הנה כל חדשות גוגל מחודש מרץ 2017:

      1. התחלתם להטמיע עמודים מואצים למובייל (AMP) – ייתכן שאתם תחוו את הבעיות הבאות:
        א. גולש בודד (או כניסה ייחודית) עשוי להיחשב כ- 4 אנשים, כאשר יגיע לעמוד AMP
        ב. כאשר גולש הגיע מעמוד AMP לעמוד רגיל (למשל, על-ידי קישור פשוט), הדבר יגרום ליצירה של סשן חדש באנליטיקס, למרות שמדובר באותו סשן.
        ג. אחוזי נטישה עשויים לעלות בגלל הסבר התהליך שלעיל: מאחר שכביכול סשנים חדשים נוצרים (בצורה שגויה כאמור), גוגל אנליטיקס יציג תמונה שגויה כאילו הגולשים עוזבים מהר את האתר שלכם על-אף שהם לא.
        ד. כמות עמודים הנצפים פר סשן (pageviews per session) יהיו נמוכים, כאשר גולשי AMP יעברו מעמוד AMP לעמוד רגיל בסשן בודד
        ה. גולשים המגיעים לעמוד AMP מעמוד תוצאות החיפוש ועוברים לעמוד אחר, הם יופיעו באנליטיקס כאילו היו מבקרים חדשים המגיעים מטראפיק המוגדר כריפרל (referral), ולא כגולשים המגיעים מטראפיק אורגני
        אגב, Malte Ubi, מי שמוביל היום בגוגל את פרויקט ה- AMP אישר את קיומה של הבעיה.AMP EXAMPLE
      2. בינג התחילה להוסיף פילטרים לחיפוש מסעדות שקרובות לתחנות-פוקימון. הזויי לחלוטין. אגב, הנה מאמר שכתבתי בנושא >> “פוקימון גו – איך לעשות קידום אתרים לעסקים מקומיים?”Bing filters - pokestops
      3. ביל מ- SEObytheSEA מספק הצצה נדירה לפטנט של גוגל “אנשים גם שואלים” ומסביר שציון האיכות לתשובות מבוסס על כמה מרכיבים:
        א. ציון האיכות של העמוד שסיפק את התשובה
        ב. איכות התשובה ואופיה: אורך, מרכיבי תשובה, מושגים שצוינו בתשובה וכו’
        ג. אם קיימות מספר תשובות זמינות עבור אותה שאלה, התשובות הללו ידורגו או יתועדפו לפי כמות המושגים בתשובה שחוזרים על עצמם בתשובות דומות לאותה שאלה.people-also-ask
      4. AMP – לא רק עמודים שנטענים בפחות משנייה: מגוגל מדווחים על 1,700,000 עמודי AMP, ו-35 מיליון עמודים חדשים המתווספים לעמוד תוצאות החיפוש מידי שבוע ו- 860,000 אתרים המשתמשים בעמודי ה- AMP. בכנס ה- AMP של גוגל בניו-יורק דווח כי לעמודי ה- AMP יחשפו בקרוב עוד מיליארד משתמשים, ומנועי החיפוש הסיניים, ביידו וסוגו, כבר מתחילים לאמץ את הפרוייקט הנחשק הזה! (מקור: SEL)
        כנס ה- AMP בניו-יורק

        כנס ה- AMP בניו-יורק

         

