא עושה שימוש רק מחזק ומוכיח את החשיבות שגוגל רואה בקידום אורגני, וכפי שג'ון אמר בכנס ברייטון (קישור לתקציר בעברית של כל מסקנות הכנס): "קידום אתרים אורגני לא הולך לשום מקום בעתיד הנראה לעין", ואני אוסיף: הוא בועט בכוח יותר מתמיד.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.