מהם Google Posts? אלו-הם פוסטים שמפורסמים דרך Google My Business ומאפשרים לכל בעל עסק להפנות גולשים ממידע המוצג בעמוד תוצאות החיפוש ישירות אל האתר שלו. בעלי אתרים רבים משתמשים בהם על מנת להציע קופון או הנחה או אירוע או המאמר האחרון שימשוך את הגולשים מעמוד תוצאות החיפוש אל האתר של בעל העסק. פוסטים אלו יכולים להופיע בעמוד תוצאות החיפוש גם אם לא חיפשתם בדיוק עסק ספציפי, אמנם החיפוש שלכם היה קשור בצורה עקיפה למשהו שפורסם בפוסט האחרון של Google My Business של עסק מסוים. תוצאות אלה, בשונה מתוצאות רגילות תופענה לצד התוצאות הרגילות, בראש עמוד תוצאות החיפוש מצד שמאל (בישראל).

כל ההקדמה היפה הזו הייתה רק כדי לספר לכם שגוגל עושה לאחרונה מהלך מעניין מאד, כך דיווח בארי שוורץ מ- seroundtable.com. גוגל החלה לשלב בין Google Posts לבין AMP Stories. כזכור, סיפורי איי.אם.פי היא דרכה של גוגל להתחרות ב- Stories של פייסבוק ואינסטגרם, כלומר, אלו עמודים שנטענים בפחות משנייה ובה בעת משפרים את המעורבות של הגולשים עם התוכן שלכם באתר על-ידי "מצגות תוכן" עם ויזואליות משופרת ונוחות משתמש למכשירים ניידים. כיום, כאשר תקלידו אירוע כמו "stanly cup" (בארה"ב בלבד), לצד תוצאות החיפוש גוגל תציג לכם Google Posts מונפשים, ואם תבחרו ללחוץ על תוצאות אלו מיד יפתח בפניכם AMP Story מונפש; לחיצה נוספת על אחד הסליידים תפתח את הסרטון הרלוונטי. כך זה נראה:

 

למה גוגל עושה את המהלך הזה? זה אך טבעי שגוגל מנסה להטמיע ולשפר את החשיפה ואופן ההצגה של מוצר המדף החדש שלה – AMP Stories. לכן היא בוחנת כל מיני תצורות של הפיצ'ר החדש שלה גם כדי להעלות את הפופולריות שלו וגם כדי לנסות דרך A/B Testing אילו אופני תצוגה מייצרים יותר אינטראקציות גולשים בעמוד תוצאות החיפוש. אכן, גוגל מנסה להשאיר את הגולשים כמה שיותר בעמוד תוצאות החיפוש וגם מנסה לתת לגולשים כמה שיותר מידע מבלי להטריח אותם להיכנס לאתר כזה או אחר. אסכם זאת בקצרה: מהלך יפה של גוגל, וממליץ לכם להישאר מעודכנים כי אתם הולכים לראות כאלה עוד הרבה בקרוב.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.