עדכון הפנדה 4.2 החל להראות את אותותיו ב- 18 ביולי. בארי שוורץ מ- Seroundtable, סיפר בפוסט אחרון כי האתר שלו נפגע מעדכון הפנדה האחרון. לפי נתונים בפוסט, מאז שיצא העדכון האחרון האתר סראונדטייבל התחיל “להחלים”, והדבר מתבטא בעלייה של 35% הטראפיק האורגני בשבוע האחרון, בהשוואה לכמה שבועות האחרונים (כאשר יש לזכור ששבוע אצלם נספר בין שני לחמישי).

בשונה מעדכוני הפנדה הקודמים, בגוגל מדווחים שייקחו כמה חודשים עד שנתחיל לראות את ההשפעה של העדכון הקרוב על הדירוגים. מעבר לכך, בטווח הקצר העדכון לא ישפיע על כל העמודים באתר. גורמים רשמיים בגוגל אוטמים את שפתותיהם לגבי השאלה, מדוע שחרור עדכון הפנדה 4.2 הוא איטי יותר מהרגיל.

כחלק מעדכוני האלגוריתם שממשיכים להתקיים, כך נכתב ב- Business 2 Community, זה נחשב לעדכון ה- 30 במספר; ונראה שההשפעה הצפויה על השאילתות באנגלית תהיה של 3% לכל היותר. למי שהאתר שלו נפגע בעדכון הפנדה 4.1 האחרון, ודאג להיערך לעדכון הקרוב, כנראה שהוא לא ירגיש את הפגיעה הקרובה.

בפוסט שפורסם ב- Venture Capital Post ניסחו זאת יפה:

עדכון הפנדה נועד לעזור למנוע החיפוש של גוגל לעשות הבחנה בין אתרים באיכות גבוהה עם תוכן אינפורמטיבי ומקורי מעמיק לבין אתרים באיכות נמוכה אשר אינם תורמים לגולשים”.

בתוך שכך, אתרים בעלי עמודי תוכן רבים באיכות נמוכה יפגעו בכלליות כולל אותם עמודים בודדים שקיימים באתר והם דווקא באיכות גבוהה.

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.