בשורות הבאות תוכלו למצוא רצף כרונולוגי של כל חדשות גוגל ביוני 2017, המלווה בתצלומי מסך הישיר מעמוד תוצאות החיפוש:

29 ביוני: גוגל דיווחה בבלוג שלה לעסקים קטנים שהיא עדכנה את הכלי לבדיקת מהירות אתרים. אם בעבר הכלי רק התייחסות לאתר שלכם (או לאתר שהזנתם), היום בעדכון החדש הכלי יגיד לכם גם כמה מבקרים אתם מפסידים בגלל בעיות מהירות וגם איפה אתם עומדים בהשוואה למתחרים שלכם. כמו-כן, כפי שהיה בעבר, הכלי עדיין מספק המלצות אופרטיביות על מנת שתוכלו לשפר את מהירות האתר.
אתם מוזמנים להתנסות – 

https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

כלי לבדיקת מהירות אתר

כלי לבדיקת מהירות אתר

כלי לבדיקת מהירות אתר

כלי לבדיקת מהירות אתר

כלי לבדיקת מהירות אתר

כלי לבדיקת מהירות אתר

28 ביוני: גוגל שמה סוף לקישורי ווידגטים! מארי היינס, בעלת סוכנות לקידום אתרים, מדווחת שכמה מלקוחותיה נענשו בגלל שהשתמשו בקישורי ווידגטים. 

בעבר כבר עלה הנושא לכותרות, אך בהקשר של exact achor text. ג’ניפר סלאג, מ- TheSEMPost, מציינת שלא היה ברור בזמנו מה הדין לגבי אנקורים הכוללים את שם המותג בלבד (לא exact anchors). 

לקוחותיה של מארי היינס מספרים שקיבלו ענישה ידנית, ובהסבר היה רשום במפורש (על ידי דוגמה) כי נענשו בעקבות שימוש בווידג’טים הכוללים קישור תוך שימוש באנקור הכולל את שם המותג. וזה סוגר את הסאגה.

ווידג’טים הכוללים אנקור עם שם המותג

27 ביוני: איבדתם נתונים באנליטיקס / סרץ’ קונסול? 

בעל אתר שאל בפורום המוצרים של גוגל: “איבדתי את הנתונים בגוגל אנליטיקס ובסרץ’ קונסול. לא זכור לי שעשיתי משהו שיגרום לזה. ביצעתי אימות מחדש וכעת כל הנתונים של האתר אבדו. מה עליי לעשות כדי לשחזר את המידע?”
גוגל ענו: “האתר המאומת הוא גרסת ה-www של האתר, בעוד הגרסה ללא ה-www מתאנדקסת בתוצאות החיפוש. אמת שוב באנליטיקס ובסרץ’ קונסול את הגרסה ללא ה- www, למשל example.com, ותוכל לראות שוב את המידע כשם שהיה”

26 ביוני: העברתם את האתר שלכם לגרסת HTTPS ונתקלתם בבעיות? בעל אתר פרסם בפורום המוצרים שאלה: “העברתי את האתר לגרסה מאובטחת ואחרי שנה עדיין גרסת ה-HTTP מופיעה בתוצאות החיפוש. מה אני מפספס?”

תקצרתי עבורכם את הפתרון:
1. הכניסו דוגמה של כתובת לכלי Fetch as Google

2. אח”כ בחרו באפשרות Fetch and Render

3. בדקו שאתם מקבלים תגובה בדו”ח – Redirected

4. לחצו על Redirected וידאו שב- Header מופיע 301 ושזה אכן מפנה לגרסת ה’ HTTPS

5. בדקו בקוד של העמוד שבחרתם שיש הגדרת canonical לגרסה המאובטחת
גם אם אתם עדיין מופיעים כ- HTTPS בעמוד תוצאות החיפוש, אל דאגה זה רק איך גוגל מציגה את הכתובת הזו באופן זמני. זה ישתנה ונכון לסט הפעולות שהײַתם צריכים לעשות – אתם מכוסים ואין לזה שום השפעה על הדירוגים של האתר שלכם.

