בשורות הבאות תוכלו למצוא רצף כרונולוגי של כל חדשות גוגל ביולי 2017, המלווה בתצלומי מסך הישיר מעמוד תוצאות החיפוש:

25 ביולי: גוגל הוסיפה לאחרונה שדרוג קטן ומגניב לתיבת התשובות הישירות כאשר מחפשים תרגום של מילה מסוימת.

עד היום כאשר חיפשתם [ביטוי] + [define] הייתם מקבלים את התרגום של אותו ביטוי מחופש. העדכון האחרון לפיצ’ר הזה היא ההוספה של תיבה קליקבילית של חיפוש.

תרגום - תשובות ישירות

בהקלדת הביטוי תוצאות החיפוש בעמוד לא ישתנו, רק התיבה. כלומר, אתם עדיין תראו את תוצאות החיפוש של המונח הראשון שחיפשתם. מלבד זאת, תתווספנה כמה הרחבות נוספות, כמו שימוש בביטוי לאורך זמן.

תוספות אלה נחשפות רק בלחיצה על “הצג עוד”.

שימוש לאורך זמן

זה שדרוג מגניב במיוחד לאנשים שאוהבים לעבוד עם תכנת תרגום פתוחה כשהם קוראים תוכן באנגלית ברשת.

  • באנגליה – ללא עדכון
  • ארצות הברית – עודכן
  • ישראל – אל תצחיקו אותי…

20 ביולי: גוגל בודקת מספר וריאציות
של ממשקי משתמש במובייל פחות צבעוני בדיקה זו כוללת הוספה של תכונה מעניינת – הוספת לחצנים בסגנון של בועה במקום קישורי sitelinks הרגילים בחלק התחתון של חלק מתוצאות החיפוש. הסייטלינק מוצגים במעין קרוסלה – דבר המאפשר לגוגל להציג עוד לינקים מעבר ל-4 שהיה עד כה באופן דיפולטיבי. יש לדבר הזה מספר משמעויות:
1. זה תופס יותר נדל”ן בעמוד
2. מגדיל את אזור הלחיצה והופך זאת ליותר נוח לשימוש
3. מאפשר קפיצה לא רק לעמודים אחרים אלא גם לאזורים בתוך העמוד (ראו עוגן)

google-mobile-ui-round-buttons-1

16 ביולי: גוגל מתכוונת לצאת עם פיצ’ר חדש שיאפשר לכם לשתף את הסטטוסים, התמונות והסרטונים שלכם ב- Google Earth. כל אלו יפורסמו במפת Google Earth של כדור הארץ, ויהיו משוייכים למיקום שבו התרחשו ההרפתקאות שלכם. הפוסטים יהפכו בתורם לחלק מההיסטוריה הקולקטיבית של אותו מיקום גיאוגרפי, יקשרו אתכם למפה ויאפשרו לכם להוסיף נדבך ועוד נדבך לסיפור תוך כדי בנייתו. רבקה מור, דיירקטורית של Google Earth, מספרת שהפיצ’ר יהיה זמין בשנתיים או שלוש הקרובות. ברגע שהפיצ’ר החדש יהיה זמין לציבור הרב, תוכלו לשתף את החוויות שלכם באופן גלוי עם כל העולם או לחילופין עם חבריכם הקרובים בלבד (לקריאה נוספת: mashable)

“הסיפור של ההיסטוריה המשפחתית שלך, סיפור הטיול האהוב עליך – זה יכול להיות כל דבר”, אמרה מור לרויטרס. “זה לא חייב להיות עמוק.”

 

 

13 ביולי: מומחי קידום אתרים רבים עושים שימוש דיפולטיבי קנוניקל עצמי (העמוד מצביע על כתובתו באופן אוטומטי), אמנם אחרים מחליטים להימנע מהטרחה וליישם הפניות קנוניקל עצמיות רק לעמודים החשובים באתר או רק לעמודים שידוע שיש להם בעיות של כפילות. השאלה היא מה הפרקטיקה הנכונה?