      5. עדכון “פרד” של גוגל: אחרי שבחן 70 אתרים, מדווח בארי שוורץ מ- Search Engine Roundtable ש- 95% מהם חולקים שני דברים במשותף:
        1. הם אתרים מונעי-תוכן (content-driven)
        2. הם עושים שימוש לא פרופורציונלי ומוגזם בפרסומות אדסנסעדכון פרד - העדכון האחרון של גוגל
      6. עדכון אלגוריתם של גוגל הולך לפגוע ב- 0.1% מהשאילתות, כך מדווח פול האר מגוגל. האלגוריתם פוגע באתרים המכילים מידע פוגעני, מקומם, לא מדויק ואתרי שנאה.
      7. האם עמודי שגיאה 404 מצביעים על אתר לא איכותי? שוב מדגיש ג’ון מולר: “לא זה בהחלט לא המקרה”. עמוד, באופן טבעי, לא חייב לחיות לנצח, וזה בסדר גמור. עמודי שגיאה 404 לא פוגע באיכות של האתר
      8. קרה לכם פעם שגוגל אינדקסה ספריות שלא אמורות כלל להופיע בתוצאות החיפוש? הנה דרך לפתור זאת על-ידי הוספת 2 מילים בלבד לקובץ htaccess >> https://productforums.google.com/forum/#!topic/webmasters/44NSHyQWDkA de-index folders in htaccess
      9. גוגל מוסיפה קרוסלת מאמרי איי.אם.פי (עמודים הנטענים בפחות משניה) גם לפיצ’ר “אנשים חיפשו גם” amp people also looking for
      10. פרד, העדכון האחרון של גוגל שהתרחש בין 9-14 בחודש מרץ, בלבל הרבה מקדמי אתרים: האם הוא היה קשור למודעות אדסנס? האם לקישורים?האם ל- PBNs? פרטים נוספים בכתבה של ג’ניפר סלאג בנושא
      11. גארי איליס, הדובר של גוגל על העיכוב בשחרור עדכון Mobile First Index: “לא נשחרר את העדכון עד שלא נראה נייטרליות באיכות התוצאות”; ואני מוסיף: אנחנו לקראת עידן שכל כולו מובייל והעדכון הזה בדרך לשנות את כל דירוגי תוצאות החיפוש למובייל-אוריינטד.mobile first index - glenn gabe
      12. עד כה דווחו בגוגל שמהירות אתר לא תחשב לפרמטר המשפיע על דירוג האתר בעדכון Mobile First Index, ועכשיו בגוגל מתחילים להשמיע קולות אחרים. גארי איליס, הדובר של גוגל, ציין בכנס SMX האחרון שמהירות אתר דווקא כן תהווה פרמטר שמשפיע על דירוגים בעדכון הקרוב. רק אני לא מופתע מכל ההכרזות האלה?! כנראה שלא…

      13. לאחרונה דיווחה רבקה סטאנס ב- Search Engine Watch שגוגל שיחררה את הפיצ’ר החדש שלה באנדרואיד – “קיצורי דרך בחיפוש”. פיצ’ר שנועד לספק תשובות מהירות לשאלות על-ידי מספר לחיצות בלבד.
      14. איך גוגל יודעת להציג עסקים קשורים לעסק שלכם בפיצ’ר “אנשים גם שואלים”? גארי איליס, הדובר של גוגל, בכנס SMX האחרון: אנו נוטים להציג עסקים קשורים בהסתמך על הקטגוריה אליה אתם משייכים את העסק שלכם ב- Google My Business google my business
      15. גוגל החלה לעשות ניסויים חדשים בעמוד תוצאות החיפוש במובייל, ולהציג את שביל פירורי הלחם מעל הטייטל של האתר >> url above title in results page
      16. חדש: גוגל מאפשרת לראות תאריך של פרק אחרון לסדרות ובה בעת פרטים על אותה סידרה שחיפשתם >> last episode on google serp
      17. גוגל שחררו פיצ’ר ב- Google Maps המאפשר לשחק פקמן ברחובות העיר שלכם. בדקתי את הפיצ’ר הזה בערים הגדולות בישראל, ומסתבר שעדיין לא ניתן לשחק פקמן במחוזותינו, אז קפצתי למיאמי ביץ’ לשחק בין הרחובות האהובים עליי 🙂 pacman on google maps

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.

  • ירדן פריש

    אז לאור כל הבעיות המוצגות כאן בראש המאמר, האם היית ממליץ עדיין על הטמעת AMP?

    • AMP זה פרויקט יחסית חדש, ולכן כמו לכל פרויקט חדש צריך לקחת בחשבון חבלי-לידה. אמנם גוגל משקיעה את מלוא המאמצים כדי שהוא יהיה פרויקט הדגל שלה.
      שורה תחתונה – לדעתי בהחלט.