25 ביוני: בארי שוורץ פרסם ב- SERoundtable, שגוגל מאפשרת באמצעות פיצ’ר חדש שנקרא Google Posts, לפרסם פוסטים דרך הליסטינג שלכם ב- Google My Business, שיופיעו היישר בתוצאות החיפוש. משמעות הדבר היא שבתוך שניות פוסט שפרסמתם יופיע בעמוד תוצאות החיפוש

22 ביוני: מסך הבית של גוגל אנליטיקס השתנה! עכשיו הוא כולל:

1. טראפיק בתקופת זמן נבחרת

2. יוזרים פעילים בזמן אמת

3. עמודים פעילים מובילים

4. רווח בתקופת זמן נתונה

5. המרות בתקופת זמן נתונה

6. סשנים בתקופת זמן נתונה

7. בחלק התחתון של המסך מופיע איזור “איך אתם משיגים משתמשים?” והמידע המוצג כולל פרטים על ערוץ, מקור התנועה, אמצעי והפניות. אג’איי נאיינאני, מנהל פרויקטים בגוגל אנליטיקס, מדווח שהעדכון של מסך הבית החדש זמין כבר עבור 50% מהיוזרים. אצלי הגרסה החדשה הייתה זמינה כבר בתחילת השבוע.

21 ביוני: קאסי גילאט, מסכמת ב- SEL את הסשן המרתק של SMX Advanve שעסק בזיהוי ותגובה לעדכוני אלגוריתם של גוגל. כך מתמצתת את דבריה של ידידתי הטובה ומנהלת תחום השיווק ב- SEMRush, אולגה אדריאנקו: “מתוך 28 שינויים אלגוריתמים שזוהו על ידינו, רק 2 אושרו רשמית על ידי גוגל”. 

מארי היינס הציעה צ’קליסט קצר המסכם את הפעולות שיש לעשות על מנת לזהות שינוי אלגוריתם:

1. בדקו את Search Console – אם קיבלתם ענישה ידנית, אתם תראו זאת שם

2. בדקו אילו עמודים חוו ירידה בטראפיק – אם מדובר בעמוד אחד, זה לא עדכון אלגוריתם

3. בדקו את כל הטראפיק האורגני – אם האתר שלכם ספג עדכון אלגוריתם אתם תראו ירידה רק בערוץ האורגני 

4. בדקו את (המיקומים של) המתחרים שלכם – האם חל שינוי אצל המתחרים שלכם? זכרו שעדכוני אלגוריתם נוטים לפגוע בסוג מסוים של תוצאות (למשל, עמודים דלים בתוכן) ובסוג מסוים של תעשיות (למשל, אתרי ספורט, או אתרי חדשות).

אנקדוטה כללית מעניינת מהכנס: ג’ף פרסטון, Senior SEO, בדיסני מספר שהם החליטו להסיר 80,000 עמודי שהיו בהם מעט מאד מבקרים, ובמקום לראות ירידה הם חוו עלייה משמעותית בטראפיק האורגני. 

19 ביוני: גארי איליס מגוגל מדווח מכנס SMX Advance, שגוגל לא הולכת לשחרר את הדו”ח המראה נתונים על המצב של האתר שלכם ב”ממלכת התשובות הישירות”. זאת, כך מסתבר, נובע משיקולים פוליטיים – גוגל עדיין לא השתכנעה שהפיצ’ר הזה יסייע למפרסמים שלהם >>

18 ביוני: גוגל שחררה את “Website” הכלי החדש שלה לבניית אתרי אינטרנט. נכון לעת עתה, גוגל יצאה בהכרזה שקטה בארה”ב, שעדיין דלה בפרטים. אני מזמין אתכם לקרוא עוד אודות הכלי במאמר שפרסמתי על Website בקישור הבא

