Zineb Ait Bahajji העובדת בגוגל צייצה בטוויטר תובנה מרתקת, הרלוונטית לכל אלו הנאבקים במאמץ לגרום לאתר שלהם להופיע בעמוד תוצאות החיפוש עם Rich Snippet. לטענתה, גוגל לא רוצה להעמיס את עמוד תוצאות החיפוש, ובבואה להחליט איזה אתר להציג עם Rich Snippet היא מתחשבת בפרמטר נוסף – מתחרים. כלומר, כאשר גוגל מחליטה אילו אתרים להציג עם Rich Snippet, היא קודם כל תעריך את כל האתרים הרלוונטיים לאותה שאילתה, רק אז היא תשתמש במידע הזה כדי להחליט לאילו תוצאות היא בכלל מעוניינת להציג Rich Snippet. עוד טענה Zineb כי  מתי האינפורמציה (למשל, קוד הסכמה) המיועדת ל- Rich Snippet התווספה לעמוד אינה פקטור רלוונטי כפי שחשבו, ופרמטרים משמעותיים יותר הם ללא ספק האיכות של המידע שיוצג בעמוד תוצאות החיפוש והרלוונטיות שלו.

 

כפי שמציינת Zineb, לפעמים עבור שאילתות מסוימות אתר ספציפי יופיע בתוצאות עם Rich Snippet ועבור שאילתות אחרות – ואולי אפילו דומות – האתר לא יופיע בעמוד תוצאות החיפוש. כלומר, הופעה עם ריץ' סניפט בעמוד תוצאות החיפוש לא קשורה בהכרח לאיכות האתר, אלא לאיכות 5-9 התוצאות האחרות עבור השאילתה הספציפית שהוקלדה. התובנה הזו מאד רלוונטית למומחי קידום אתרים אורגני: אם אתם רוצים שהאתר שלכם יופיע עם ריץ' סניפט עבור שאילתה מסוימת אתם ללא ספק חייבים לוודא שהוא מציע את התוצאה הטובה ביותר ביחס למתחרים. כבר כתבתי על כך בעבר במאמר, "איך לגרום לאתרכם להופיע כתשובה הישירה הישר מעמוד החיפוש?" במאמר סקרתי את הפעולות הפרקטיות הנדרשות לביצוע על מנת שהאתר שלכם יופיע בעמוד תוצאות החיפוש כתשובה הישירה הטובה ביותר. הנה דוגמה עבור השאילתה "How to tie shoe laces" ("איך לשרוך שרוכים?"):

תשובה ישירה - דוגמה

 

ג'ניפר סלאג מוסיפה וטוענת בהקשר זה, שהתובנה של Zineb לא אמורה לגרום למומחים לקידום אתרים לנוח כעת על זרי דפנה. להיפך, כרגע מקדמי אתרים יאותגרו וייאלצו עצמם לחשוב: אילו עמודים חזקים יש לי באתר, שניתן לייצר להם ריץ' סניפט והם עדיין לא מופיעים מספיק טוב בעמוד תוצאות החיפוש. לדעתי האישית, ברור שלא לכל עמוד צריכה להתווסף קוביית ריץ' סניפט והאתגר היותר גדול הוא שאם כבר יש לכם מידע עשיר בעמוד תוצאות החיפוש עבור שאילתות מסויימות, אז מדוע הריץ' סניפט לא מופיע עבור תוצאות רלוונטיות ודומות אחרות.

 

Featured Snippet לא רק באנגלית !

Feature Snippets (או כפי שמוכרים יותר כ"תשובה ישירה" או פשוט ריץ' סניפט) היו קיימים באזורי ארה"ב ובכלל במדינות בהן החיפוש מתבצע רק באנגלית כבר די הרבה זמן. כעת, ניכר שה- Feature Snippet מופיעים גם עבור שפות אחרות. למשל ספרדית:

Feature Snippet בספרדית

או רוסית:

Feature-Snippet רוסית

 

אני עשיתי בדיקה בכמה וורטיקליים בהם יש סיכוי למצוא Featured Snippets, אך לא ראיתי שזכינו באור מן ההפקר. במילים אחרות, בעברית השינוי הזה עדיין לא מופיע. ייתכן שנתחיל בקרוב לראות ניצנים של יותר ויותר פיצ'רד סניפט אבל כרגע אנחנו עדיין לא שם במלוא הכוח.

