בעמוד זה תמצאו את החדשות העדכניות ביותר של חודש אפריל 2017. העמוד מסודר ברצף כרונולוגי ומלווה בתמונות שיקלו עליכם להבין איך כל השינויים של גוגל נראים בעמוד תוצאות החיפוש.

29 באפריל: מחפשים עבודה? גוגל החלה לפתח פיצ’ר חדש שיאפשר לכם למצוא עבודה היישר מעמוד תוצאות החיפוש! (ראו תמונה). אם תלחצו על הקישור “+עוד עבודות” גוגל תציג לכם פילטרים נוספים כמו: קטגוריות, שם המשרה, סוג, תאריך פרסום, עיר, סוג חברה ושם מעסיק. *כרגע הפיצ’ר הזה עדיין בשלבי ניסוי ולכן זמין רק עבור שאילתות מסוימות ויופיע רק במנועי חיפוש במדינות מסוימות. גוגל עדיין לא יצאה בהכרזה רשמית על הפיצ’ר המגניב הזה, אבל אני מאמין שנשמע על כך חדשות ממש בקרוב…

למצוא עבודה בגוגל

26 באפריל: בפורום המוצרים של גוגל ציין בעל אתר ששלחו אליו אלפי קישורי ספאם לעמוד הבית בלבד, ובעדכון גוגל האחרון הוא ספג פגיעה מטורפת במיקומי האתר והטראפיק שלו צנח ב- 30%. אז מה הוא עשה? העביר את כל התכנים מלבד עמוד הבית לדומיין חדש יחד עם הפניות 301. כאמור, רק לעמוד הבית לא ביצע הפניית 301. בשלב הבא דיווח על העברת הדומיין בקונסולת החיפוש ועשה הפנייה לעמוד הבית לזמן קצר ורק לשם הדיווח, אח”כ ביטל את הפנייה. כעבור זמן מה הכוח וכל המיקומים הקודמים שלו חזרו למקום הקודם לפניי הפגיעה.

25 באפריל: כפי שדווח בפורום המוצרים, נראה שגוגל החלה להציג בפיצ’ר הסיפורים הבולטים תמונות לא נכונות שלא קשורות למאמר אליו הן משויכות. גארי איליס מגוגל עונה: אנחנו מודעים לבעיה מטפלים בזה.

top stories feature - תמונות שגויות

21 באפריל: בחיפוש אחר שאלות כמו “איך עושים…” גוגל החלה להציג תוצאות וידאו המביאות אתכם בדיוק לנקודה בסרטון שבו הדובר מתחיל להראות איך עושים זאת ועוזרת לכם לדלג על כל קטע ההקדמה המייגע. איך גוגל יודעת איפה למקם אתכם בסרטון? לדעתי, היא לוקחת את הנתון הזה ממטריקה שנקראת “שימור קהלים” ביוטיוב שמצביעה על האיזור הכי נצפה בכל סרטון וסרטון. הנה תצלום מסך מעמוד תוצאות החיפוש עבור השאילתה “טשטוש טקסט בסרטון” >>

סרטוני how to בעמוד תוצאות החיפוש

19 באפריל: גוגל עדכנה את “גוגל מיי ביזנס” – מה החידושים?
– כמה אנשים צפו לכם בעסק בהשוואה בין חיפוש לגוגל מפות
– כמה אנשים חיפשו את העסק שלכם ישירות לעומת כמה אנשים מצאו אתכם תוך כדי חיפוש של קטגוריות מוצרים/שירותים אחרים

18 באפריל: גוגל החלה להציג תשובות ישירות כאשר את התמונה היא לוקחת מגוגל תמונות ואת התוכן לתשובה הישירה היא שואבת מהאתר שלכם. בדקו האם גם לכם זה קרה >>

תמונות של תשובות ישירות לא מהאתר שלכם

18 באפריל: גוגל מחזירה עטרה ליושנה?! גארי איליס מגוגל נשאל האם שימוש שופע בנופולאו לקישורים פנימיים עשוי לגרום לענישה לאתר מצד גוגל? איליס: “לא, אבל אם יש לך זמן לעשות זאת במקום דברים משמעותיים אחרים – אתה אדם בר מזל”. בחודשים האחרונים ג’ון מולר מגוגל אמר במפורש: גם אתרים עם עשרות אלפי עמודים לא צריכים לדאוג יותר מידי לגבי תקציב זחילה. כך שאם תשאלו אותי, “פייג’ סקלפטינג”, הנדסת מיץ קישורים וכל מיני שיטות לא טבעיות לשליטה על הכוח של קישורים – לא שווה לבזבז עליהן את הזמן היקר שלכם.

שימוש ב- nofollow לא יגרום לענישה מצד גוגל

16 באפריל: גוגל החלה להציג לוחות אירועים גם בישראל. גלילה שמאלה חושפת את האירועים הבאים לפי התאריך, לחיצה על האירוע חושפת פרטים נוספים >>
סכמת אירועים
הנה הסכמה ליצירת אירועים:
http://schema.org/Event

14 באפריל: גוגל עורכת ניסוי ובוחנת כמה שיטות הצגה של קרוסלה עבור ביטויים הכוללים את המילה “בלוג”. אגב, לחיצה על אחת התוצאות לא תוביל לאתר עצמו אלא לעמוד תוצאות נוסף לחיפוש בתוך הבלוג >>
גוגל מציגה קרוסלה עבור ביטויים הכוללים את המילה בלוג
13 באפריל: גוגל שיחררה פיצ’ר המאפשר לראות קופונים מתחת למודעות אדוורדס. כבר בנובמבר 2016 היא הודיעה על עדכון דומה, שככל הנראה פחות צלח. עכשיו גוגל הגדילה את הנדל”ן של הפיצ’ר הזה >>
גוגל מציגה קופונים בעמוד תוצאות החיפוש

בנוסף, מאמר מצויין למי שאוהב ללכלך את הידיים עם SEO טכני במטרה להבין לאיזה עמודים גוגל לא מגיע בגלל בעיות בתקציב הזחילה. ועוד מאמר שלי בעברית על – איך משפיעים על תקציב זחילה?
11 באפריל: ג’וליה אי., מנהלת מוצר במנוע חיפוש התמונות של גוגל, הכריזה שמהיום לחיצה על תמונה תאפשר לכם לצפות בתמונות של מוצרים דומים/קשורים וגם לראות איפה ניתן לרכוש את המוצרים הללו.
*בגוגל תמונות במובייל ובאפליקציית החיפוש באנדרואיד
** למפתחים – קישור לסכמה שעושה זאת:
https://schema.org/Product
מוצרים דומים בתוצאות החיפוש
7 באפריל: גוגל שחררה את סכמת “בדיקת העובדות” כחלק מהמלחמה שלה בפייק-ניוז. קישור לסכמה – https://schema.org/ClaimReview
claim review schema
4 באפריל: גוגל אישרה, כך מדווח בארי שוורץ, שהיא עורכת ניסוי חדש בעמוד תוצאות החיפוש – הוספת תגיות לכל תוצאה. נכון לעכשיו, לא ניתן לפלטר באמצעותן או לעשות בהן כל שימוש וגם לא נמסרה תגובה מגוגל באשר למהותן >>
גוגל מוסיפה תגיות לתוצאות החיפוש

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.