אנג'ל נינופרנקו, אחת מהעורכות ב- Search Engine Journal פרסמה מאמר המציג את תוצאות הסקר שנערך בקרב קהילת הטוויטר של המגזין. מן הסקר עולה ש- 38% מהנשאלים
ציינו שהם כלל לא שולחים את דו"ח ה- disavow links (לקריאה נוספת). במילים אחרות, הם כלל לא מבקשים מגוגל להתעלם מקישורים בעייתיים המופנים לאתר שלהם. בנוסף לזאת, 26% מציינים שהם שוללים קישורים אחת לרבעון, 18% עושים זאת רק פעם אחת בשנה. מפתיע, כך מציינת אנג'ל, שלא מעט מהעוסקים במלאכת המיטוב למנועי חיפוש (SEO בעברית) כלל לא כוללים את תהליך שלילת הקישורים כחלק מהעבודה השוטפת שלהם על אופטימיזציית האתר. זאת בניגוד להצהרות מפורשות של עובדי גוגל שתהליך של disavow links הוא חיוני בעידן בו עוסקים לא מעט בפנגווין 4.0.

באיזו תדירות שוללים בעלי אתרים קישורים בעייתיים המופנים לאתר שלהם - תוצאות הסקר של SEJ

באיזו תדירות שוללים בעלי אתרים קישורים בעייתיים המופנים לאתר שלהם – תוצאות הסקר של SEJ

 

 

 

בהקשר זה אי-אפשר שלא להזכיר את עדכון פינגווין האחרון (4.0). באופן כללי, "עדכון הפינגווין" נועד לעזור לגוגל להילחם באתרים המשתמשים בקישורים בעייתיים כאמצעי לקידום במנוע החיפוש, וזאת כמובן עושה גוגל על-ידי הורדה בדירוגים.

אלגוריתם הפינגווין של גוגל פעל עד עדכון פינגווין 4.0 באופן עצמאי מאלגוריתם הליבה הקובע את דירוג תוצאות החיפוש. פינגווין היה דרכה של גוגל להעניק ערך שלילי לקישורים ספאמיים.
עד לפינגווין 4.0, עדכונים ושדרוגים של אלגוריתם הפינגווין היו לגמריי אקראיים, ודבר הזה היווה בעיה משמעותית לאתרים שנפגעו מהפינגווין. גם ביצוע שיפורים באתר על מנת להשתקם מפגיעה של עדכון הפינגווין, לא עזר הרבה לאתר לשפר את הדירוגים שלו בגוגל. בעלי אתרים היו חייבים להמתין לעדכון הפינגווין הבא על מנת לראות שיפור כלשהו – אם בכלל – בדירוגים של האתר שלהם.

כעת, לאחר שפינגווין 4.0 הוטמע באלגוריתם הליבה (core algo), גוגל פשוט מתעלמת מקישורים בעייתיים, ולא מעניקה להם ערך שלילי כבעבר. מאחר שהפינגווין עכשיו הוא עדכון real time, לא ייקח לאתרכם חודשים או שנים להשתקם מפגיעה בדירוגים הנובעת מקישורים בעייתיים המופנים לאתרכם.

הדבר הוא שינוי תפיסה משמעותי בקהילת ה- SEO, זאת מאחר שבעלי ומקדמי אתרים יכולים כיום "להדליק" או "לכבות" אסטרטגיות קישורים בזמן אמת. במילים אחרות, מקדמי אתרים יכולים להשתמש, לדוגמה, בטכניקות יותר אגרסיביות להשגת קישורים מאתרים לא איכותיים; אם השיטה האגרסיבית עובדת להם טוב ומשפרת דירוגים – הם ימשיכו, אם לא- הם ינסו שיטה מתונה יותר (למשל, אתרים שיש להם ציוני אמינות Trust Ratio, Citation Flow ,Trust Flow ,Domain Authority יותר טובים).

אם כך, בעידן של פינגיוון 4.0 שבו האלגוריתם של גוגל לכאורה אמור היה להתעלם מקישורים בעייתיים המופנים לאתרכם, נראה תמוהה לגמריי לשמוע טענות חוזרות ונשנות של גורמים בגוגל להמשיך להשתמש ב- disavow כתהליך אפקטיבי בעבודת הקידום. דבר זה רק מרמז שגם בגוגל זקוקים לכוח של המשתמשים לסייע להם בהערכת איכותם של קישורים המגיעים מאתרים בעייתיים.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.