עדכון אלגוריתם התרחש ככל הנראה ב- 25 ביוני, כך מדווח מאט סאות'רן מ- Search Engine Journal. לפי מספר כלי מעקב אחר מיקומים, היו שינויים משמעותיים בדירוגים בעמוד תוצאות החיפוש. הודעה זו הופיעה, כך מספר סאות'רן, ב- @SemRush עבור כל אתר שבחן. כל העדכונים של גוגל בשנה האחרונה דורגו לפי SEMRush בין 5-7 לכל היותר, לעומת זאת הדירוג של העדכון האחרון – 9.5 (!)

כלי נוסף וחשוב מאד בתעשייה, RankRanger, מדווח על תנודתיות משמעותית בתוצאות החיפוש. כך כתב מורדי אוברסטין בפוסט שפרסם היום בבלוג שלהם, המרחיב אודות הנושא.

התנודתיות המשמעותית ביותר נרשמה בנישות של בריאות, כושר, הימורים, קמעונאות ותיירות.
אתמקד בנישה מאד מעניינת – Gambling.

חשוב לציין שנישת ההימורים לא הייתה יוצאת דופן בהשוואה לענפים אחרים. עם זאת, כמו נישות אחרות, גם כאן העדכון פגע הכי חזק באתרים הממוקמים בדירוגים 6-10.
כאמור, חלה עלייה מסוימת ביחס לתנודות המיקומים במהלך העדכון בהשוואה לשיעורי הבסיס. האחוז של שלושת התוצאות העליונות שתואמות בדיוק בנקודות ההתחלה והסיום של תקופת הבסיס עמד על 51.19%, בעוד שמספר זה ירד ל -43.35% במהלך העדכון, המהווה עלייה של 15.3% בתנודות הדירוג. האתרים בעשירייה הראשונה חוו עלייה של 60.3% בתנודות במהלך העדכון בהשוואה לתקופת הבסיס.

תמצתתי כאן את עיקרי הדברים. ממליץ בחום להרחיב את הקריאה בפוסט של ראנר ריינג'רס, ולהציץ גם בדוגמאות מסם-ראש.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.