“כן, אני ממליץ לעשות שימוש בתגיות קנוניקל עצמיות מאחר שזה מבהיר לנו איזה עמוד תרצו שבאמת נאנדקס, או מה הכתובת הנכונה כאשר העמוד מתאנדקס. גם אם יש לך עמוד אחד, לפעמים ישנן כמה גרסאות של הכתובת שיכולות למשוך את העמוד למעלה. לדוגמה, גרסת הכתובת עם פרמטרים נלווים, גרסה עם אותיות גדולות או קטנות, עם www או ללא www, את כל הדברים הללו ניתן לנקות על-ידי שימוש בתגית הקנוניקל”. (ג’ון מולר, גוגל האנג-אאוט סשן, 7.7.2017)

ג’ניפר סלאג, מ- TheSEMPost מציינת סיבה נוספת שמצריכה שימוש בקנוניקל – לעיתים אם התוכן שיכם יפורסם במקום אחר, שימוש בתגית קנוניקל ימנע מגוגל להתבלבל אצל מי נמצא המקור (כלומר, אצלכם, ולא אצל מי שהעתיק מכם את התוכן). אני רוצה לחזק את הדוגמה שלה על-ידי דוגמה שקרתה לי. בעבר חברה שעבדתי איתה פרסמה באתר שלה תוכן, ואפשרה לחברה אחרת
לפרסם את אותו התוכן (עם לינק חסות). כדי למנוע מגוגל לחשוב שמדובר בתוכן משוכפל או מועתק, השתמשנו בקנוניקל למקור.

 

12 ביולי: בארי שוורץ מ- SeroundTable מדווח על סימנים של תנודות המרמזים על עדכון אלגוריתם בעמוד תוצאות החיפוש, שהתרחש בסוף השבוע האחרון, וייתכן שתנודות אלו יתעצמו בימים הקרובים. הסימנים הורגשו בצורה דרמטית במיוחד ב- 9 ביולי. ב- WebMasterWorld דיווח אחד מבעלי האתרים:

“הטראפיק של האתר שלנו צנח הלילה (23:00-4:00″ ב- 5% במהלך ה- 14 יום האחרונים. לא עשינו שום שינוי באתר”

 

AccuRanker

AccuRanker

AdvancedWebRankings

AdvancedWebRankings

Algoroo

Algoroo

MOZCast

MOZCast

RankRanger

RankRanger

SEMRush

SEMRush

10 ביולי: גוגל אישרה ל- Search Engine Land שפוסטים שפורסמו דרך הפיצ’ר החדש “גוגל פוסטס” שהפוסטים נעלמים מהפיצ’ר לאחר 7 ימים מרגע פרסומם. היוצא מן הכלל בסיפור הזה הוא פוסטים המציינים אירועים, כלומר, פוסטים אלו נעלמים רק לאחר שהאירוע הסתיים. הדובר של גוגל:

“פוסטים מאפשרים לסוחרים לשתף עדכונים אקטואליים ורלוונטיים בתוצאות החיפוש ובגוגל מפות. על מנת להבטיח שהפוסטים הינם אקטואליים, הם נעלמים מתצוגת ברירת המחדל לאחר 7 ימים (או כאשר תאריך האירוע של הפוסט הנידון חלף). לעומת זאת, תצוגה היסטורית של אותם פוסטים זמינה תחת לשונית הפוסטים במכשירים ניידים”

ברודי קלארק שיתף תצלום מסך של התראה שגוגל שולחת לבעלי עסקים בגוגל מיי ביזנס, שהפוסט עומד לפוג >>

Google Posts is about to Expire

9 ביולי: גוגל שדרגה את גרף הידע שלה, והוסיפה את קרוסלת הטרנד. כאשר אתם תחפשו אנשים מפורסמים (פוליטיקאים, שחקנים, ספורטאים וכו’), גוגל תציג את פיצ’ר “אנשים גם חיפשו” (גרף הידע של סרנה וויליאמס לדוגמה):

people also look for on SERP כאשר תלחצו על אחת הדמויות המפורסמות, תעברו לקרוסלה המציגה את הקשר בין גרף הידע הראשוני לבין האנשים המפורסמים הקשורים אליו (מופיע מתחת לקרוסלה):

carousal - people also look for

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.