גוגל אישרה ל- SEL שהיא עשתה שינויי באופן שבוא היא מציגה תוצאות חיפוש – מהיום לא עוד 160 תווים למטא תיאור אלא תוצאות הכוללות גם למעלה מ- 300 תווים.

כך הדובר של גוגל מסר:

לאחרונה ביצענו שינוי שכולל מקטע (snippet) תיאורי יותר ושימושי יותר, על מנת לסייע לאנשים להבין טוב יותר כיצד תוצאות רלוונטיות יותר לחיפושים שלהם. כתוצאה מכך, המקטעים יעשו ארוכים יותר בממוצע”

כך נראית לדוגמה תוצאה עבור השאילתה “ביטוח רכב” (18,100 חיפושים):

longer meta description

 

תוצאה הכוללת 350 תווים ! הביטוי “ביטוח רכב” הניב 10 תוצאות, כאשר רק תוצאות 9 ו- 10 כללו 342  (תוצאה 9) ו- 350 תווים (תוצאה 10).

 

בביטוי המחופש בתחום שלנו, עבור הביטוי “קידום אתרים” (12,100 חיפושים), רק תוצאה 7 כללה 335 תווים:

longer meta description

 

לפי ראנק ריינג’ר, הסוקרת את השינויים בעמוד תוצאות החיפוש, נפח התיאורים בתוצאות החיפוש, גדל מ- 160 תווים לכ- 230 תווים בממוצע:

 

כעת השאלה שוודאי כל בעל אתר היה שואל את עצמו: האם באמת כדאי עכשיו להשתגע ולשנות את כל התיאורים באתר שלי? לעניות דעתי, כדי לענות על השאלה הזו, יש לענות על כמה שאלות מקדימות:

  1. מהי כמות התווים המקסימלית (כפי שתצהיר גוגל בהמשך) לתיאורי מטא?
  2. אילו תוצאות הולכות להשתנות?
    • כל התוצאות באשר הן?
    • כל התוצאות בעמוד הראשון?
    • תוצאות 1-5?
    • תוצאות 5-10?
    • תוצאות רנדומליות?
  3. האם נפח התיאורים מושפע מסוג השאילתות? (למשל, זה הולך להשתנות רק עבור ביטויים תחרותיים, או רק עבור ביטויים שאינן תחרותיים)

 

כמו כל שינוי שעושה גוגל, צריך לתת לזמן לעשות את שלו ולראות איך הדברים משפיעים על התוצאות באופן כללי. כרגע, כפי שטוען בארי שוורץ: “אם גוגל הולכת על מטא-תיאורים ארוכים יותר, סביר להניח שהיא תמשוך את התוכן מהעמוד”; כך שלא הייתי משנה שום דבר ובטח – בעיקר בחברות גדולות – לא הייתי מבצע צעדי SEO אסטרטגיים שעשויים לחרוץ את עתיד הטראפיק לאתר. לא בגלל דירוגים (כי אין לפרמטר הזה קשר), אלא בגלל ששינויים מרחיקי לכת יכולים להשפיע על CTR.

 

אתמול, יצא לי להרהר על הצעד הזה מבחינה עסקית. חשבתי לעצמי: עד שגוגל כבר יצרה אינדקס שנראה כל-כך טוב, מדוע היא מעוניינת להחריב אותו ולייצר תוצאות שנראות לא סימטריות בעליל. בפרפרזה לעולם מונחים אחר לגמריי, זה כמו לקחת ספר טלפונים שבו לכל שם יש שורה אחת, ופתאום לגרום לשמות מסויימים להיראות אחרת לגמריי. לו היה מדובר בצעד שהיה מגדיל את נפח התוצאות הממומנות, אפילו לא הייתי מקדיש שנייה של הרהור. אולם, במקרה הנדון גוגל מגדילה את שטחן של תוצאות אורגניות, ואין לה שום רווח מכך.

עמית לאופר, קולגה וחבר יקר, הציע גישה מעניינת: הרי כל שינוי שעושה גוגל הוא תולדה של הרבה A/B TESTINGS והמסקנה היא מה שאנחנו רואים בעמוד תוצאות החיפוש. כלומר, הם כנראה רואים שמשתמשים מגיבים טוב יותר לסוג כזה של ניסוי.

אני מציע גישה משלימה: הם לא באמת יודעים איך זה יתפוס, וייתכן שזה כשלעצמו ניסויי שנראה אם ימשיך או לו בשבועות הקרובים. אבל חברה בסדר גודל חייבת מידי יום להצדיק את קיומה. שינויים כאלה שמעוררים הדים בכל העולם, גורמים לפעמים לעלייה של מניות ולעלייה ברווחים. לא הייתי מגזים וטוען שצעד שכזה בהכרח יגרום לעלייה של מניות, אבל זה שינוי אחד מיני מאות שגוגל עושה כל שנה כדי ליצור כל הזמן עניין בחיינו.

 

האם האתר שלכם חווה שינוי דומה?

אתם מוזמנים להגיב כאן למטה.

 

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.