גוגל מציגה פורמט ויזואלי חדש של עמודים הנטענים במהירות במובייל – AMP Stories, כך מעדכן רודי גאלפי, מנהל מוצר AMP בגוגל. הפורמט החדש מאפשר הצגת מידע וחדשות כסיפורים חזותיים עשירים, המאפשרים לנוע תוך כדי גלילת העכבר.

פרויקט ה- AMP, היה אגוז קשה לפיצוח עבור גוגל, שכן אופן ה"הצגה הדיאטטית" של העמודים אמנם נועד לגרום לטעינה מהירה במכשירים ניידים, אך הקשה על גוגל להציג את התוכן בצורה מעניינת, שגולשים ירצו להתעמק בו, להישאר בו ולחוות אותו במלואו. דומה כי AMP Stories הוא הפתרון שגוגל מנסה להציע על מנת להתמודד עם האתגר החזותי. AMP Stories מאפשר לספר סיפור בצורה שמתאימה למובייל והופכת את הקריאה לחוויה בפני עצמה.

AMP STORIES

 

רודי גאלפי, מנהל מוצר AMP בגוגל:

"סיפורי AMP בנויים על תשתית טכנית של AMP על מנת לספק חוויה יפה ומהירה עבור מכשירים ניידים. בדיוק כמו כל דף אינטרנט, בעל אתר המארח דף HTML ובו סיפור AMP יכול לקשר אליו מכל חלק אחר באתר שלו כדי לדחוף לגילויו. וכמו בכל התוכן במערכת האקולוגית של AMP, פלטפורמות גילוי יכולות להשתמש בטכניקות כמו pre-render (דפים הניתנים לעיבוד מראש), טעינת והטמנת וידאו אופטימלית כדי לבצע מיטוב טעינה עבור משתמשי הקצה.

סיפורי AMP נועדו להפוך יצירת סיפורים לקלה ככל האפשר מנקודת מבט טכנית. הפורמט מגיע עם תבניות פריסה מוגדרות מראש אך גמישות, פקדי ממשק משתמש סטנדרטיים ורכיבים לשיתוף והוספת תוכן בר-ניטור."

 

AMP stories format

AMP stories format

סיפורי AMP

 

גוגל מפנה למדריך מצויין המסביר איך תוכלו אתם להשתמש בסיפורי AMP באתר שלכם, וגם קצת ספרות מקצועית. כבר מהיום תוכלו למצוא דוגמאות נפלאות דרך חיפוש פשוט בגוגל דרך – https://g.co/ampstories בדפדפן שלכם בנייד או אפילו בסימולטור של גוגל הנגיש על ידי לחיצה על CTRL + SHIFT + I מכל מחשב שולחני.

inspect element - AMP Stories

 

בשלב מאוחר יותר גוגל מתכננת להביא סיפורי AMP למוצרים נוספים שלה, ולהרחיב את האופן שבו הם מופיעים בעמוד תוצאות החיפוש.

עמוד תוצאות החיפוש - הצגה של סיפורי AMP

 

מאז ומעולם דחפה גוגל את משתמשיה ליצור תוכן הזהה בכל הפלטפורמות – מחשבים ניידים ונייחים כאחד. מישל רובינס, פרסמה במגזין Search Engine Land, את תשובתה של גוגל לשאלה האם תוכן סיפורי AMP אמור להיות זהה לתוכן המפורסם באתר (הגרסה הקנונית של התוכן):

סיפורי AMP מעודדים צורות חדשות של ביטוי וסיפור סיפורים, לכן אנו מצפים שמרבית המו"לים לא יפרסמו תוכן מסוג זה במקומות אחרים ברשת […] תוכנם של סיפורי AMP  אמור להיות מספק וייחודי […] כל אחד מהם (תוכן "שולחני" ותוכן למובייל) עומד בפני עצמו ועם זאת קשור אחד לשני".

הצגה נוספת של סיפורי AMP

 

 

מאט סאוט'רן מהמגזין Search Engine Journal מוסיף שאמנם כרגע גוגל מאפשרת הצגת סיפורי AMP על ידי מספר מוגבל של מפרסמים – וביניהם CNN, וושינגטון פוסט ומאשאבל – אבל בהמשך תוצגנה תוצאות שכאלה מעוד ועוד אתרים ברחבי הרשת.

אגב, בהקשר זה מעניין להציג את הנתון שפרסמה ג'ניפר סלאג במגזין TheSEMPost, שלמעלה מ- 60% מההקלקות על תוצאות AMP בגוגל, הולכות לאתרים שאינן אתרי חדשות. בעוד פרוייקט ה- AMP הושק במקור בעיקר ככלי עבור אתרי חדשות, נתון זה מדגים התפשטות נרחבת אל עבר אתרים שאינם אתרי-חדשות.

דייב בסבריס, סגן נשיא תחום הנדסה ב- Google:

סוגי המו"לים שפרסמו דפי AMP השתנו לא מעט מאז השקתנו. למעשה, AMP משמש כיום עבור מתכונים, נסיעות, קמעונאות, מילונים, RapGenius ועוד מקרים רבים לשימוש. למעשה, למעלה מ -60% מכל הקליקים לדפי AMP בחיפוש Google מגיעים לדפים שאינם חדשותיים.

 

כיום, למעלה מ- 31 מליון אתרים בעולם מפרסמים תוכן מסוג AMP, עם למעלה מ- 5 מיליארד עמודים שפורסמו ברחבי האינטרנט. אני ממליץ לכל מי שעדיין לא עלה על גל ה- AMP, לקרוא את המאמר שכתבתי בנושא: "איך להתקין AMP ב- 30 שניות?"

 

אם אתם חושבים שהמאמר תרם לכם או עשוי לתרום לחבריכם או בעלי אתרים בכלל, אתם מוזמנים לשתף את הידע עם העולם ולפרסם קישור למאמר זה.

 

לתגובות, שאלות או תובנות – אתם מוזמנים להשאיר תגובה למטה.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.