בארי שוורץ מדווח ב- seroundtable.com על שתי תופעות מאד מעניינות הקשורות יחדיו לאופן שבו תוצאות מוצגות במובייל. במקרה הראשון הוא מציג דוגמה לפיה אתר החדשות של NBC מנצל את קרוסלת הסיפורים המובילים בתוצאות החיפוש במובייל. אתר החדשות של NBC משתמש בעמודי ה- AMP שזוכים לחשיפה נרחבת בקרוסלת הסיפורים המובילים, ומציג לגולשים רק דגימה מתוך המאמר. בלחיצה על הכפתור "לצפייה בחוויה המלאה" הגולשים מועברים, למעשה, לאתר המובייל המציג את התוכן המלא (ראו איך הכתובת משתנה בתמונה למטה).

בארי שוורץ: "זה כאילו אתר NBC מגרה את הגולשים לעבור מגרסת ה- AMP שלהם ואז דוחף אותם לאתר בגרסת המובייל. כך כמובן NBC מסוגלת לשלוט טוב יותר במונטיזציית האתר מובייל שלהם מאשר בגרסת ה- AMP. אני נתקל בהרבה בעלי אתרים המעדיפים שהגולשים שלהם יגיעו לאתר בגרסת המובייל מאשר גרסת ה- AMP אבל הדרך היחידה לדרג את האתר בקרוסלת הסיפורים המובילים היא להופיע עם גרסת ה- AMP."

כזכור, אתר בגרסת ה- AMP הוא אתר בגרסה דיאטטית, שחסרות לו הרבה יכולות שכן קיימות בגרסת המובייל ה- HTML-ית הרגילה. לחצו על כפתור הפליי לצפייה בהתנהגות הגולשים:

 

אין זה חדש שאתרים בגרסת AMP מובילים את הקישורים שלהם לגרסאות הרגילות/רספונסיביות שלהם, אמנם זה בהחלט חדש שאתר גדול כמו NBC לא מאפשר לגולשים לקרוא את כל המאמר מבלי לעבור לגרסה הרספונסיבית. זו חשיבה מאד מעניינת, שכן יש בכך ניסיון להקטין את מדד הנטישה ובה בעת לעביר Link Juice לאתר הרספונסיבי (וכפועל יוצא לשפר מיקומים לאותם עמודים). לדעתי, זו מתודולוגיה מעניינת שדוחפת קדימה יכולות מוניטיזציה (CRO) ו- SEO כאחת.

במקרה השני, בארי שוורץ מציג מקרה מעניין שקורא תיגר על Google App Indexing. בברירת המחדל, גוגל כיום מקשרת תוצאות מלינקדאין ישירות לעמוד הרלוונטי באפליקציה, אמנם במקרה הנדון מתייחס שוורץ לדוגמה ייחודית מסוגה לפיה גוגל מציגה קישור דווקא ישירות לאתר – "פתח דרך linkedin.com".

google app indexing

 

בשלב הזה מדובר אך ורק בינסוי, אבל מעניין לראות שגוגל בוחרת לדחוף את הגולשים דווקא לאתר של לינקדאין ולא לעמוד הרלוונטי באפליקציה. מה המטרותשלה בכך? -עדיין לא ברור, אבל נדמה כי זו גרסה ניסיונית שלא תתפוס לאורך זמן.

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.