ממלכת ה- AMP גדלה ומתפתחת מאחורי הקלעים. בזמן שאתם ישנים, מפתחי פרוייקט ה- AMP עובדים שעות נוספות. בשורות הבאות אספר לכם על כמה מהפיתוחים הכי מעניינים של עולם העמודים המואצים למובייל (AMP).

 

קומפוננט תשלומים ב- AMP

AMP תומכת כעת בביצוע תשלומים רק במידה מוגבלת, כגון באמצעות ממשק amp-iframe w/ של – ממשק בקשת התשלומים; אך זה לא כולל את ממשקי התשלומים הפופולאריים. הפיתוח העתידי יטמיע רכיב תשלום חזק יותר ב- AMP, שככול הנראה עתיד לכלול אינטגרציה עם מעבדי תשלום צד שלישי, יישומונים, ארנקים וכדומה. לקריאה נוספת ב- github.com.

 

הטמעת אפקט "סקרול-פריז" בעמודי AMP

מסמכים אינטראקטיביים באינטרנט לעתים קרובות עושים שימוש באפקט "הקפאת-גלילה" (Scroll-freeze effect), שבו גלילת הדף מפסיקה באופן זמני על מנת להציג אנימציה התחומה בזמן מסוים. בדיון שהופיע ב- github דנו בכינוי המתאים ביותר לסוג זה של אפקט – "Scroll-Freeze" או "Pin-Scroll". הנה דוגמה לאפקט הנדון.

 

גלילה אינסופית ברמת המסמך

עמודי AMP יתמכו בגלילה אינסופית ברמת-המסמך, כך שכאשר המשתמש יגיע לסוף תוכן הליבה של מסמך ה- AMP (מאמר, דף פרטי מוצר וכדומה), תיווצר קריאה (call) לנקודת-קצה שרירותית וזאת כדי לאחזר מסמכים נוספים שיטענו באופן דינמי לתוך התצוגה. לקבלת חוויית המשתמש הטובה ביותר, המשתמשים לא יצטרכו לראות ספינר טעינה, אך במקום זאת יוצג אזור המראה תכנים שנטענו מבעוד מועד, או מקטע של "תוכן מומלץ" באמצעותו יוכלו הגולשים לנווט. לפרטים נוספים ב- github.

דוגמה לספינר טעינה - אותו הגולשים לא יחוו לאחר פיתוח הפיצ'ר החדש

דוגמה לספינר טעינה – אותו הגולשים לא יחוו לאחר פיתוח הפיצ'ר החדש

 

בקרוב סיפורי AMP יתמכו בשפות מימין-לשמאל (RTL)

כעת, AMP Stories תומכים רק בשפות משמאל-לימין (LTR). כרגע שוקלים האם סיפור AMP יוכל להיות מוצג ב- RTL. הדיון שם ארוך ומורכב ויש בו סייגים והתניות, אבל יש שם כמה תצלומי מסך המראים את תהליך הפיתוח המאתגר.

 

ה- Roadmap של AMP Project כולל עוד הרבה הפתעות וביניהם:

 

קצרה היריעה מכדי לכלול את כל הפיתוחים העתידיים במאמר אחד, אז ליקטתי עבורכם את הפיתוחים שבעיני היו המעניינים ביותר. אעדכן בהמשך…

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.