Google's Website

14 ביוני: אנחנו על המפה! אנדרואיד החלה לקרוא RSS באופן אוטומטי. אחד מקוראי הבלוג שלנו שלח תצלום מסך הממחיש איך מאמר שפורסם רק לפני מספר שעות בסרצ’י, כבר מופיע בפיד החדשות שלו >>

13 ביוני: הטבלה התקופתית של גורמים המשפיעים על SEO פורסמה על ידי דני סאליבן מ- SearchEngineLand, ובה עלה כוחם של פקטוריי מובייל, “תשובות ישירות” ומהירות אתר; לעומתם, גורמים הקשורים לזהות האתר וגורמים חברתיים הפכו לפחות רלוונטיים.
האות הראשונה בכל משבצת מייצגת את הקטגוריה (למשל, ארכיטקטורה של אתר), בעוד האות השנייה מייצגת שייכות לסאב-קטגוריה (למשל, מובייל) והמספר מייצג את המשקל הנע בין 3- (פחות חשוב) ל 3 (יותר חשוב).

גורמים המשפיעים עם קידום אתרים 2017

12 ביוני: גוגל שחררה דו”ח חדש – דוח חוויית השימוש במודעות. כל הפרטים על הדו”ח החדש, תצלומי מסך והפניות למדריכים של גוגל להיכרות עם הכלי

דוח חוויית השימוש במודעות

11 ביוני: איך גוגל מתמודדת עם אתרים ההמחייבים פופאפ?
אתרי משחקים אונליין ואתרים המוכרים אלכוהול מחייבים מערכת אימות לגיל הגולשים שלהם. כעת עם ההנחיות החדשות לפופאפים הדבר עומד בסתירה מוחלטת לאותה מערכת לאימות גיל המתבטאת לרוב בחלון שקופץ באתר ומונע מהגולשים לצפות בתוכן טרם אימות גילם.
ג’ון מולר מגוגל משיב: במקום הפנייה לחלון פופאפ, השתמשו ב- Popup-style DIV. כלומר, פופאפ שלא מונע את טעינת העמוד בכניסה והוא חלק מהקוד (ולא מצריך למשל מערכות ג’אווה המוטמעות דרך תכנות צד שלישי).

איך להתמודד עם פופאפים?

4 ביוני: גוגל החלה לדחוף בבולטות את שאילתות חיפוש המסעדות באזור, בהציגה התראות המזמינות גולשים לבצע חיפוש מסעדות באזור גם כאשר הגולשים לא חיפשו שום דבר שקשור לתחום המזון.
ג’ניפר סלאג מציגה דוגמה לחיפוש שביצעה גולשת עבור הביטוי “נועם חומסקי רוסיה טראמפ”, שכמובן אין לו שום קשר לתחום המזון, ועדיין גוגל מציגה את ההתראה: מצאו מסעדות פופולאריות המציעות ארוחות ערב על ידי הקלדת הביטוי “מסעדות באזור” (תרגום חופשי).

מעניין לשים לב גם לעובדה שגוגל מציעה גם את שאילתת החיפוש וגם לא פחות חשוב שימולב לשעה. לגבי השעה – ההתראה מגוגל הופיעה בעת חיפוש בשעות הערב, מתוך הנחה שזו שעה יותר פופולארית להגיע למסעדה. את זה אנחנו יודעים כבר שגוגל יודעת ומציגה שעות ביקור בעסקים בגרף הידע המפורסם >>

פיצ'ר ההמלצות של גוגל על מסעדות מקומיות

1 ביוני: גוגל 360 – למי שטרם הספיק להכיר, כאשר מחפשים שם של מקום, ולאחר מכן לוחצים על קוביית התמונות מצד ימין; תוכלו לפלטר רק תמונות 360 המאפשרות אף טיול באזור. חשוב לציין, שבשונה מבעבר שהיה ניתן להשתמש רק בצילומי 360 של “גוגל סטריט וויו”, היום תוכלו למצוא הרבה צילומי 360 שהועלו על-ידי משתמשים שביקרו במקום. נסו למשל: “פארק גורן” או “פארק איילון קנדה”

Google 360

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.