Featured Snippet – מקרה בוחן

אריק אנג' הציג בזמנו מקרה בוחן מרתק על איך הוספת ריץ' סניפט לאתר השפיע על הטראפיק של אתר עם Domain Authority של 38. המקרה עליו אריק מספר הגיע ממחקר שערך בן פישר מ- Steady Demand. שאילתת החיפוש של העמוד העומד במוקד הדיון "How to get more followers on google plus".

כך נראתה התוצאה בעמוד תוצאות החיפוש:

איך להשיג יותר עוקבים בגוגל פלוס

כך נראה התוכן בעמוד:

כך נראה התוכן בעמוד

זו הייתה נקודת השבירה החיובית מרגע שגוגל הוסיפה את העמוד כתשובה ישירה עם ריץ' סניפט בעמוד תוצאות החיפוש:

כך נראתה ההשפעה על הטראפיק

 

קל מאד לראות כמה משתלם לעבוד קשה עכשיו, ולקטוף את הפירות בעתיד. הרי זה יגיע במוקדם או במאוחר למחוזותינו, וכדאי שנקפיד על תוכן שעוזר למנוע החיפוש למצב את עצמנו כתשובה הטובה ביותר לשאילתה שחיפשו הגולשים.

נקודה למחשבה על שיפור התשובות שגולשים מקבלים מה- SERP

רבים מעמיתיי חוששים שמא תשובה שמתקבלת מעמוד תוצאות החיפוש תקטין את ה- Click Through Rate. אני לרגע לא מפקפק בטענתם, הם צודקים במאת האחוזים. חשוב לי לחדד רק 2 תובנות נוספות. הראשונה,  היא שאסור לשכוח כי לעמוד תוצאות החיפוש יש מגבלה כמותית של מילים. גולש שירצה להעמיק את ההבנה שלו בנושא מסוים לא יסתפק בתשובה קצרה ולקונית של הנושא שחיפש. הנה דוגמה טובה ומשעשעת:

direct answer - but not good enough

השאילתה היא: "כמה זה רבע כוס חמאה?", התשובה הישירה: "אם אתם יודעים שכוס חמאה משקלה כרבע ליטר, אתם תוכלו לעשות את החישוב בעצמכם". זו כמובן הייתה דוגמה קיצונית ומצחיקה, אבל הקונספט הוא נכון: מי שבאמת ירצה לקבל מענה מעמיק לתשובה ששאל, יצטרך להיכנס לאתר שלכם ולקרוא זאת בעצמו.

התובנה השנייה היא שיש לזכור שאם גולשים רואים אתכם כתוצאה הישירה לשאלה ששאלו, הדבר ימנף את סמכותכם בנישה הספציפית. כך לדוגמה, בשאילתה: "איך הדינוזאורים נעלמו מהעולם?", ניתן לראות איך הסמכות שלכם מופיעה כגורם המספק מענה לשאלה הזו. דבר שיגרום בתורו למשתמשים לראות בכם כאלו שנבחרו לספק את המענה ההיסטורי לשאלה שנשאלה:

תשובה ישירה - דרך להעלאת סמכות האתר

 

כמו כל חידוש, גם לחידושים של גוגל לוקח זמן עד שהגולשים מבינים איך הדבר הזה יתרום להם, וגם גוגל יבינו עד כמה הדבר הזה יכול לסייע להם לתת את המענה הטוב ביותר לגולשים. צריך להמשיך את הדיון ולנסות איך לראות איך מנהלי ומקדמי אתרים יכולים להשתמש בזה לטובת הגולשים שלהם. אם כבר ראיתם תוצאות מעניינות בישראל – שתפו כאן למטה. לשאלות יותר ספציפיות, אני אשמח לשמוע את מחשבותיכם ולתת מענה.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.