כריס מארנטיס (Chris Marentis), כך נכתב הבוקר ב- Search Engine Land, מספק 4 שלבים הכרחיים על מנת להטביע חותם בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל. לפני הכל, מציין מארנטיס, שכדי להתחיל חייב כל בעל עסק לעשות את הפעולה הפשוטה ולבדוק כיצד העולם – או לפחות זה שברשת – רואה אותו בגוגל. בחינה פשוטה שכזו יכולה לעזור לכל בעל עסק להבין מהי נקודת הפתיחה שלו: האם הוא צריך לדאוג ל- Reputation Management? האם האתר שלו מציג את העסק כפי שהיה באמת רוצה?

פבל ישראלסקי, מייסד הבלוג לקידום אתרים AskPavel, אמר לי פעם באחת משיחותינו, שהאופן בו אתם מציגים את עצמכם בגוגל, הוא כחלון ראווה של חנות. אם תדאגו לסדר אותו ולטפח את חלון הראווה שלכם – כך גם תזמינו יותר גולשים פנימה אל תוך החנות (או במילים אחרות, תגדילו את ה- CTR).

שלב 1: הופיעו ב- Google My Business

אם העסק שלכם רשום ב- Google My Business אך לא אושר על-ידי גורם מייצג בעסק, עקבו אחר ההנחיות של גוגל על מנת לאשר את הופעתכם שם. בתהליך האימות תהיה לכם את האפשרות לדאוג שכל הפרטים של העסק שלכם אכן נכונים ומייצגים אתכם נאמנה. אם יש לכם כמה סניפים – דאגו שכולם יופיעו ברשימות הלוקליות.

שלב 2: עקבו אחר ביקורות

דאגו לעקוב אחר ביקורות עבור העסק שלכם. סקר של Dimesional Research העלה כי 88% מהנסקרים ציינו שהם מושפעים מביקורות און-ליין. יש אתרים שמאפשרים לכם להגיב לביקורות שליליות וזאת בכדי לתקן רושם שלילי לגבי העסק ולעשות קצת Reputation Management.

שלב 3: מצאו דרך לנהל את ההופעה שלכם ברשימות לוקליות באופן שוטף

מארנטיס מסביר שחובה לשמור על האופן בו העסק שלכם מוצג באופן שוטף, ולדאוג שתמיד תהיו מיודעים ומודעים לאיך אנשים אחרים רואים אתכם ברשת. ההצעה שלו מאד נכונה, אבל הוא לא ממש מספק פרטים ודוגמאות לתוכנות ניטור שיעזרו לכם להבין איך אנשים אחרים רואים אתכם. לנו, בחדשות גוגל של Searchi, הצעה זו נותרה חסרת מענה, ולכן הנה כמה כלים שיסייעו לכם להבין איך אנשים אחרים מדברים עליכם ברשת – בין אם לוקאלית ובין אם לאו:

  1. הדרך הפשוטה ביותר – intitle: [שם המותג]
  2. IFTTT – אפליקציה וובית שמאפשרת לכם ליצור “מתכונים” – אם פעולה מסוימת מתרחשת, אזי יש לבצע כך וכך. כמו למשל, אם השם שלי מוזכר ב- RSS אזי שלח לי אימייל המדווח לי על כך. להלן התבנית: IF [website] mentions your company, THEN receive an email alert
  3. Me On The Web של גוגל – מאפשרת לכם לקבל התרעה מגוגל כאשר השם של העסק שלכם מוזכר
  4. Social Mention – מאפשרת לכם לקבל עדכונים כל פעם שהמותג שביקשתם לעקוב אחריו מוזכר ברשתות החברתיות.

שלב 4: וודאו שאכן האתר שלכם מותאם למובייל (רספונסיבי או עם גרסת נייד)

אחרי ה- Mobilegeddeon, העדכון של גוגל שיצא לפועל ב- 21 באפריל 2015 ופגע במיקומים של אתרים שלא היו מותאמים למובייל, חשוב מאד שתוודאו שגם האתר שלכם מותאם למובייל לפי הנחיות האיכות של גוגל בעניין; או פשוט יותר – בדקו בכלי של גוגל האם האתר שלכם מותאם למובייל ותקנו במידת הצורך.

אלו היו 4 שלבים חיוניים מאד שמארנטיס הציע, ואני מאמין שהם ישרתו כל אחת ואחד מכם בשלב הכה חיוני של בדיקת התאמת האתר שלכם ללוקליזציה בגוגל.

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.