“דוח חוויית המודעות החדש מסייע לבעלי אתרים להבין כיצד תקני Better Ads  חלים על אתרי האינטרנט שלהם. הוא מספק צילומי מסך וסרטוני וידאו של חוויות ממודעות מעצבנות שזיהינו וזאת כדי להקל על איתור הבעיות ותיקונן. לצפייה ברשימה מלאה של המודעות, בעלי אתרים יכולים לבקר במדריך החדש שלנו בנושא שיטות עבודה מומלצות.”

כך פרסם סמנכ”ל גוגל למודעות ולסחר אלקטרוני, סידהר רמסוומי בבלוג של גוגל.

בשורות הבאות אתמקד בדו”ח חוויית השימוש במודעות, הזמין ב- Search Console בכל נכס/אתר מאומת.

לחיצה על הקישור תוביל אתכם למסך פתיחה, שם תוכלו לבחור בתפריט צדדי בין מחשב שולחני לנייד. בלחיצה על מחשב שולחני, לדוגמה, תעברו למסך חדש ובו תוכלו לבחור איזה נכס או אתר תרצו לבחון דרך הכלי.

דוח חוויית השימוש במודעות

 

לצערי, כל הנכסים שלי עדיין לא עברו בדיקה. על תופעה דומה מדווח גם בארי שוורץ מ- Seroundtable בפוסט שכתב בנושא:

דוגמה לדוח חוויית השימוש במודעות

דוגמה לדוח חוויית השימוש במודעות

גוגל מאפשרת להרחיב את הקריאה במדריך העזרה הבא העוסק בדוח חוויית השימוש במודעות – כאן.

גלן גייב מ- G-Squard Interactive, מציג דוגמה לאתר שעבר את הדו”ח בהצלחה:

 

 

מדוע גוגל מפרסמת את הדו”ח הזה עכשיו?

גוגל מפרסמת זאת דווקא עכשיו, כך דווח ב- Wall Street Journal, מאחר שהבטיחה למפרסמים שלה שהיא הולכת לשחרר Ad Blocking Tool, והיא תתן להם התראה של חצי שנה מראש להיערך ולהכין את האתרים שלהם לשינוי. גוגל מתכננת להציג את ההטמעה של הכלי החדש בדפדפן שלה באופן דיפולטיבי בגרסאות המובייל והדסקטופ. הכלי הולך לחסום באופן אוטומטי פופאפים ומודעות – מכל סוג שהוא – המקנים לגולשים חוויית גלישה רעועה. לשם כך בדיוק נועד דו”ח חוויית השימוש במודעות – כך מפרסמים יכולים לקבל התרעה על המודעות באתר שלהם המספקות חווית גלישה לא טובה; ויכולים מראש להבין מה בעייתי במודעה/פופאפ, ולתקן בהתאם.
גוגל טרם פרסמה באופן רשמי את התכניות שלה, אמנם היא כן תדרכה בקצרה את המפרסמים שלה וסוכניות קידום ושיווק לגבי כוונותיה בשבועות הקורבים. מודעות ופואפים שלא עומדים בתקנים של “הקואליציה למודעות טובות יותר” (Coalition for Better Ads), קבוצה תעשייתית שהוקמה על-ידי כמה גופי מסחר וחברות פרסום מקוון, ככל הנראה יכחדו בשנה הקרובה על-ידי הכלי שגוגל מפתחת.

האם אתם תוהים איזה פופאפים ומודעות הולכים להיעלם? האם יש לכם שאלות נוספות בנושא? אתם מוזמנים לכתוב את שאלותיכם/מחשבותיכם בתגובות למטה.

 

תודה לאבירן זזון שסייע בהכנת הכתבה.

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.